Linnanmäki avaa ovensa uuden Jouluhattaran merkeissä

Linnanmäen huvipuistossa avataan marraskuussa uusi tapahtuma, Jouluhattara. Jouluhattara on avoinna neljänä viikonloppuna ja se on suunnattu erityisesti perheen pienimmille. Tavoitteena on luoda lasten ehdoilla toteutettu pikkujoulutapahtuma, joka yhdistää sekä huvipuistoon että jouluun kuuluvia elämyksiä.

Jouluhattara on suunniteltu lasten omaksi pikkujouluksi. Linnanmäen toimitusjohtajan Risto Räikkösen mukaan vastaavaa tapahtumaa ei ole ollut tarjolla. "Aikuisille on pikkujouluja ja muita joulutapahtumia jo olemassa. Jouluhattara on paikka, jossa lapsilla on mahdollisuus virittäytyä jouluun omissa puuhissaan." Huvipuistoon on rakennettu muun muassa liikunnallisia puuhapaikkoja ja erilaisia verstaita, joissa voi askarrella vaikka perinteisiä olkikoristeita. Apuna ovat Linnanmäen joulumummit ja -vaarit. Kyseessä ovat Mannerheimin Lastensuojeluliiton vapaaehtoistyössä toimivat kylämummit ja -vaarit. Huvipuiston alueella on myös kotieläinpiha, jouluinen kuusimetsä ja paljon jouluaiheista ohjelmaa. Lisäksi lasten suosikkilaitteita avataan tapahtuman ajaksi. Joulun kunniaksi Linnanmäki haastaa vieraansa tuottamaan iloa muillekin. Jouluhattaran ajan Linnanmäki vastaanottaa lapsille tarpeettomaksi käyneitä leluja, pelejä tai kirjoja, jotka toimitetaan muun muassa vastaanotto- ja turvakoteihin. Lisäksi askarteluverstaissa syntyneitä kortteja voi antaa lähetettäväksi yksinäisille vanhuksille. "Joulu ja Linnanmäki sopivat hyvin yhteen, sillä molempiin kuuluu paljon riemua ja myös toisista huolehtimista", sanoo Räikkönen. Jouluhattarankin tavoitteena on kerätä rahaa lastensuojelutyöhön. Jouluhattara on joulupukin virallinen huvipuisto, sillä tapahtuma toteutetaan yhteistyössä Joulupukkisäätiön kanssa. Jouluhattara on avoinna marraskuussa 21. - 22.11 ja 28. - 29.11. sekä joulukuussa 5.- 6.12. ja 12. -13.12. Tapahtuman ohjelma löytyy osoitteesta www.linnanmaki.fi Lisätietoja: Risto Räikkönen, Toimitusjohtaja Linnanmäki Puh. (09) 773 991 / 050 64 291 e-mail: risto.raikkonen@linnanmaki.fi Lasten Päivän Säätiön toiminnan tarkoituksena on kerätä varoja lastensuojelutyöhön. Tämän toteuttamiseksi säätiö ylläpitää ja kehittää Linnanmäen huvipuistoa.