Maksuttomien Office Web Appsien ovet avautuivat suomalaisille

Microsoft on avannut selainpohjaiset Office Web Apps -tuottavuuspalvelut Skydrive- ja Hotmail-palveluissa 15 uudessa maassa mukaan lukien Suomessa. Nyt suuren suosion saavuttaneet Office Web Appsit ovat käytettävissä 26 maassa. Palvelulla on ollut jo yli 20 miljoonaa käyttäjää kesällä tehdyn lanseerauksen jälkeen.

Office Web Apps –sovelluksia voi käyttää mihin kellon aikaan tahansa missä paikassa vaan. Käytettävissä ovat Wordin, Excelin, PowerPointin ja OneNoten online-sovellukset, joiden avulla tiedostoja on helppo käyttää, tarkastella ja muokata suoraan selaimessa.

Office Web Apps ‑sovellukset ovat saatavilla SkyDrive- ja Hotmailpalveluissa kuluttajille maksutta. 25 gigan tallennustila Skydrive takaa, että isommatkin tiedostot pysyvät tallessa ja niitä on helppo jakaa verkossa. Tiedostoja voi työstää millä tahansa internet-yhteydellä varustetulla tietokoneella ja uusimmilla älypuhelimilla.

”Selainpohjaiset sovellukset helpottavat ryhmän jäsenten kanssa työskentelyä riippumatta siitä, mikä Microsoft Office -versio on käytössä ja onko käytössä PC- vai Mac-tietokone. Sovellukset näyttävät tiedostot moitteettomasti ja yhtenäisesti muotoiltuina, joten tiedostojen jatkotyöstö on helppoa”, Microsoft Oy:n online-kuluttajapalveluista vastaava johtaja Jani Savolainen esittelee.

”Sovellusten hyödyntämistä helpottaa paljon, ettei uuden opetteluun tarvitse käyttää aikaa. Office Web Apps -sovelluksissa on tuttu, yli miljardiin tietokoneeseen asennettu Microsoft Office-käyttöliittymä ja ne sisältävät samoja työkaluja”, Savolainen jatkaa.

Microsoft laajentaa kaiken aikaa Office Web Appsien saatavuutta uusiin maihin ja samalla myös palvelun sisältöä kehitetään asiakaspalautteen perusteella.

Office Web Appsien avulla Microsoft Word, Excel ja PowerPoint -dokumentteja voi nyt tarkastella suoraan myös Facebookissa, mikä auttaa ihmisiä jakamaan ja katsomaan informaatiota entistä helpommin eri laitteilla, verkostoissa ja sovelluksissa.

”Haluamme tarjota mahdollisimman monelle mahdollisuuden kokea, millainen moderni tuottavuustyökalu on ja miten sen ominaisuudet tekevät arjen ja työn hallinnasta helppoa, yhteisöllistä ja hauskaa”, Savolainen kertoo.

Lisää aiheesta suomalaisille kuluttajille: www.office.com/webapps

Lisätietoja:

Office Web Apps -blogi: http://blogs.msdn.com/b/officewebapps/

Microsoft Oy, Online-kuluttajapalveluista vastaava johtaja Jani Savolainen, jani.savolainen@microsoft.com, puh. 050 330 6509

Microsoft

Vuonna 1975 perustettu Microsoft on maailman johtava ohjelmistotuotteiden, -ratkaisujen ja -palveluiden toimittaja, joka auttaa yrityksiä, organisaatioita ja ihmisiä hyödyntämään tietotekniikan mahdollisuuksia uusilla innovatiivisilla tavoilla. Suomessa Microsoftin palveluksessa työskentelee 280 henkilöä, joiden visiona on yhdessä yli 3000 yhteistyökumppanin kanssa auttaa asiakasta menestymään Microsoftin ratkaisujen avulla. Maailmanlaajuisesti Microsoftilla on noin 92 000 työntekijää yhteensä 102 maassa. Tilivuonna 2009 Microsoftin liikevaihto oli 62,48 miljardia US dollaria