Matti Pentikäinen aloittaa SEKissä luovana johtajana

Matti Pentikäinen on nimitetty SEKiin luovaksi johtajaksi. Hän aloittaa tehtävässä 5. helmikuuta ja keskittyy eri asiakkuuksien luovan työn johtamiseen ja kehittämiseen. Aiemmin Pentikäinen on työskennellyt strategisen suunnittelun ja designin toimisto Inc:issä sekä mainostoimisto 358:ssa.

Matti Pentikäinen on toiminut pitkään kotimaisten ja kansainvälisten brändien parissa. Hän on tehnyt yli kymmenen vuotta strategista luovaa suunnittelua ja toiminut myös luovien tiimien vetäjänä.

”Odotan innolla työskentelyä SEKissä ja nyt avautuvaa mahdollisuutta päästä kehittämään esimerkiksi yhtiön b-to-b-asiakkuuksia. Viime vuoden puolella aloitetuissa keskusteluissa minua puhuttelivat erityisesti SEKin uudet tuulet, ajankohtaiset arvot ja uudet tavat työskennellä kollektiivina. Vahvasti tarkoitukseen pohjautuva tekeminen, sosiaalinen vastuu ja sen pohtiminen, millaista maailmaa omalla toiminnalla rakennetaan, ovat itselleni tärkeitä asioita. Näissä teemoissa myös yrityksillä ja organisaatioilla on paljon käyttämättömiä mahdollisuuksia”, Pentikäinen sanoo.

Pentikäisellä on takanaan monipuolinen ura paitsi brändi- ja strategiatyöstä myös musiikin parista. Hänet tunnetaan muun muassa elektroniseen hip hopiin erikoistuneena rap-artistina. SEKissä hän vahvistaa nykyistä luovien johtajien joukkuetta.

”Olemme erittäin iloisia Matti liittyessä osaksi Annankadun susilaumaa. Hän tuo tullessaan merkittävää strategista osaamista, ja ennen kaikkea Matti on joukkuepelaaja”, SEKin toimitusjohtaja Jaakko Rantala sanoo.

Lisätietoja:

Jaakko Rantala
Toimitusjohtaja, SEK Oy
p. 0400 854 443

Matti Pentikäinen
Luova johtaja 5.2. alkaen, SEK Oy
p. 040 548 0845

SEK on markkinoinnin ja viestinnän luova talo. Vuonna 1935 perustettu SEK on suomalainen markkinointiviestintäalan toimija ja osa perheomisteista Salomaa Groupia. SEK on Suomen johtava luovan alan kansainvälinen yritys, jonka palveluksessa on yli 100 huippuosaajaa. www.sek.fi