MED GROUPIN TOIMITUSJOHTAJAKSI KARI VIRTA

Med Groupin uudeksi toimitusjohtajaksi on valittu DI Kari Virta. Virta aloittaa toimessaan 1.2.2016. Kari Virta on aiemmin toiminut pitkään ISS Palveluiden Suomen maajohtajana. Yhtiön nykyinen toimitusjohtaja ja toinen perustaja Kustaa Piha jatkaa yhtiön kehittämistä hallituksesta käsin.

Med Group on nopeasti kasvava sosiaali- ja terveydenhuoltoalan palveluyritys. Vuonna 2007 perustetun yhtiön liikevaihto oli viime vuonna yli 55 milj. euroa, ja yritys työllistää yli 1200 sosiaali- ja terveydenhuollon ammattilaista.

Kari Virralla on vahva kokemus operatiivisen liiketoiminnan kehittämisestä ja johtamisesta vaativalla palvelusektorilla. Kari myös tietää, mitä nopeasti kasvavan liiketoiminnan johtaminen vaatii ja miten isotkin yritysjärjestelyt toteutetaan. Karin jättäessä ISS Palvelut yrityksen liikevaihto oli yli 500 milj. euroa. Haluan samalla kiittää Kustaa Pihaa menestyksekkäästä työstä Med Groupin johtamisessa”, kertoo Med Groupin hallituksen puheenjohtaja, Adelis Equity Partnersin Rasmus Molander.

”Med Group tarvitsee Kari Virran osaamista ja kokemusta kasvaakseen ja kehittyäkseen nykyisestä vielä merkittävämmäksi toimijaksi sosiaali- ja terveydenhuollon alalla. Yhtiön kehitysvaihe on juuri nyt oikea toimitusjohtajan vaihtamiselle. Olen iloinen, että olemme saaneet Karin viemään yritystä eteenpäin seuraavalle tasolle”, toteaa Kustaa Piha.

”Olen erittäin innoissani uudesta tehtävästä. Med Group on todella mielenkiintoinen, joustava ja hyvässä kasvuvaiheessa oleva yritys. Luotan siihen, että sosiaali- ja terveydenhuoltoala tulee jatkossakin tarjoamaan kasvua merkittävällä tavalla. Med Group on sitoutunut suomalaisen terveydenhuollon ja hoivapalveluiden laadun ja tehokkuuden parantamiseen”, kertoo Kari Virta.

Kari Virta aloittaa Med Groupin toimitusjohtajana 1.2.2016 ja tulee myös omistajaksi yhtiöön. Yhtiön nykyinen toimitusjohtaja ja toinen perustaja Kustaa Piha jatkaa yhtiön merkittävänä omistajana ja hallituksen jäsenenä.

Lisätietoja:

Rasmus Molander, Adelis Equity Partners

E-mail: rasmus.molander@adelisequity.se

Kustaa Piha, toimitusjohtaja, Med Group Oy

E-mail: kustaa.piha@medgroup.fi

www.medgroup.fi

Med Group on kotimainen, nopeasti kasvava sosiaali- ja terveydenhuoltoalan palveluyritys. Kehitämme terveyspalveluiden laatua, vaikuttavuutta ja kustannustehokkuutta. Yritys työllistää nykyisin yli 1200 sosiaali- ja terveydenhuollon ammattilaista. Vuonna 2015 konsernin liikevaihto oli yli 55 miljoonaa euroa. Päätoimialamme ovat hammaslääkäripalvelut, lääkäripalvelut, hoivapalvelut ja ensihoitopalvelut. Med Group palvelee asiakkaita koko Suomen alueella.