Microsoft etsii vuoden ratkaisukumppania

Microsoft järjestää kolmantena vuonna peräkkäin Vuoden Ratkaisukumppani -kilpailun. Tänä vuonna kisassa etsitään erityisesti tuottavuus- ja säästöteemaan sopivia menestystarinoita, joissa Microsoftin ja kumppaneiden asiakkaat ovat saavuttaneet kilpailuetua, merkittävää säästöä, tuottavuuden tai tehokkuuden kasvua. Kisaan osallistujat voivat todentaa asiakkaan saavuttamat hyödyt valitsemallaan tavalla.

Microsoft työllistää kumppaniverkostonsa kautta yli 30 000 suomalaista tietotekniikan ammattilaista ja laajasta 3000 yrityksen kumppaniverkostosta jo 300 yritystä on saavuttanut kisan osallistumiseen vaadittavan Certified tai Gold Certified Partner -tason. Sertifioinnin edellytyksenä on nimettyjen Microsoft-teknologia-alueiden syvällinen osaaminen.

”Microsoft on sitoutunut suomalaisen kilpailukyvyn kehittämiseen ja uskomme, että onnistuneilla IT-hankkeilla ja tietotekniikan hyödyntämisellä on merkittävä rooli tuottavuuden kasvussa. Kilpailun myötä löytyvien menestystarinoiden opeista on varmasti hyötyä laajemminkin”, kertoo Microsoft Oy:n kumppaniohjelmasta vastaava johtaja Juha Heikkonen.

Kisan valintaraadissa on asiakkaiden edustajia niin suurista, pienistä kuin julkishallinnon organisaatioista. Raatia johtaa Microsoft Oy:n teknologiajohtaja Antti Larsio.

Vuoden ratkaisukumppani-kisaan voi osallistua jokainen suomalainen Microsoft Gold- ja Certified-kumppani osaamisalueeseen katsomatta ratkaisuilla, jotka on toteutettu 1.9.2008–30.4.2009 välisenä aikana. Kilpailun voittajiksi valittavat kolme parasta asiakashyötyjä tuottanutta ratkaisua julkistetaan 1.6.2009.

Kilpailuun osallistutaan lähettämällä Word-, PowerPoint- tai PDF-muotoinen ehdotus Microsoftille viimeistään 15.5. sähköpostiosoitteeseen vrk@microsoft.com.