Microsoft julkistaa seuraavan sukupolven CRM-ratkaisun

Microsoft Dynamics CRM 4.0 tarjoaa käyttäjäystävällisen asiakkuudenhallinnan ratkaisun asiakkaalle kulloinkin sopivimmalla tavalla. Suomalaiset yhteistyökumppanit ovat kehittäneet asiakkuudenhallintajärjestelmälle omia helposti hankittavia palveluitaan, esimerkiksi Elisan ratkaisu on toimiva vaihtoehto myös pk-yrityksille.

Microsoft Dynamics CRM:n uusi versio on julkistettu Suomen markkinoille. Asiakkuudenhallintajärjestelmän uusi versio antaa asiakkaille mahdollisuuden valita käyttöönotto- ja ostomallinsa liiketoiminnan ja IT:n tarpeiden mukaan, sekä mahdollistaa joustavan siirtymisen mallista toiseen, kun tarpeet muuttuvat. Ratkaisun käyttöympäristöjen ja käyttötapojen ääripäitä edustavat kuukausittaiseen vuokramalliin perustuva täysi palvelupaketti ja perinteisempi omistusmalli itse ylläpidettäväksi. Loppukäyttäjän kannalta uusi Dynamics CRM 4.0 on erittäin käyttäjäystävällinen, koska se perustuu tuttuun Outlook-käyttöliittymään ja organisaatiotasolla se tarjoaa entistäkin joustavammat, johtamista helpottavat asiakkuudenhallinnan työkalut.

“Microsoft Dynamics CRM tekee valinnanvapaudesta todellisuutta suomalaisillekin yrityksille –liikkeelle voi lähteä riskittömällä, nopeasti hyötyä tuottavalla palvelumallilla ja tarpeiden kasvaessa siirtyä perinteiseen malliin, jossa järjestelmä on tiukasti integroitu osa IT-infrastruktuuria. Ratkaisussa on myös keskitytty parantamaan entisestäänkin sen käytettävyyttä, luotettavuutta ja skaalautuvuutta”, kertoo tuotepäällikkö Jani Liukkonen Microsoftilta.

“Microsoft Dynamics CRM 4.0 on asiakaslähtöisen Microsoftin Software and Services (S+S) –strategian viimeisin hedelmä, joka tuo asiakkaillemme upean käyttäjäkokemuksen sekä todistettua liiketoimintahyötyä. Software and Services –strategian mukaisesti järjestelmä tarjoaa asiakkaalle kulloinkin sopivimman käyttöönotto- ja käyttömallin ”, Microsoft Dynamics -yksikön johtaja Iikka Lindroos sanoo.

Suomalaiskumppanit ovat vahvasti mukana Dynamics-palveluiden kehityksessä

Uutta Microsoft Dynamics CRM 4.0 -versiota on käyttänyt edellisen vuoden aikana yli 600 kumppania ja yli 100 “early access”-asiakasta ympäri maailman. Suomalaisista Microsoft-kumppaneista muun muassa Elisa, Trainers’ House, TeliaSonera ja Fonecta ovat kehittäneet Microsoft Dynamics CRM 4.0:lle omia palveluitaan.

”Mikäli asiakkuustieto ei ole kaikkien asiakkaiden kanssa toimivien henkilöiden käytössä, on tieto palvelutilanteessa arvotonta. Elisan ratkaisussa myyjä saa esimerkiksi asiakkaan soittaessa asiakastiedot suoraan matkapuhelimeen. Lisäksi ratkaisuun voi yhdistää Contact Center –toiminnallisuuden, jolloin yritykseen eri kanavia pitkin tulevat yhteydenotot ohjautuvat älykkäästi asiakaspalvelijan tietokoneelle tai matkapuhelimeen. Koko ratkaisu toimitetaan joustavana palvelupakettina, jolloin sen saa käyttöön nopeasti verkosta ja se on siten myös pienempien yritysten ulottuvilla”, kertoo osastojohtaja Tomi Pättö Elisa Oyj:stä.

Dynamics CRM 4.0

Tärkeimpiä uusia ominaisuuksia Dynamics CRM 4.0 -versiossa ovat:
• Palvelu (hosting) -arkkitehtuuri, joka mahdollistaa monen yrityksen palvelun yhdeltä palvelimelta
• Kansainvälisten ominaisuuksien laajennukset sisältäen muun muassa monikielisyyden tuen (25 käyttöliittymäkieltä) sekä laajan monivaluuttatuen
• Uudet johdon raportoinnin (BI) ominaisuudet, kuten esim. yhdistelmänäkymät dataan sekä loppukäyttäjän ohjattu raportointityökalu
• Tehokas liiketoimintaprosessien automatisointi, joka perustuu Microsoft Windows Workflow Foundation -teknologiaan
• Uudet ryhmätyömahdollisuudet, jotka perustuvat Microsoft Office -tuoteperheen uusimpiin teknologioihin: mm. Microsoft Office Communications Server 2007:n välityksellä reaaliaikaiset läsnäolotiedot CRM-sovelluksessa.

Lisätietoja:
Microsoft Oy