Microsoft julkisti Kinectin ja uuden Xbox 360 4Gt -konsolin hinnat

Uusi Xbox 360, Kinect-sensori ja Kinect Adentures -peli - yhdessä paketissa koko ohjaimeton viihdekeskus

Microsoft julkisti tänään tulevan joulun toivotuimman ohjaimettoman viihdepaketin: Uusi  Xbox 360 4Gt -konsoli, vallankumouksellinen Kinect-sensori sekä Kinect Adventures -peli on saatavissa Suomessa yhteishintaan 299 euroa, kun Kinect julkaistaan marraskuussa. Xboxin jo omistavat voivat ostaa Kinect-sensorin sekä Kinect Adventures -pelin hintaan 149 euroa. Uusi Xbox 360 4Gt  -konsoli on saatavilla Suomessa elokuussa hintaan 199 euroa.

Elokuussa markkinoille tulevassa, uudessa Xbox 360 4Gt -konsolissa on tyylikäs uusi design sekä sisäänrakennettu langaton Wi-Fi -yhteys, 4 Gt sisäistä flash-muistia, hipaisupainikkeet ja mattamusta ulkoasu.1

Marraskuussa lanseerattava Kinect-sensori tunnistaa vartalon liikkeet ja se toimii kaikkien Xboxien kanssa. Monipelaajakokemus on mahdollista suoraan laatikosta. Kinectin mukana tuleva Kinect Adventures on peli, jossa pelaaja selvittää tiensä 20 seikkailusta navigoiden läpi pauhaavien koskien sekä vuoristoisten esteratojen. Ohjainta, kapulaa tai tasapainolautaa ei tarvita - oma vartalo, jalat mukaan lukien, toimii ohjaimena.

Lanseerauksen yhteydessä Kinectiin on saatavilla 15 peliä. Kinect-pelien, muun muassa Kinectimalsin, Kinect Sportsin ja Kinect Joy Riden, hinta on 49,90 euroa. Pelien lisäksi Kinect muuttaa kodin viihdekokemusta kokonaisvaltaisesti, sillä elokuvat, TV-ohjelmat ja musiikki ovat nyt yhdessä paikassa, ja niitä voi selata kättä heilauttamalla. Kinectin ansiosta myös yhteydenpito ystäviin ja sukulaisiin helpottuu: Video Kinectin avulla käyttäjä voi olla yhteydessä läheisiinsä ympäri maailmaa.

“Kinect ja Xbox 360 tarjoaa upeaa viihdettä muuttaen olohuoneet kuntosaleiksi, tanssiklubeiksi ja urheilustadioneiksi koko vartalon sekä useiden pelaajien tunnistamisen  avulla”, sanoo Chris Lewis, Microsoftin Euroopan Vice president, Interactive Entertainment Business. “Kinect tarjoaa ainutlaatuista ja kokonaisvaltaista ohjaimetonta hauskanpitoa ja viihdettä koko perheelle edullisesti - niin nykyisille kuin tuleville Xbox-käyttäjille.“

Kinect

Kinect Xbox 360:lle tuo pelit ja viihteen ainutlaatuiselle uudelle tasolle - ilman ohjainta. Kinectia on yksinkertaista käyttää ja hauska pelata. Xbox Kinect tunnistaa koko vartalon liikkeet ja mahdollistaa pelaajien mukaan hyppäämisen mihin tahansa peliin. Kinect Hub puolestaan sijoittaa elokuvat, TV-ohjelmat, musiikin, live-urheilun ja sosiaaliset verkostot yhteen paikkaan. Kinect-sensori tunnistaa käyttäjän  ja reagoi hänen liikkeisiinsä kaikilla Xbox 360 -konsoleilla. Lisätietoa Kinectistä: http://www.xbox.com/fi-FI/kinect/

Xbox 360

Xbox 360 on korkealuokkainen kodin viihde- ja videopelikeskus. Tämän vuoden joulumarkkinoille Xbox 360 uudistaa Kinectin myötä täydellisesti sosiaalisen pelaamisen ja kodin digitaalisen viihteen käsitteen - ilman ohjaimia. Xbox 360:n kautta pääsee nauttimaan parhaista ja laajimmista peleistä, suurimmasta valikoimasta online-musiikkia, televisio-ohjelmia, ja elokuvia, standardi- tai teräväpiirtotarkkuudella. Olohuoneen viihdekeskuksena Xbox 360 sulauttaa yhteen lyömättömän sisällön ja johtavan sosiaalisen verkoston, 25 miljoonan käyttäjän maailmanlaajuisen Xbox LIVE -palvelun. Lisätietoja Xbox 360 -viihdekeskuksesta löytyy osoitteesta http://www.xbox.com

Lisätietoa: Jari Keskitalo, Country Lead Finland, Microsoft Entertainment & Devices Division, jari.keskitalo@microsoft.com, p. +358 50 431 7015

Xbox ja Kinect Facebookissa: www.facebook.com/Xboxsuomi

1 Kahden vuoden rajattu takuu konsolille.

Microsoft

Vuonna 1975 perustettu Microsoft on maailman johtava ohjelmistotuotteiden, -ratkaisujen ja -palveluiden toimittaja, joka auttaa yrityksiä, organisaatioita ja ihmisiä hyödyntämään tietotekniikan mahdollisuuksia uusilla innovatiivisilla tavoilla. Suomessa Microsoftin palveluksessa työskentelee 280 henkilöä, joiden visiona on yhdessä yli 3000 yhteistyökumppanin kanssa auttaa asiakasta menestymään Microsoftin ratkaisujen avulla. Maailmanlaajuisesti Microsoftilla on noin 92 000 työntekijää yhteensä 102 maassa. Tilivuonna 2009 Microsoftin liikevaihto oli 58,44 miljardia US dollaria.