• Oy SEK Ab/

Microsoft julkisti pilvessä toimivan järjestelmänhallintaratkaisun Uusi ratkaisu palvelee kaiken kokoisia yrityksiä

Microsoftin uudet pc-hallintaa tehostavat pilviratkaisut ovat nyt saatavilla. Windows Intune yksinkertaistaa tietokoneiden hallintaa ja suojausta pilvipalvelujen ja Windows 7:n avulla.  Tuoreiden selvitysten mukaan Windows Intune alentaa konekohtaisia kustannuksia ja tuo uusia liiketoimintamahdollisuuksia kumppaneille.

Microsoft julkaisi tänään uudet tuottavuutta parantavat ratkaisunsa pc-hallintaan. Windows Intune -teknologiassa on hyödynnetty kokemuksia mm. System Center Configuration Manager -järjestelmänhallintaratkaisusta ja Microsoft Forefront Endpoint Protection -tuotteesta.

Windows Intune on järjestelmä, jossa pc-hallinta, tietoturva ja tuorein versio Windows-käyttöjärjestelmästä hankitaan verkosta. Ratkaisu varmistaa, että tietokoneiden ja henkilöstön tuottavuutta voidaan tukea ajasta ja paikasta riippumatta. Windows Intunen hallinta- ja suojausominaisuuksia voi käyttää yksinkertaisen verkkopohjaisen konsolin välityksellä, edellytyksenä on ainoastaan internet-yhteys. Käyttäjien kokemusta parantaa järjestelmän mukana tuleva standardoitu Windows 7 Enterprise -käyttöjärjestelmä.

“Microsoft on kehittänyt pc-hallintaan uusia työkaluja, jotka varmistavat työntekijöiden pääsyn tarvitsemaansa tietoon ajasta ja paikasta riippumatta. Windows Intune on erinomainen esimerkki siitä, kuinka kaiken kokoiset asiakkaamme ja kumppanimme voivat hyötyä pilvestä pc-hallinnan ja tietoturvan kehittämisessä”, sanoo Microsoft Oy:n Windows-liiketoiminnasta vastaava johtaja Sampo Lehtiniemi.

Alentuneet kustannukset ja uusia mahdollisuuksia kumppaneille

Microsoftin IDC:llä (International Data Corporation) teettämän selvityksen1 mukaan Windows Intunen käyttö säästi vuositasolla noin 702 USD/pc. Säästöt koostuivat tietohallinnon alentuneista työkustannuksista (521 USD/pc), työntekijän tuottavuuden kasvun tuomasta säästöstä (63 USD/pc) sekä muista hankintakustannusäästöistä (118 USD/pc).  Toisen IDC:llä teetetyn selvityksen2 mukaan Microsoftin kumppaneilla on mahdollisuus kasvattaa järjestelmänhallintaan liittyvää liiketoimintaansa keskimäärin 19 % ensimmäisen vuoden aikana.

”Windows Intune tarjoaa mahdollisuuden kumppaneillemme, jotka haluavat tavoittaa pilven avulla lisää asiakkaita ja kasvattaa palveluliiketoimintaansa. Pilven avulla pystytään tukemaan useampia asiakkaita lisäämättä kuitenkaan omaa henkilöstökapasiteettia”, Lehtiniemi toteaa.

Salcom Group Oy tarttui Windows Intunen mahdollisuuksiin

”Windows Intune täydentää hienosti Salcomin pilvipalvelutarjontaa, johon sisältyvät mm. Microsoftin viestintäratkaisut ja järjestelmänhallintaratkaisut. Asiakkaan palvelupaketti voi koostua ohjelmistopalveluiden lisäksi konsultoinnista, koulutuspalveluista sekä käyttöönotosta”, sanoo palvelujohtaja Jarno Mäki Salcomilta.

Windows Intunen osto- ja kokeiluversiot ovat nyt saatavilla 35 maassa osoitteesta www.microsoft.fi/intune. Windows Intunen ensiesittely lehdistölle TechDays 2011 -tapahtumassa Helsingin Messukeskuksessa 31.3. klo 9:30. Ilmoittautumistiedot alla.

1IDC White Paper, Sponsored by Microsoft, "A First Look at How Windows Intune Can Lower Costs and Raise Productivity," Doc.#227158, March 2011.

2IDC White Paper, Sponsored by Microsoft, "The Benefit of Using Windows 7 in Small and Medium-Sized Businesses," Doc.#223959, June 2010.

Lisätietoja:

Kokeiluversio: www.microsoft.fi/intune
Kansainväliset lehdistösivut: www.microsoft.com/presspass/presskits/cloud

Microsoft Oy, liiketoimintajohtaja Sampo Lehtiniemi, p. 050 527 7384, sampo.lehtiniemi@microsoft.com
Salcom Group Oy, palvelujohtaja Jarno Mäki, p. 0400 540 502

Ilmoittautuminen 31.3. lehdistötilaisuuteen:
Viestintätoimisto SEK Public, Satu Rounaja, sähköposti satu.rounaja@sekpublic.fi, puh. 040 5676 827

Microsoft

Vuonna 1975 perustettu Microsoft on maailman johtava ohjelmistotuotteiden, -ratkaisujen ja -palveluiden toimittaja, joka auttaa yrityksiä, organisaatioita ja ihmisiä hyödyntämään tietotekniikan mahdollisuuksia uusilla innovatiivisilla tavoilla. Suomessa Microsoftin palveluksessa työskentelee 280 henkilöä, joiden visiona on yhdessä yli 3000 yhteistyökumppanin kanssa auttaa asiakasta menestymään Microsoftin ratkaisujen avulla. Maailmanlaajuisesti Microsoftilla on noin 92 000 työntekijää yhteensä 102 maassa. Tilivuonna 2009 Microsoftin liikevaihto oli 62,48 miljardia US dollaria.