Microsoft julkisti uusia ratkaisuja IT-ammattilaisille

Microsoft julkisti Ignite-tapahtumassaan 4.5. uusia tuotteita ja palveluita, joilla yritykset voivat siirtyä tietoteknisesti uudelle aikakaudelle. Julkistuksien joukossa on muun muassa seuraavan sukupolven Windows-hallinta, Microsoft Office, Skype for Business broadcasting, hybridi pilvi-infrastruktuuri, sekä SQL Server.

Julkistusten yhteydessä jalkapalloseura Real Madridin toimitusjohtaja José Ángel Sánchez kertoi miten Microsoft ruokkii heitä IT-innovointiin ja menestykseen. ”Real Madrid on seura, jolla on pitkät perinteet voittamisessa. Digitalisointiin liittyvä kumppanuutemme Microsoftin kanssa auttaa meitä voittamaan niin kentällä kuin sen ulkopuolella”, Sánchez sanoi. ”Microsoftin pilvi ja yhtiön koko tuotevalikoima auttaa meitä muuttumaan aidosti tietovetoiseksi organisaatioksi, jotta voimme tarjota 450 miljoonalle fanillemme ympäri maailman eksklusiivisia ja henkilökohtaisia sisältöjä ja palveluita – ennen otteluita, niiden aikana ja niiden jälkeen.”

Päivän julkistuksia:

Henkilökohtaisempaa tietojenkäsittelyä

• Tänään esitelty Windows Update for Business on Windows 10:n hallintaan uusi vaihtoehto, joka pitää laitteet aina ajan tasalla viimeisimmillä tietoturvapäivityksillä ja Windows-ominaisuuksilla.

• System Center Configuration Manager (SCCM) Windows 10:n hallintaan on heti saatavilla teknisenä esikatseluversiona. SCCM integroituu Windows Update for Business -hallintaan ja antaa IT-hallinnolle laajemmat työkalut Windows 10:n käyttöönottoon, päivittämiseen, hallintaan ja turvaamiseen.

Tuottavuuden uudelleenmäärittely

• Office 2016 tuo sovelluksensisäisen, reaaliaikaisen yhteismuokkauksen yli miljardin ihmisen käyttämiin Office-työpöytäsovelluksiin. Office 2016 on heti saatavana julkisena esikatseluversiona.

• Tänään esitellyillä Skype for Business broadcasting -palveluilla asiakkaat voivat lähettää kokouksiaan suoratoistona jopa 10 000 ihmiselle. Toiminnot hyödyntävät Azure Media Services -ratkaisuja audio-, video- ja PowerPoint-esitysten suoratoistamiseen. Yammer-integrointi mahdollistaa yleisökeskustelun.

• Organisatorinen analytiikka Office Delve -palvelussa esiteltiin myös tänään. Office Graph -teknologian mahdollistama analytiikka laajentaa Office Delven henkilökohtaisia näkymiä tarjoten käyttäjille ja tiimeille nyt myös organisaatiotason oivalluksia Office 365 -datasta.

• Tänään esitelty SharePoint Server 2016 tuo parannuksia ja uusia ominaisuuksia muun muassa käyttäjäkokemuksiin, vaatimuksenmukaisuuteen ja raportointiin. SharePoint Server 2016 tulee esikatseluun myöhemmin tänä vuonna.

• Exchange Server 2016, esiteltiin myös Ignite-tapahtumassa. Exchange Server 2016 tuo uusia ominaisuuksia ensi vaiheessa Office 365 -palveluun, kuten uuden lähestymistavan asiakirjojen yhteiskäyttöön sekä nopeamman ja älykkäämmän hakutoiminnon. Exchange Server 2016 -esikatseluversio tulee saataville myöhemmin tänä vuonna.

Älykäs pilvi

• Seuraavan sukupolven hybridipilvi. Tänään esitelty ja kesällä 2015 esikatseluversiona saapuva Microsoft Azure Stack tuo Azure-käyttökokemuksen sekä infrastruktuuri- ja PaaS-ominaisuudet (Platform-as-a-Service) asiakkaiden konesaleihin. Windows Server 2016 tarjoaa korkealuokkaisen alustan yritys- ja pilvisovelluksille, sisältäen muun muassa Nano Server -kevytasennusvaihtoehdon. Uusi Windows Server 2016 -esikatseluversio on saatavilla heti. Microsoft Operations Management Suite (OMS) on System Center -hallintaratkaisu pilvestä. OMS laajentaa System Center -hallintakyvykkyydet Azure-pilvialustan lisäksi lähes mihin tahansa hybridipilveen. Tuettuja alustoja ovat muun muassa Amazon Web Services, Windows Server, Linux, VMware ja OpenStack. OMS laajentaa System Center 2016 -palvelinratkaisun, jonka esikatseluversio tulee saataville myöhemmin tällä viikolla.

• SQL Server 2016 ottaa aimo harppauksen eteenpäin tietokanta- ja analytiikka-alustan myötä. SQL Server 2016 tarjoaa nyt uutta suorituskykyä liiketoimintakriittisille sovelluksille ja syvempää näkemystä kaikesta datasta niin omilla palvelimilla kuin pilvessä. Esikatseluversio tulee saataville tänä kesänä.

• Microsoft Advanced Threat Analytics (ATA): Aorato-yritysostoon pohjautuva ja koneoppimista hyödyntävä tietoturvauhkien ennakointi- ja analysointiteknologia on nyt saatavana esikatseluversiona.

• Office 365 -palvelun parannukset lisäävät läpinäkyvyyttä ja parantavat tietoturvaa. Esimerkiksi Customer Lockbox antaa asiakkaalle aiempaa enemmän mahdollisuuksia vaikuttaa oman datansa käsittelyyn ja hallintaan.

Lue ja katso lisää Ignite-uutisista Official Microsoft -blogista sekä Ignite-sivuilta.

Seuraa myös suoraa Skype-lähetystä Ignite-tapahtumasta tiistaina 5.5. klo 19 (Suomen aikaa). Lähetyksessä kerrotaan enemmän Microsoftin hybridipilveen liittyvistä uutisista.

Microsoft
Vuonna 1975 perustettu Microsoft on maailman johtava ohjelmistotuotteiden, -ratkaisujen ja -palveluiden toimittaja, joka auttaa yrityksiä, organisaatioita ja ihmisiä hyödyntämään tietotekniikan mahdollisuuksia uusilla innovatiivisilla tavoilla. Suomessa Microsoft Oy:n palveluksessa työskentelee 280 henkilöä, joiden visiona on lähes 2 000 yhteistyökumppanin kanssa auttaa asiakasta menestymään Microsoftin ratkaisujen avulla. Kesäkuussa 2014 päättyneenä tilivuonna Microsoftin liikevaihto oli 86,83 miljardia US dollaria. www.microsoft.fi/uutisia