Microsoft Online -palvelut tuovat merkittäviä säästömahdollisuuksia IT-kuluihin

Microsoft julkaisi tänään yrityksille testiversion Business Productivity Online Suitesta (BPOS), joka on osa Microsoft Online -palveluja. BPOS on tarjolla yritysten testikäyttöön 19 maassa mukaan lukien Suomi. Microsoft Online -palvelut ovat yrityksille suunnattuja viestintä- ja yhteistyöohjelmistoja, jotka toimitetaan tilauspohjaisesti kaiken kokoisille yrityksille. Palvelu on Microsoftin isännöimä ja sitä myyvät Microsoftin kumppanit.

“Microsoft Online -palvelut tarjoavat kaikille yrityksille uusia nopeasti käyttöön otettavia mahdollisuuksia kustannusten hallintaan ja työn tehostamiseen”, toteaa liiketoimintajohtaja Tom Toivonen Microsoftilta. “Asiakkaamme pystyvät ottamaan tuottavuusratkaisuja helposti käyttöön sekä säästämään kymmeniä prosentteja niihin liittyvistä kustannuksista hankkimalla Microsoft Online -palveluna sähköpostin, ryhmätyötilat, yhdistetyn viestinnän ja verkkoneuvottelut”, hän jatkaa.

BPOS tulee myyntiin maailmanlaajuisesti huhtikuussa. Business Productivity Online Suite –palveluun (BPOS) kuuluvat seuraavat tuotteet: Exchange Online, SharePoint Online, Office Communications Online ja Office Live Meeting. Suomessa palvelua myyvät Microsoftin kumppanit tarjoavat siihen myös käyttöönottoa, olemassa olevien sähköpostilaatikoiden ja ryhmätyötilojen siirtoa Onlineen, hallintaa ja koulutusta.

Maailmanlaajuinen hinnoittelumalli

Microsoftin Online-palveluiden maailmanlaajuinen hinnoittelumalli takaa joustavan ja helposti ennakoitavan vaihtoehdon. Yrityksillä on mahdollisuus tilata Business Productivity Online Suite (BPOS) kokonaispakettina, jolloin hinta on12,78 euroa per käyttäjä kuussa. Kokonaispaketin hankkiminen on 38 prosenttia edullisempaa kuin palveluiden tilaaminen yksittäin.

GlaxoSmithKline säästää 30 prosenttia IT-kuluista Microsoft Onlinen avulla

Microsoft lanseerasi Online-palvelunsa Yhdysvalloissa viime syksynä ja palvelun käyttäjämäärä on lisääntynyt voimakkaasti. Lääkeyhtiö GlaxoSmithKline ottaa Microsoft Online -palvelut käyttöön kaikille työntekijöilleen ympäri maailman.

“GlaxoSmithKlinella on yli 100 000 työntekijää ja satoja yhteistyökumppaneita ympäri maailman, joten tehokas yhteistyö on välttämätöntä liiketoiminnallemme. Valitsimme Microsoft Online -palvelut, koska sen käyttökokemus on muita parempi ja se taas edesauttaa yhtiötämme kehittymään ja tekemään parempaa tulosta”, GlaxoSmithKlinen tietohallintojohtaja Bill Louv toteaa.

”Microsoft Online -palveluiden käyttöönotto tukee osaltaan GlaxoSmithKlinen tavoitetta säästää 30 prosenttia operatiivisista kustannuksista. ”Tulevaisuudessa ennakoimme saavamme lisähyötyä myös palvelun joustavasta kustannusrakenteesta, kertoo GlazoSmithKlinen tietohallintostrategiasta vastaava johtaja Ingo Elfering.

Lisää Microsoft Online -palveluista: http://www.microsoft.com/online