Microsoft toi markkinoille seuraavan sukupolven pilvi-ERPin

Tänään saataville tullut Dynamics AX tuo pilven voiman toiminnanohjausjärjestelmiin.

Dynamics AX on Microsoftin Azure-pilvialustalla toimiva seuraavan sukupolven toiminnanohjausjärjestelmä, joka tuo pilven voiman, nopeuden ja älyn enterprise-luokan toiminnanohjausjärjestelmiin. Dynamics AX:n älykäs käyttäjäkokemus on optimoitu auttamaan ihmisiä ja organisaatioita saavuttamaan enemmän. Palvelu on saatavilla 137 markkinalla 40 eri kielellä.

”Dynamics AX tuo tärkeän lisän Microsoftin pilvitarjoamaan. Nyt organisaatiot voivat harjoittaa koko liiketoimintakokonaisuuttaan pilvessä – tuottavuutta Office 365:lla, analytiikkaa Power BI:llä ja Cortana Analytics Suitella, asiakassuhteita Dynamics CRM:llä ja bisnestoimintoja Dynamics AX:llä. Vain Microsoft voi tarjota tällaisen ratkaisukokonaisuuden markkinoille”, kertoo Scott Guthrie, Microsoft Cloud and Enterprise -yksikön varatoimitusjohtaja.

Asiakkaat ympäri maailmaa käyttävät jo Dynamics AX -järjestelmää harjoittaakseen liiketoimintaansa pilvessä. Esimerkiksi Renaultin Formula 1 -talli hallinnoi käytännössä kaikkia liiketoimintojaan Dynamics AX:n avulla. Talotekniikkaan ja puutarhamaisemointiin erikoistunut Priva puolestaan hallinnoi rakentamisprosesseja keräämällä valtavia tietomassoja Dynamics AX:n avulla.

Dynamics AX yhdistää yksityisen ja julkisen pilven parhaat puolet tarjoamalla asiakkailleen sekä tietoturvaa että maailmanlaajuisen saatavuuden ja skaalautuvuuden. Tämä mahdollistaa työskentelyn turvallisesti ja joustavasti ajasta ja paikasta riippumatta. Järjestelmässä on myös kiinnostavia uusia toiminnallisuuksia, kuten Työtilat. Ne ovat tuottavuutta ja yhteistyötä tukevia näkymiä, jotka yhdistävät keskeiset liiketoiminnan mittarit, BI-tiedon, kriittisen datan, prosessit ja toimenpiteet.

Dynamics AX -järjestelmän joustavuus mahdollistaa kumppanien tarjoamat laajennukset toimialakohtaisiin ja operatiivisiin liiketoimintaprosesseihin. Microsoft ilmoitti tänään tarjoavansa yli viisikymmentä itsenäisten ohjelmistokehittäjien ratkaisua Azure Marketplacessa, ja satoja on kehitteillä.

Käyttäjille Dynamics AX tarjoaa yksinkertaisen, kauniin ja modernin käyttöliittymän, joka toimii tämän päivän kosketusnäytöillä. Vuorovaikutus järjestelmän kanssa on helppoa, sillä se toimii kuten muutkin sovellukset.

Palvelu on saatavilla tästä päivästä lähtien eri käyttäjäryhmiä palvelevana kuukausitilauksena. Näin palvelun saa käyttöönsä nopeasti ja siitä maksetaan yksinkertaisesti käytön mukaan.

Lisätietoja:

Mika Aromaa, johtaja, Microsoft Business Solutions, mika.aromaa@microsoft.com, p. 050 592 8556 ja Dynamics AX -verkkosivusto (englanniksi).