Microsoftin Online-palveluilla kova kysyntä Suomessa

Microsoftin maaliskuussa Suomeen testikäyttöön tuoma Business Productivity Online Suite –palvelu (BPOS) on otettu kiinnostuksella vastaan suomalaisessa asiakaskunnassa ja kumppanikentässä. Microsoft Online -palvelut ovat yrityksille suunnattuja viestintä- ja yhteistyöohjelmistoja, jotka toimitetaan tilauspohjaisesti.

“Kymmenet kumppanit ovat ottaneet Online-palvelut palveluvalikoimaansa ja kumppanien määrä kasvaa koko ajan. Kiinnostusta ajaa asiakastarve. Asiakkaamme pystyvät ottamaan tuottavuusratkaisuja helposti käyttöön sekä säästämään kymmeniä prosentteja niihin liittyvistä kustannuksista hankkimalla Microsoft Online -palveluna sähköpostin, ryhmätyötilat, yhdistetyn viestinnän ja verkkoneuvottelut”, liiketoimintajohtaja Tom Toivonen Microsoftilta esittelee.

Laitilan Wirvoitusjuomatehtaassa BPOS:n käyttöönotto on loppusuoralla. Yhtiö valitsi Microsoftin Online-palvelut helpon käytettävyyden ja kustannustehokkuuden takia.

”Meille luotettavat ja nopeasti muunneltavat viestintäyhteydet ovat elinehto. Kohtuullisen pienenä yrityksenä meidän ei ole kuitenkaan järkevää sitoa suuria summia IT-infraan ja sen ylläpitoon. Online-palvelut tarjoavat meille joustavan kustannusmallin, tehokkaat ja yhdenmukaiset ratkaisut. Lyhyesti sanottuna yhtiömme viestintä siirtyy nyt aivan uudelle aikakaudelle”, Laitilan Wirvoitusjuomatehtaan myyntijohtaja Marko Karjalainen kertoo.

Yhdysvalloissa Microsoft lanseerasi Online-palvelunsa viime syksynä. Lääkeyhtiö GlaxoSmithKline ottaa Microsoft Online -palvelut käyttöön kaikille työntekijöilleen ympäri maailman. Online-palveluiden käyttöönotto tukee osaltaan GlaxoSmithKlinen tavoitetta säästää 30 prosenttia operatiivisista kustannuksista.

Kumppaneille merkittävä mahdollisuus

Microsoftin Online-palvelut ovat Microsoftin isännöimiä ja niitä myyvät Microsoftin kumppanit. Online-palveluiden partneriohjelma on jo nyt erittäin kattava ja siihen on tähän mennessä liittynyt yli 4000 kumppania maailmanlaajuisesti. Suomessa kumppaniohjelmassa on mukana kymmeniä kumppaneita ja määrä kasvaa koko ajan.

”Kumppanimme ovat selvästi huomanneet Online-palveluissa olevan potentiaalin. Tämä tarjoaa heille merkittäviä ansaintamahdollisuuksia koska he myyvät ja tuotteistavat näitä palveluja eteenpäin”, Toivonen huomioi.

Laitilan Wirvoitusjuomatehtaalle BPOS- käyttöönottoa valmistellut Enter SystemSolutions Oy:n asiakkuuspäällikkö Miikka Kivimäki ennakoi Online-palveluiden kysynnän kasvavan voimakkaasti.

”Hybridimalli, jossa asiakas voi valita omiin tarpeisiinsa sopivat palaset niin paikallisesti asennetuista ohjelmistoista kuin verkon välityksellä saatavista palveluista, tuo kustannussäästöjä ja tehokkuutta. Nyt voimme Microsoftin BPOS-kumppanina tarjota pienemmillekin yrityksille palveluna muun muassa integroituja viestintä- ja ryhmätyöratkaisuja. Aikaisemmin nämä ratkaisut olivat kustannusten puolesta mahdollisia vain suuremmille yrityksille.”

Atean Finland Oy:n viestintäratkaisuista vastaava ratkaisumyyntipäällikkö Jouni Turunen kertoo, että Microsoftin uusi palvelumalli täydentää hyvin Atean tarjoamaa. Yhtiö on jo pitkään tehnyt kyseisiä ratkaisuja perinteiseen tapaan, jossa asiakas hankkii laitteet, lisenssit ja palvelut kerralla. Nyt asiakas voi valita heille sopivimman hankintatavan.

”Emme myy asiakkaillemme vain Microsoftin palvelua, vaan tuotamme sen päälle tarvittavat asiantuntijapalvelut eli suunnittelun ja määrittelyn, käyttöönoton, koulutuksen sekä tuen. Maanlaajuisen myynti- ja palveluverkostomme ansiosta voimme toteuttaa projektin tehokkaasti missä päin Suomea tahansa”, Turunen jatkaa.

Maailmanlaajuinen hinnoittelumalli

Microsoft Online –palveluiden maailmanlaajuinen hinnoittelumalli takaa helposti ennakoitavan vaihtoehdon. Yrityksillä on mahdollisuus tilata Business Productivity Online Suite kokonaispakettina, jolloin hinta on12,78 euroa per käyttäjä kuussa. Kokonaispaketin hankkiminen on 38 prosenttia edullisempaa kuin palveluiden tilaaminen yksittäin.

Business Productivity Online Suite –palveluun kuuluvat tuotteet Exchange Online, SharePoint Online, Office Communications Online ja Office Live Meeting, tarjoavat yrityksille nopeasti käyttöön otettavia mahdollisuuksia kustannusten hallintaan ja työn tehostamiseen.

Lisätietoja ja palvelun tilaus www.microsoft.fi/online
Suomalaiset Microsoft Online –kumppanit http://www.microsoft.com/finland/softwareplusservices/vuokraus/onlinekumppanit.html