• Oy SEK Ab/

Microsoftin uudet pk-yritysratkaisut auttavat säästämään ja menestymään kansainvälisillä markkinoilla

Microsoftin uudet Windows Small Business Server 2008 (SBS 2008) ja Windows Essential Business Server 2008(EBS 2008) tuovat Microsoftin suuryritysluokan palvelintekniikat pienten ja keskisuurten yritysten ulottuville tehokkaasti hyödynnettävässä muodossa. Ratkaisut on suunniteltu ja hinnoiteltu siten, että asiakkaat voivat säästää kuluissa ja menestyä entistä paremmin kansainvälisilläkin markkinoilla.

"Pk-yrityksilla ja organisaatioilla on aivan samanlaisia tarpeita kuin isoillakin yrityksillä, mutta heidän käytössä olevat IT-resurssinsa ovat rajallisemmat. Tästä syystä Small Business Server 2008 ja Essential Business Server 2008 –ratkaisuissa olemme keskittyneet isojen organisaatioiden hyödyntämien palveluiden paketointiin siten, että ne ovat helposti otettavissa käyttöön ja valmiiksi parhaiden käytäntöjen mukaisesti konfiguroitu", Microsoftin tuote- ja ratkaisupäällikkö Riku Reimaa kertoo.

”Nämä uudet palvelimet sisältävät monipuolisen valikoiman ominaisuuksia, jotka edistävät pk-yritysten toimintaa ja kasvua. Esimerkiksi tiedon tallentuminen keskitettyyn paikkaan palvelimelle, eikä vain yhdelle tietokoneelle, on erittäin merkityksellistä kaiken kokoisille yrityksille. SBS:n ja EBS:n mukana tuleva Microsoft Exchange -sähköpostiohjelmisto on myös tärkeä ominaisuus, sillä 93 prosenttia suomalaisista pk-yrityksistä ei tule toimeen ilman sähköpostia", Reimaa jatkaa.

Pk-sektori mahdollistaa talouskasvun

Microsoft panostaa paljon pk-ratkaisujen kehitykseen, tarjontaan ja helppokäyttöisyyteen. Vuosittain yhtiö sijoittaa 6,5 miljardia dollaria pienille ja keskisuurille yrityksille suunnattuihin tuotteisiin, tukiohjelmiin ja hankkeisiin.

"Kaikkialla maailmassa talouskasvun mahdollisuudet nojautuvat pienten ja keskisuurten yritysten varaan", Reimaa muistuttaa.

AMI-Partners Inc:n tutkimuksen mukaan kotitoimistoissa toimivat pienet ja keskisuuret yritykset työllistävät 90 prosenttia globaalista työvoimasta ja vastaavat yli 50 prosentista maailman bruttokansantuotteesta.

Myös monet Microsoftin laitevalmistajakumppanit osoittavat kattavalla tarjonnallaan pk-sektorin tärkeyden: HP:n ProLiant ja Blade System, IBM:n BladeCenter S –ratkaisu, DELLin Poweredget ja Fujitsu Siemensin Computers Primergy esimerkkeinä.

"Nyt julkistetut Microsoft Windows Small Business Server 2008 ja Windows Essential Business Server 2008 valmisratkaisut ovat hankittavissa HP:n kautta edullisina paketointeina palvelinjärjestelmien mukana. Ne täydentävät osaltaan jo ennestään kattavaa HP:n Windows-tarjontaa. Nämä uudet järjestelmätuotteet tarjoavat yhdessä HP ProLiant –palvelimien kanssa tehokkaan ja hallittavuudeltaan erinomaisen ratkaisualustan aina 300 työaseman ympäristöihin asti”, HP:n tuotepäällikkö Marko Hiltunen sanoo.

Tuotetiedot

SBS 2008 on suunniteltu yrityksille, joissa on enintään 75 käyttäjää tai tietokonetta. Se on integroitu palvelinratkaisu, jonka avulla yritykset voivat parantaa tietoturvaansa ja tehostaa toimintansa tuottavuutta. SBS-ratkaisuun sisältyy useita suurten yritysten käyttämiä tekniikoita, kuten Windows Server 2008, Exchange Server 2007 ja Microsoft SQL Server 2008, sekä muita Microsoft-tuotteita.

EBS 2008 on suunniteltu yrityksille, joissa on enintään 300 käyttäjää tai tietokonetta. Se yksinkertaistaa järjestelmäympäristön rakennetta ja automatisoi usein suoritettavia tehtäviä, joten IT-päälliköt voivat hallita järjestelmäympäristöä entistä paremmin. Windows Mobile -puhelimia saumattomasti tukevat SBS 2008 ja EBS 2008 voivat tehostaa tuottavuutta merkittävästi, sillä ne tarjoavat mahdollisuuden käyttää yrityssähköpostia, kalenteri- ja yhteystietoja sekä tiedostoja myös toimiston ulkopuolella.