• Oy SEK Ab/

Microsoftin uusi LifeCam-verkkokamera tuottaa upean 1080p-teräväpiirtokuvan – varsinaisen läsnäolon lähin vastine

LifeCam Studio on täydellinen apuväline Windows Live Messenger 2011:n teräväpiirtotasoisiin videopuheluihin.

REDMOND, Washington – 13.9.2010 – Microsoft Corporationin LifeCam Studio ja sen huipputerävän videokuvan tuottava 1080p-täysteräväpiirtokuvan anturi vievät verkkokamerat uudelle tasolle[1]. Microsoftin uusin LifeCam-verkkokamera täydentää Windows Live Messenger 2011:n ominaisuuksia erinomaisesti, sillä Windows Live Messenger 2011 tukee 16:9-laajakuvamuotoisia teräväpiirtotason videopuheluita. Videopuhelun kaikki osapuolet erottuvat helposti ja näkyvät erittäin tarkasti[2]. Jos et pääse mukaan tärkeällä hetkellä, LifeCam Studio on varsinaisen läsnäolon lähin vastine.

LifeCam Studio, joka on Microsoft Corporationin ensimmäinen 1080p-kuva-anturin sisältävä verkkokamera, tuottaa huippulaadukkaan ja verrattoman terävän kuvan videopuheluita varten. Kameran alkuperäinen 1080p-kuva-anturi on yli kaksi kertaa markkinoilla olevia 720p-teräväpiirtokuvan antureita suurempi, joten valoa pääsee sisään enemmän. Kuva on siksi erinomainen lähes kaikissa valaisuolosuhteissa. LifeCam Studio lähentää ystäviä ja sukulaisia eloisin kuvin riippumatta siitä, paistaako ikkunasta aurinko vai onko tietokoneen näyttö ainoa valonlähde.

Kehittynyt yhteentoimivuus Windows Live Messenger 2011:n kanssa

Microsoftin uusin teräväpiirtoa tukeva LifeCam osuu markkinoille otollisesti. Microsoft ilmoitti hiljattain, että Windows Live Messenger 2011 tukee teräväpiirtotason videopuheluita tästä syksystä alkaen.

"Windows Live Messengerillä kuluttajat voivat käydä entistä monipuolisempia ja mielekkäämpiä keskusteluja, johon kuuluu valokuvien jakaminen, pelit ja tietenkin pikaviestien lähettäminen – ja kaikki tämä teräväpiirtotason videokeskustelussa", toteaa Windows Live Messenger -ryhmän tuotepäällikkö Michael Chang. "Meillä on ollut ilo kehittää Windows Live Messenger 2011 -käyttäjille teräväpiirtotason videopuheluvalmiudet, jotta LifeCam-käyttäjät voivat hyödyntää videopuheluissaan entistä terävämpää ja selkeämpää kuvaa."

Muutakin kuin näyttävyyttä

LifeCam Studion ominaisuuksia ovat paitsi laadukas videokuva myös näyttävä muotoilu. Pelkästä ulkokohtaisuudesta ei kuitenkaan ole kyse, sillä verkkokameran jokaisella osalla on tarkoituksensa. Tämä on Microsoftin ensimmäinen verkkokamera, jossa on jalustakierre. Se sopiikin erinomaisesti pitkiin videotallennuksiin, joissa tarvitaan muitakin kuvakulmia kuin suoraan eteenpäin. LifeCam Studio sisältää myös seuraavat ominaisuudet:

• 360 asteen kuvausalue merkitsee, että käyttäjä voi suunnata kameran itseensä tai eri puolille huonetta. Kannettavaa tietokonetta ei tarvitse siirrellä tai käännellä.
  • Pitkänomainen objektiivinsuojus suojaa objektiivia värejä haalistavalta hajavalolta huippukameroista tutulla tavalla.

Ensiluokkaista tekniikkaa

LifeCam Studion ominaisuuksia ovat huippuluokan optiikka, parannettu automaattitarkennus, joka säilyttää tarkennuksen etäisyydestä riippumatta[3], sekä tarkkuudeltaan huippuluokkaiset ja erittäin terävän kuvan tuottavat lasiset objektiivielementit. Verkkokamerassa on hyödynnetty myös kahta erityistekniikkaa, joiden ansiosta videokuvasta tulee elävä melkein missä tahansa ympäristössä:

• TrueColor-tekniikka tuottaa kirkkaan ja värikkään kuvan melkeinpä missä tahansa valaistuksessa sekä edistää videokuvan tärkeimmän alueen – eli kasvojen – oikeaa valottumista.
  • ClearFrame-tekniikka pitää kuvan pehmeänä ja vivahteikkaana myös hämärässä.

Hinta ja saatavuus

LifeCam Studiota myydään myöhemmin tässä kuussa yksinoikeudella Best Buy -liikkeissä. Sen arvioitu jälleenmyyntihinta on 99,00[4] euroa. BestBuy.com-verkkokaupassa tuote on saatavana heti. Microsoft tukee tätä tuotetta kaikkialla maailmassa kolmen vuoden rajoitetulla laitetakuulla. Lisätietoja tästä ja muista Microsoft Hardware -tuotteista on osoitteessa http://www.microsoft.com/hardware.

[1] Suositut videopuhelupalvelut tukevat enintään 720p-tarkkuutta, eivät 1080p-tarkkuutta. 1080p-teräväpiirtokuvan tallennukseen tarvitaan kaupallinen video-ohjelmisto (ei toimiteta tuotteen mukana), Intel Quad Core 3,0 GHz (tai nopeampi) tai yhteensopiva ja 4 Gt RAM-muistia.  Mukana toimitettava ohjelmisto tukee 720p-teräväpiirtokuvan tallennusta. Teräväpiirtonäyttö suositeltava.
[2] 720p-tarkkuudella käytävä videokeskustelu edellyttää, että molemmilla osapuolilla on Windows Live Messenger 2011 asennettuna, Intel Quad Core 3.0 GHz (tai nopeampi) tai yhteensopiva suoritin, yhteensopivat teräväpiirtotason verkkokamerat, mikrofoni, kaiuttimet tai kuulokemikrofoni ja nopea Internet-yhteys.
[3] Tarkennusalue 10 senttimetristä äärettömään.
[4] Arvioitu jälleenmyyntihinta. Varsinaiset myyntihinnat saattavat vaihdella.

Lisätietoja:

Riikka Peltoperä, 040 162 1923, v-ripelt@microsoft.com

Huomautus toimittajille: Lisätietoja, uutisia ja Microsoftin näkökulmia saat Microsoft News Centeristä osoitteessa http://www.microsoft.com/news. WWW-linkit, puhelinnumerot ja nimet olivat tämän tekstin julkaisemisen aikaan oikein ja toimivia, mutta ne ovat voineet sittemmin muuttua. Toimittajat ja analyytikot voivat pyytää lisätietoja Microsoftin Rapid Response Teamilta tai sivulla http://www.microsoft.com/news/contactpr.mspx.

Tietoja Microsoft Hardwaresta

Laitevalmistukseen erikoistunut Microsoft Hardware Group on jo yli 28 vuoden ajan hyödyntänyt innovatiivisia tekniikoita, uusinta teollista muotoilua ja laajaa käytettävyystestausta valmistaessaan tuotteita, jotka ovat poikkeuksellisen korkealuokkaisia ja kestäviä sekä edistävät ohjelmistojen ja laitteistojen täysipainoista käyttöä. Microsoft Hardware on johtava ergonomisen suunnittelun, laitemuotoilun sekä laitteisto- ja ohjelmistoyhteensopivuuden asiantuntija, minkä ansiosta kuluttajat voivat käyttää tietokoneitaan helposti, kätevästi ja mukavasti. Lisätietoja Microsoft Hardwaresta on osoitteissa http://www.microsoft.com/hardware ja http://www.microsofthardwareblog.com.

Tietoja Microsoftista

Vuonna 1975 perustettu Microsoft (Nasdaq "MSFT") on maailman johtava ohjelmistojen, palveluiden ja ratkaisujen toimittaja, joka auttaa tietokoneen käyttäjiä yrityksissä ja kotona hyödyntämään tietotekniikan mahdollisuudet.