Mika Okkola Microsoft Oy:n kehittäjä- ja alustayksikön johtajaksi

Microsoft Oy:n kehittäjä- ja alustayksikön johtajaksi on nimitetty 1.1.2008 alkaen MBA Mika Okkola.

Mika Okkola on työskennellyt Microsoftilla vuodesta 2004 lähtien eri tehtävissä. Uuteen tehtävään hän siirtyy Office-liiketoimintaryhmän johtajan tehtävistä. ICT-alalla Okkola on toiminut 25 vuotta erilaisissa myynnin, markkinoinnin, konsultoinnin ja tietoturva-alan tehtävissä. Lisäksi hänellä on kokemusta myös henkilöstön kehittämistehtävistä.

Ennen Microsoftia Okkola toimi useiden eri yhtiöiden johtotehtävissä mm. Quartalissa, Defcomissa ja WM-datalla.

"On erittäin mielenkiintoista saada työskennellä uusimman teknologian parissa juuri nyt, kun olemme uuden paradigman äärellä. Ohjelmistovuokrauksen ja pilvipalveluiden kasvu muuttaa tapaa, jolla käytämme tietotekniikkaa. Internetin välityksellä saatavien palveluiden ja paikallisten ohjelmistojen yhdistelmä mahdollistaa paljon rikkaampia käyttökokemuksia ja uusia mahdollisuuksia tietotekniikan hyödyntämiseen."

Suomen Microsoftin kehittäjä- ja alustayksikkö tukee paikallisia IT-asiantuntijoita, sovelluskehittäjiä, arkkitehteja, käyttöliittymäsuunnittelijoita, yliopistoja ja kumppaneita Microsoftin teknologioiden ja sovellusalustojen käytössä. Ryhmän vastuulla on .NET-alusta sekä Visual Studio ja Expression Studio -tuotteiden markkinointi ja myynti maanlaajuisesti. Ryhmä työskentelee lähellä kohderyhmäänsä järjestäen vuosittain useita kymmeniä tapahtumia ja tavaten aktiivisesti kumppaneita pienempimuotoisissa tilaisuuksissa, sekä jakaen tietoa web-sivustojen (www.microsoft.fi/MSDN, www.codezone.fi ), tiimiblogin ja MSDN Flash -uutiskirjeen kautta.