Mikko Alkio vastaamaan Microsoftin tietoyhteiskuntasuhteista

Oikeustieteiden kandidaatti Mikko Alkio on nimitetty Microsoft Oy:n tietoyhteiskuntasuhteiden johtajaksi. Alkio siirtyy tehtävään valtioneuvoston kansliasta, jossa hän viimeisimmäksi toimi pääministerin talouspoliittisena neuvonantajana. Alkio aloittaa uudessa tehtävässään 2. huhtikuuta.

Mikko Alkio on toiminut eri tehtävissä sekä valtioneuvostossa että Euroopan komissiossa. Alkio on työskennellyt viimeisen neljän vuoden aikana muun muassa komissaari Olli Rehnin kabinetin jäsenenä EU:ssa sekä valtioneuvoston kansliassa kansallisen globalisaatiohankkeen projektipäällikkönä. Ennen tätä hän toimi teknologia- ja kilpailuoikeusjuristina lakiasiaintoimistossa.

"Erityisesti arvostan Microsoftin tapaa rakentaa tietoyhteiskuntaa kaikkien ulottuville. Microsoft keskittyy siihen, mitä osaa – luo tietotekniikalla mahdollisuuksia ihmisten, yritysten ja eri organisaatioiden kehittymiselle ja kasvulle. Tehtävänäni on tämän puitteissa edistää tietoyhteiskuntaa ja vastata Microsoftin suhteista järjestöihin ja julkiseen sektoriin yhteistyössä muiden alan yritysten kanssa”, Alkio sanoo.

Microsoft Oy:ssä työskentelee 250 työntekijää. Suomessa Microsoftin yli 3000 kumppania kattavassa laajassa verkostossa, yhtiön teknologioiden parissa työskentelee yli 15 000 henkilöä.