Mobile World Congress 2010: Navigon tarjoaa navigointia kaikille älypuhelimille

Navigonin MobileNavigator-ohjelmisto on saatavilla kaikille älypuhelinalustoille. Käyttäjän mukana puhelimessa kulkeva navigointiohjelmisto karttoineen mahdollistaa luotettavan ja joustavan suunnistuksen missä tahansa, myös ilman datayhteyttä.

Matkapuhelinnavigointimarkkinat ovat kasvussa: tutkimusyhtiö Strategy Analyticsin mukaan vuoden 2009 viimeisellä neljänneksellä myytiin maailmanlaajuisesti yhteensä noin 53 miljoonaa älypuhelinta, mikä on enemmän kuin koskaan aikaisemmin. ”Tämä kehitys korostaa ihmisten kasvavaa tarvetta mobiilipalveluille, joiden kautta he organisoivat omaa elämäänsä”, sanoo Gerhard Mayr, Navigonin maailmanlaajuisen mobiililiiketoiminnan johtaja. ”Navigon ruokkii tarvetta joustavilla ja luotettavilla ratkaisuilla.” MobileNavigator-ohjelmiston avulla yritys on kehittänyt navigaatioratkaisuja, jotka tukevat kaikkien matkapuhelimien alustoja, kuten iPhonesia, Androidia, Windows Mobilea ja Symbiania. On-board navigointia päivittyvin tiedoin Älypuhelimille tarkoitettu MobileNavigator yhdistää onboard-navigoinnin ja kannettavan internetin edut: reittilaskenta tehdään paikallisesti, sillä karttamateriaali on tallennettu laitteeseen. Lisäksi kaikki dynaaminen tieto, kuten liikennepalvelut, Googlen hakupalvelut, Facebook tai Twitter ovat käytettävissä datayhteyden kautta. Konsepti on osoittautunut Navigonille erittäin menestyksekkääksi. Navigon on tällä hetkellä matkapuhelinnavigoinnin markkinajohtaja*. Navigonin Live-palvelut ovat dynaamisesti päivittyvän tiedon johtajia autonavigoinnissa. Nämä palvelut tarjoavat reaaliaikaista liikennetietoa, sekä sää- tai pysäköintitietoa matkapuhelinverkon välityksellä. Lähes 20 vuoden kokemuksella, Navigon julkaisee säännöllisesti uusia innovaatioita navigaattoreissa, matkapuhelinnavigoinnissa ja autoteollisuuden ratkaisuissa. MobileNavigator yhdistyy saumattomasti käyttöjärjestelmään, jolloin sen toiminnallisuus on intuitiivista. Navigon on integroinut Live-palvelujen ohella myös muita valikoituja ominaisuuksia eri versioihin. ”Kehitystyön aikana varmistamme aina, että ratkaisumme toimivat sovussa ohjelmistoalustan kanssa”, Mayr sanoo. ”Matkapuhelinnavigaatio on toiminnassamme yhä suuremmassa roolissa. Vuonna 2010 arvioimme osuuden olevan noin 10-15 prosenttia kokonaismyynnistämme. MobileNavigatorin avulla olemme ihanteellisessa asemassa vastaamaan matkapuhelinnavigaation kasvavaan kysyntään. Samalla me myös kehitämme ohjelmistoa jatkuvasti eteenpäin, voidaksemme tarjota luotettavia navigaatiopalveluja ja reaaliaikaista tietoa älypuhelimien käyttäjille, alustasta riippumatta.” *Canalys-markkinatutkimusyhtiön mukaan, Navigon on maailman johtaja onboard-navigointiratkaisuissa Euroopassa ja Yhdysvalloissa, joissa sillä on 23 prosentin markkinaosuus.