MSN.fi julkisti uuden terveyskorttipalvelun

Lehdistötiedote 19.6.2007

MSN.fi julkisti uuden terveyskorttipalvelun

MSN.fi ja Medixine ovat avanneet Terveyskeskus-osioonsa uuden terveyskorttipalvelun. Terveyskortti helpottaa yksityisten verkkokäyttäjien omien tai heidän omaistensa terveyteen ja hyvinvointiin liittyvien tietojen kirjaamista, säilyttämistä ja myöhempää hyödyntämistä.

Terveyskortilla voi kirjata yksityistä blogityyppistä päiväkirjaa vaikkapa vauvan odotuksesta, laihdutuksesta, kuntoilusta tai tupakoinnin lopettamisesta. Sen avulla voi seurata graafisten raporttien avulla erilaisten terveyteen liittyvien mittausten tai tutkimustulosten kehitystä, kuten painoa, kalorimäärää, verenpainetta ja kolesteroliarvoja. Korttiin voi myös kirjata kaikki tehdyt diagnoosit ja allergiat, jolloin ne ovat kätevästi koottuna yhteen paikkaan myöhempää tarvetta varten.

Kortti soveltuu myös rokotusten seuraamiseen, sillä kortin voi asettaa muistuttamaan uusintarokotusten tarpeesta oikeina ajankohtina. Korttia voi käyttää myös lääkitysten kirjaamiseen, ja siihen voi määritellä muistutuksia muistuttamaan lääkkeiden ottamisesta. Lisäksi kortti tallentaa omien hoitohenkilöiden yhteystiedot. Kortista saa tulostettua raportteja tarpeen mukaan eri tilanteisiin.

Palvelu löytyy MSN.fi:n terveyskanavasta osoitteesta http://terveys.fi.msn.com/.

Apua käytännön tilanteisiin

Medixinen Terveyskortti tuo apua moniin käytännöntilanteisiin. Kun äiti vie korvatulehdusta potevaa lasta uudelle lääkärille häneltä kysytään lapsen allergioita, mitä antibiootteja on kokeiltu, kuinka paljon niitä korvatulehduksia on oikein ollut. Niin, ja entäs ne rokotukset? Terveyskeskus.fi:n terveyskorttiin nämä kaikki voi siististi kirjata ja sitten tulostaa valituilta osin lääkärille vietäväksi.

Omaisen viedessä vanhusta sairaalaan hoitaja kysyy lääkitystä, diagnooseja ja aiempia sairaalakäyntejä. Omainen ei näitä kaikkia muista, vaikka on ollut kaikessa mukana. Vanhus taas on ollut useassa hoitopaikassa eikä missään niistä ole kaikkea ollut tiedossa. Terveyskorttiin omainen voi kirjata vanhuksen puolesta kaikki tapahtumat ja lääkitykset sitä mukaa, kun niitä tapahtuu.

Aloitat kuntoilun ties miten monennen kerran ja mietit, milloin juoksitkaan viimeksi, miten se silloin onnistui, putosiko paino? Terveyskorttiin voit kirjata painon pudotuksen, kuntoilun ja syömisen – ja se kortti ei häviä.

Vauvanodotuksesta on mukava pitää päiväkirjaa, monesti se on hyödyllistäkin. Neuvolassa saatetaan kysyä yksityiskohtia, joita ei aina muista, painoa ja verenpainettakin on yleensä hyvä seurata. Terveyskortilla kaikki tämä onnistuu ja raportin saa helposti tulostettua tarvittaessa mukaan.

Terveyskortti on käyttäjän oman terveystiedon keskus

”Omien terveysasioiden hoitamisen lisäksi moni hoitaa myös omaistensa asioita, muistamista ja huolehtimista on paljon. Terveyskortin tavoitteena on antaa kuluttajalle tätä varten oma työkalu, joka on täysin hänen hallinnassaan. Uskomme, että Terveyskortti osaltaan auttaa käynnissä olevassa terveydenhuollon murroksessa, jossa potilaiden ja omaisten aktiivinen rooli yhä enemmän korostuu”, sanoo toimitusjohtaja Tapio Jokinen palvelua tuottavasta Medixine Oy:stä.

Terveyskorttiin kirjatuista tiedoista vastaa kortin käyttäjä itse, eikä kortti liity julkisen tai yksityisen terveydenhuollon potilasjärjestelmiin. Kortti on täysin anonyymi, sillä siihen ei kirjata mitään yksilöiviä henkilötietoja. Kortti perustuu käyttäjän itse valitsemaan nimimerkkiin. Palvelun hallintoa varten käyttäjän tulee ilmoittaa sähköpostiosoitteensa ja matkapuhelinnumeronsa, mutta niitä ei näytetä itse palvelussa lainkaan.

Terveyskortin käyttö on ilmaista. Korttia tullaan kehittämään maksullisilla lisäominaisuuksilla, tekstiviestimuistutusten käyttö on maksullista alusta lähtien. Kortti on nimenomaan kansalaisen oma terveyskortti. Se helpottaa käyttäjien oman tai heidän omaistensa terveyteen ja hyvinvointiin liittyvän tiedon kirjaamista ja tallettamista.

”MSN.fi:n tavoitteena on tarjota relevantteja ja laadukkaita sisältöpalveluja eri aihealueilta johtavien sisältötuottajien kanssa. MSN.fi Terveyskeskus tarjoaa kuluttajalle mahdollisuuden löytää vastauksia terveyteen liittyviin kysymyksiin ja aihealueisiin. Nyt avatun terveyskorttipalvelun myötä MSN tarjoaa Medixinen kanssa kuluttajalle työkalun oman ja läheisten terveyden seuraamiseen – palvelu itsessään on uniikki Suomen markkinoilla ja tuo aidosti uuden mahdollisuuden terveyden omaehtoiseen seuraamiseen netin kautta”, sanoo myyntijohtaja Mikko Ketola Microsoft Digital Advertising Solutionsista.

MSN.fi:n Terveyskeskus-palvelun tuottaa Medixine Oy yhteistyössä Microsoftin kanssa. Medixine on suomalainen ohjelmistoyritys, joka on kehittänyt terveysportaaleita vuodesta 1995 ja terveydenhuollon e-asiointiratkaisuja vuodesta 2000. Medixine on Microsoftin Certified Partner -tason kumppani Microsoftin ISV/Software Solutions Competency -pätevyydellä.

Lisätietoja:

Medixine Oy
Tapio Jokinen, toimitusjohtaja
sähköposti: tapio.jokinen@medixine.com
puhelin: (09) 452 0020

Microsoft Digital Advertising Solutions
Mikko Ketola, myyntijohtaja
sähköposti: mikko.ketola@microsoft.com
puhelin: 050 3838 550

MSN ja Windows Live
MSN tavoittaa maailmanlaajuisesti yli 465 miljoonaa ja Suomessa yli 2 miljoonaa käyttäjää kuukaudessa. Palvelut ovat käytössä 42 markkina-alueella ja käyttäjiä palvelullaan 21 eri kieliversiolla. MSN.fi:n etusivulla vierailee joka viikko yli 880 000 kuluttajaa - enemmän kuin missään muussa yksittäisessä suomalaisessa verkkopalvelussa. MSN.fi-portaalin peitto kuukausitasolla on ylivoimainen. Palvelu tavoittaa joka kuukausi 45 % Suomen internet-käyttäjistä. Peitto koko väestöstä on 19 %. Windows Live on personoitava portaaliratkaisu, jossa käyttäjä luo itselleen portaalin ja muokkaa sitä kiinnostustensa mukaan. Windows Live -sivulleen voi valita muun muassa haluamansa uutiset, pörssikurssit, säätiedot. Tämä kaikki on yhdistetty parannettuihin turvallisuusominaisuuksiin niin PC:ssä kuin internetissä. MSN ja Windows Live ovat palveluita, joita tarjotaan rinnakkain toisiaan täydentävinä. Nämä ja tulevat beta-versioiden päivitykset löytyvät osoitteesta http://ideas.live.com. Windows Live on saatavissa osoitteesta http://www.live.com. MSN sijaitsee verkossa osoitteessa http://www.msn.fi. MSN Worldwide -sivusto löytyy puolestaan osoitteesta http://www.msn.com/worldwide.ashx.

Microsoft
Vuonna 1975 perustettu Microsoft (Nasdaq “MSFT”) on maailmanlaajuinen johtaja luodessaan niin ohjelmistoja, palveluja ja ratkaisuja, jotka ovat tarkoitettu auttamaan ihmisiä ja yrityksiä saavuttamaan täyden potentiaalinsa.

Medixine
Medixine on suomalainen terveydenhuollon e-asiointiin erikoistunut ohjelmistotalo. Medixinen ratkaisuja on Suomen lisäksi käytössä 15 maassa. Terveyskortin ja portaaleiden lisäksi Medixine kehittää sähköistä ajanvarausta, kroonisten sairauksien kotiseurantaa sekä erilaisia hälytys- ja muistutusjärjestelmiä.
Tämän tiedon välitti Cision tiedotepalvelu, http://newsroom.cision.com