Navigon 1300 ja 2310: pienet ja älykkäät navigaattorit

Navigon 1300 ja Navigon 2310 asettavat navigaattorimarkkinoille kohtuuhintaisten peruslaitteiden uuden standardin. Varustettuna sellaisilla uutuusominaisuuksilla kuten MyRoutes, POI-klikkaus ja MyReport, Navigon 1300 ja 2310 tarjoavat huippuluokan toiminnallisuutta pienessä koossa, edullisesti. Navigonin malliston kevein malli 1300 tarjoaa perusnavigointia 129 euron hintaan. Navigon 2310 sisältää 40 euroopan maan kartat sekä TMC-liikennetiedotteet, vain 169 euron hintaan.

Navigonin CeBIT-messuilla esittelemän uuden navigaattorimalliston edullisempaan päähän tehdyt uudistukset lupaavat hyvää myös pikkunavigaattoria hankkiville. Riippumatta tuotesegmentistä tai hintakategoriasta, kaikki Navigon-mallit tarjoavat asiakkaille ammattilaistason turvallista reititystä ja intuitiivista käyttöä.

Lähtötason navigaattoriluokkaan lanseeratut Navigon 1300 ja Navigon 2310 tarjoavat pienestä koostaan ja edullisemmasta hinnastaan huolimatta huippuominaisuuksia. MyRoutes-, POI-klikkaus- ja MyReport-ominaisuuksien lisäksi laitteissa on myös koordinaattisyöttö-ominaisuus. Tämä antaa mahdollisuuden syöttää määränpää navigaattorille karttakoordinaatteina, joka on kätevää esimerkiksi etsittäessä leirintä-alueita, joilla ei ole katuosoitetta.

Kaikki tärkeimmät ominaisuudet
Navigon MyRoutes näyttää aina parhaan mahdollisen reitin kuljettajalle. Lisäksi ominaisuus ehdottaa jopa kahta vaihtoehtoista reittiä, jotka voidaan helposti valita ruudulta matkan alkaessa. MyRoutes näyttää kaikkien kolmen reitin kilometrimäärän ja arvioidun ajan ruudulla valinnan aikana. Tämä antaa kuljettajalle mahdollisuuden vaikuttaa reittivalintaan helposti, mutta ehkäisee pitkien kiertoteiden valinnan vahingossa.

Matkan alkaessa, navigaattori aloittaa kuljettajan ajotapaan perustuvaa yksilöllistä dataa. Navigaattori ylikirjoittaa saamansa tiedon perusteella laitteeseen tallennettuja tehdasasetuksia, jolloin se automaattisesti räätälöityy sitä kulloinkin käyttävän henkilön käyttöön. MyRoutes antaa kuljettajille mahdollisuuden säästää hermojaan, aikaa ja polttoainetta.

Navigon 2310 täydentää MyRoutes-reittivalintoja TMC-liikennetiedolla, kertoen käyttäjälle mikäli matkan varrella on liikennettä hidastavia tekijöitä kuten tietöitä tai onnettomuuksia. Tämä auttaa kuljettajaa valitsemaan aina parhaan reitin. Kummassakin navigaattorissa on mukana hätäapu-toiminto,joka tarjoaa apua nopeasti. Kahdella painalluksella navigaattori neuvoo tien lähimpään poliisiin, sairaalaan tai apteekkiin. Hätäapunäytössä navigaattori kertoo kulloisenkin sijainnin selkeästi, joka säästää kallisarvoisia sekunteja esimerkiksi hätäkeskukseen soitettaessa.

MyRoutes-ominaisuuden lisäksi kaikissa julkaistuissa Navigon-navigaattoreissa on käytössä myös MyReport-toiminto. Toiminnon avulla käyttäjät voivat raportoida havaitsemiaan muutoksia karttadatassa suoraan Navigonille. Jos käyttäjä kohtaa esimerkiksi uuden kiertoliittymän tai tietyön jälkeen avautuneen kadun, voi hän tehdä siitä ajon aikana merkinnän suoraan navigaattoriin. Muutokset rekisteröityvät Navigonille seuraavan online-vierailun aikana, kun laitteella kirjaudutaan Navigonin palveluun. Myös Navigonin kaista-avustinta on paranneltu. Lane Assistant Pro -ominaisuus näyttää nyt kolme tarvittavaa ryhmittymistä etukäteen, entisen kahden sijaan.

Navigon 1300 ja Navigon 2310, tärkeimmät ominaisuudet:
• 3,5 tuuman näyttö
• MyRoutes
• TMC Routing (Navigon 2310)
• Lane Assistant Pro
• Reality View Light (Navigon 1300)
• Reality View Pro (Navigon 2310)
• POI-klikkaus
• Koordinaattisyöttö
• MyReport
• Hätäaputoiminto
• Mitat: 95 mm x 72 mm x 17 mm (L x K x S)