Navigon 3300 max: edullinen laajakuvanavigaattori

Uusi Navigon 3300 max -navigaattori tarjoaa edistyksellisiä ominaisuuksia kohtuuhintaan. Navigon MyRoutes, kirkas ja laajakuvainen näyttö, sekä paranneltu kaista-avustin Lane Assistant Pro tarjoavat vastinetta koko 159 euron hinnalle.

Navigonin CeBITissä julkistaman uuden mallisarjan keskikastiin sijoittuva Navigon 3300 max on erinomainen valinta hintatietoiselle laajakuvanavigaattoria etsivälle. Laitteessa on kirkas, iso 4,3 tuuman näyttö 16:9 kuvasuhteella, sekä kaikki tärkeimmät Navigonin uutuusominaisuudet.

Yksi tärkeimmistä Navigonin tänä vuonna CeBITissä julkaisemista ominaisuuksista on MyRoutes-ominaisuus. Sen avulla navigaattori muuntuu kuljettajan henkilökohtaiseksi kartturiksi ehdottaessaan reittejä. MyRoutes sisältää jopa kolme eri reittivaihtoehtoa samaan kohteeseen ja se osaa ottaa huomioon myös liikennetilanteen. Kuljettajalla on mahdollisuus itse arvioida lähteäkö kiertämään vaikea tieosuus vai pyrkiäkö kohteeseen suorinta tietä.

Jos matkan varrella on paikka jossa kuljettaja haluaa pysähtyä, saa hän paikasta nopeasti tietoa hyödyntämällä navigaattorin POI-klikkaus -ominaisuutta. Ominaisuus näyttää myös tärkeää tietoa nähtävyyksistä, kuten tarkkoja osoitteita ja aukioloaikoja - kuljettajan tarvitsee vain klikata kuvaketta löytääkseen perille tai saadakseen puhelinnumeron.

MyRoutes-ominaisuuden lisäksi kaikissa julkaistuissa Navigon-navigaattoreissa on käytössä myös MyReport-toiminto. Toiminnon avulla käyttäjät voivat raportoida havaitsemiaan muutoksia karttadatassa suoraan Navigonille. Jos käyttäjä kohtaa esimerkiksi uuden kiertoliittymän tai tietyön jälkeen avautuneen kadun, voi hän tehdä siitä ajon aikana merkinnän suoraan navigaattoriin. Muutokset rekisteröityvät Navigonille seuraavan online-vierailun aikana, kun laitteella kirjaudutaan Navigonin palveluun.

Myös Navigonin kaista-avustinta on paranneltu. Lane Assistant Pro -ominaisuus näyttää nyt kolme tarvittavaa ryhmittymistä etukäteen, entisen kahden sijaan. Hätätilanteessa Navigon Hätäapu-toiminto tarjoaa nopean näkymän kulloiseenkin sijaintiin, joka voidaan helposti lukea hätäkeskukselle. Reality View -ominaisuus helpottaa moottoritieltä poistumista, sillä se näyttää liittymät valokuvamaisina jolloin kaistan valinta oikea-aikaisesti helpottuu.

Navigon 3300 max, tärkeimmät ominaisuudet:
• 4,3 tuuman näyttö, 16:9 -kuvasuhde
• MyRoutes
• POI-klikkaus
• MyReport
• Reality View Light
• Lane Assistant Pro
• TMC Routing
• Koordinaattisyöttö
• Mitat: 119,5 x 75,9 x 20,9 mm (L x K x S)
• Hinta: 159 euroa