NAVIGON 6310 ja 6350 Live: Aina ajan tasalla

NAVIGONin IFA-messuilla esittelemiin tuoteuutuuksiin kuuluu myös kaksi uutuutta high-end-navigaattorien luokkaan. NAVIGON 6350 Live tarjoaa reaaliaikaista tietoa liikennetilanteesta, säästä ja parkkipaikoista sekä antaa mahdollisuuden palveluiden etsimiseen Google Local Searchin avulla. Laitteet sisältävät myös uusia kolmiulotteisen navigoinnin ominaisuuksia.

Tähän asti TMC Pro on tarjonnut kuljettajille liikennetiedot ja NAVIGON Clever Parking tiedot lähimmistä parkkipaikoista. Nyt NAVIGONin Traffic Live -palvelu tarjoaa tietoa liikenteen sujuvuudesta ja Clever Parking Live tiedot vapaiden parkkipaikkojen määrästä, reaaliajassa. Nämä ovat vain kaksi esimerkkiä monista eduista joita uudet NAVIGON Live -palvelut tarjoavat kuljettajille. Uudet palvelut sisältävät myös Google Local Searchin, jolla voi hakea hakusanoilla palveluita määränpäästä tai lähialueelta, muiden käyttäjien palveluista antamine arvosteluineen. ”IFAssa on näkyvillä visiomme Live-palveluiden todellisesta lisäarvosta,” sanoo Jörn Watzke, NAVIGONin tuotteista vastaava johtaja. ”Käyttäjämme saavat reaaliaikaista informaatiota liikennetilanteesta, vapaista parkkipaikoista, liikkuvista nopeusmittauspisteistä sekä säätilanteen kehittymiestä.” NAVIGONin Live -palveluiden käyttö on maksutonta ensimmäiset kolme kuukautta, jonka jälkeen palvelu maksaa 79,95 euroa vuodeksi eteenpäin, kahden vuoden sopimuksen ollessa 139,95 euron hintainen. Hinta sisältää palvelun rajoituksettoman käytön ja kaikki tiedonsiirtomaksut missä tahansa sen 32 Euroopan maan käyttöalueella, riippumatta maasta. Mikäli palvelun päättää ottaa käyttöön ennen kolmen kuukauden koeajan päättymistä, saa lisenssien hinnasta 25 prosentin alennuksen. (*) Maksimaalista mukavuutta ja turvaa NAVIGON 6350 Live ja NAVIGON 6310 ovat paremmin varusteltuja kuin aiemmat high-end-luokan mallit. Uudessa 63-sarjassa on paranneltu puheohjausominaisuus Professional Voice Command 2.0 (ei käytössä suomenkielisessä käyttöliittymässä), joka mahdollistaa selkeän kommunikoinnin laitteen kanssa puheen avulla. Määränpäät ja ohjauskomennot voidaan välittää laitteelle normaalilla puhekielellä, ei pelkästään ennalta määrätyin komennoin. The NAVIGON 6350 Live ja NAVIGON 6310 ovat myös näyttäviä kolmiulotteisia oppaita, kiitos paranneltujen Panorama View3D, Landmark View3D sekä City View3D -ominaisuuksien. Maasto, nähtävyydet ja kaupunkien rakennukset näytetään kolmiulotteisina, realistisina kuvina. Laitteiden 4,3 tuuman ja 16:9 kuvasuhteen kromisomisteinen näyttö, kiiltävän musta kotelointi ja muotoiltu teline antavat laitteille elegantin ulkomuodon. Uudet laitteet sisältävät myös kaikki käytännölliset ja turvallisuuteen liittyvät NAVIGON-ominaisuudet, kuten NAVIGON MyRoutes, NAVIGON Clever Parking, TMC Routing Info, Spoken TMC (ei käytössä suomenkielisissä käyttöliittymissä), POI-klikkaus sekä Real Road Sign Pro. ”Uudet high-end-mallimme sisältävät kaikki laadukkaan navigoinnin ominaisuudet, joita paljon ajavat odottavat NAVIGONin laitteilta,” Watzke sanoo. Ottaen huomioon NAVIGON 6350 Live- ja 6310 -navigaattorien runsaat ominaisuudet, ne on hinnoiteltu houkuttelevasti. NAVIGON 6350 tulee saataville 349 euron hintaan ja se sisältää NAVIGON Live-moduulin. NAVIGON 6310:n hinta on 299 euroa, joka on huomattavasti vähemmän kuin aiemmat high-end-luokan mallit. NAVIGON 6310:aan voidaan ostaa NAVIGON Live -moduli jälkikäteen 99 euron hintaan. NAVIGON 6310 tulee kauppoihin syyskuun puolivälissä, NAVIGON 6350 Live tulee saataville lokakuussa 2009. NAVIGON 6310 ja NAVIGON 6350 Live ominaisuudet: • 4,3 tuuman näyttö • NAVIGON Live -palvelut (NAVIGON 6350 Live) • Panorama View3D, Landmark View3D,City View3D • Professional Voice Command 2.0 (ei käytössä suomenkielisissä käyttöliittymissä) • Bluetooth hands-free • Reality View Pro • Lane Assistant Pro • TMC Routing • Spoken TMC (ei käytössä suomenkielisissä käyttöliittymissä) • Real Road Sign Pro • NAVIGON MyRoutes • NAVIGON Clever Parking • POI Click • NAVIGON MyReport • Hinta: 299 euroa, sis. alv. (NAVIGON 6310); 349 euroa, sis. alv. (NAVIGON 6350 Live) Navigon sosiaalisessa mediassa: Twitter: www.twitter.com/NAVIGON_ Flickr: http://www.flickr.com/photos/navigon/ YouTube: http://www.youtube.com/user/NAVIGONcom Facebook: http://www.facebook.com/pages/NAVIGON/51924150929 (*) Lisätietoja Live-palveluista erillisessä lehdistötiedotteessa osoitteessa: http://www.cisionwire.fi/gci-finland/reaaliaikaista-tarkkuutta--uudet-navigon-live--palvelut