Navigon 7310: navigointia kolmiulotteisesti

Navigon 7310, uuden Navigon-malliston keskipiste, on varustettu ominaisuuksilla, jotka tekevät autonavigoinnista helpompaa - kuten MyRoutes-toiminnolla. Kiitos Panorama View3D, Landmark View3D ja City View3D -ominaisuuksien laite tarjoaa myös realistista kolmiulotteista kuvaa maisemasta, rakennuksista ja nähtävyyksistä. Kaikkea tätä, 349 euron hintaan.

Navigon 7310 on navigaattori, jolla saat selkeän perspektiivin liikkumiseesi, missä tahansa oletkaan tien päällä. Laite näyttää reitin ja nähtävyydet, sekä rakennukset Euroopan suurimmissa kaupungeissa kolmiulotteisesti - ennenkokemattomalla realismilla. Kolmiulotteinen karttanäkymä mahdollistaa siltojen ja tunnelien havaitsemisen ja niihin varautumisen hyvissä ajoin, esimerkiksi. Panorama View3D, Landmark View3D and City View3D -ominaisuudet tekevät Navigon 7310:stä parhaan mahdollisen kumppanin tuntemattomassa maastossa. Kolmiulotteinen näkymä ei pelkästään ole turvallinen, vaan se lisää myös navigoinnin nautintoa, etenkin teillä joilla maisema vaihtuu paljon.

Yksilöllinen ja älykäs
Navigon 7310 on seuraaja Navigonin menestysmallille 7210, joka sai mm. Computer Bild -lehden maininnan parhaana tuotteena. Navigon 7310 sisältää myös MyRoutes-ominaisuuden, joka muuntaa navigaattorin kuljettajan henkilökohtaiseksi kartturiksi ehdottaessaan reittejä. MyRoutes sisältää jopa kolme eri reittivaihtoehtoa samaan kohteeseen ja se osaa ottaa huomioon myös liikennetilanteen. Kuljettajalla on mahdollisuus helposti arvioida lähteäkö kiertämään vaikea tieosuus vai pyrkiäkö kohteeseen suorinta tietä. Uusi TMC Routing-ominaisuus antaa myös mahdollisuuden kiertää liikenneruuhka helpommin. Navigaattori päivittää arvioidun saapumisajan automaattisesti, mikäli matkanteko viivästyy kiertotien vuoksi.

POI-klikkaus-ominaisuus antaa mahdollisuuden näpäyttää mitä tahansa kartalla näkyvää erikoiskohdetta, jolloin kohteen tiedot tuodaan ruudulle, esimerkiksi puhelua tai opastusta varten. Real Roadsign Pro -ominaisuuden avulla Navigon 7310 näyttää tärkeimmät varoitusmerkit myös navigaattorin ruudulla. Kuljettaja osaa näin varautua niihin säätämällä esimerkiksi ajonopeuttaan. Reality View Pro -ominaisuus auttaa risteyksissä ja moottoriteiden liittymissä, fotorealistinen kuva liittymästä nuolineen auttaa poistumaan tai kääntymään oikea-aikaisesti risteyksissä. Laitteen mutkavaroitin hälyttää, mikäli tiessä on odotettavissa jyrkkä mutka. Kaista-avustin Pro kertoo oikean kaistan hyvissä ajoin ennakkoon, jolloin vältytään viime hetken vaarallisilta kaistanvaihdoilta ruuhkaisessa kaupunkiympäristössä. Ominaisuutta on päivitetty sisältämään kolme tarvittavaa ryhmittymistä etukäteen, entisten kahden sijaan.

Navigon 7310 online
Navigon tarjoaa asiakkailleen monenlaisia etuja. Yksi niistä on ilmainen Navigon Fresh -portaalin käyttö. Portaalin kautta kuluttaja voi ladata itselleen laitepäivityksiä, jotka parantavat laitteen toimintaa, sekä maksullista sisältöä kuten karttapäivityksiä tai tutkapäivityksiä. Navigon 7310:n ostajat voivat saada karttadatasta jopa 80 % alennuksen: Navigon 7310:n ostajan hankkiessa Navigon Fresh-palvelun 30 päivän sisällä navigaattorin käyttöönotosta, saa hän sen hintaan 19,95 euroa. Tämä varmistaa käyttäjälle karttapäivitykset kahden vuoden ajaksi kolmen kuukauden välein.

Käyttäjät voivat myös, uudella MyReport-työkalulla, raportoida havaitsemiaan muutoksia karttadatassa suoraan Navigonille. Jos käyttäjä kohtaa esimerkiksi uuden kiertoliittymän tai tietyön jälkeen avautuneen kadun, voi hän tehdä siitä ajon aikana merkinnän suoraan navigaattoriin. Muutokset rekisteröityvät Navigonille seuraavan online-vierailun aikana, kun laitteella kirjaudutaan Navigonin palveluun. Navigon 7310 sisältää myös Bluetooth-yhteyden matkapuhelinta varten, joka mahdollistaa laitteen hands free -kaiuttimena käytön.

Navigon 7310, tärkeimmät ominaisuudet:
• 4,3 tuuman näyttö, 16:9 -kuvasuhde
• Panorama View3D, Landmark View3D and City View3D
• Real Roadsign Pro
• MyRoutes
• POI-klikkaus
• Lane Assistant Pro
• Reality View Pro
• TMC Routing
• MyReport
• Hätäaputoiminto
• Bluetooth hands-free -sarja