• Oy SEK Ab/

NAVIGON esittelee MWC-tapahtumassa viimeisimmät navigointi-innovaationsa tärkeimmille puhelinalustoille

Garmin-ryhmän tuorein jäsen NAVIGON esittelee navigointisovellustensa viimeisimmät kehitysaskeleet Windows Phone 7-, iPhone-, Android- sekä Bada-älypuhelinalustoille Mobile World Congress -tapahtumassa Barcelonassa 27.2.–1.3.2012.

iOS-päivitys tuo Google Street View -toiminnon

NAVIGONilla on hyviä uutisia kaikille iPhonen ja iPadin käyttäjille. Uuden ”NAVIGON 2.1 for iPhone” -päivityksen ansiosta navigointisovelluksen täysversion käyttäjät voivat jatkossa hyödyntää myös Google Street View -palvelua matkakohteiden tarkastelussa. Sen avulla käyttäjät voivat jo ennen matkalle lähtöään tutustua kohteeseen katunäkymien kautta. Lisäksi sovelluksen uusi käyttöliittymä tekee siirtymisen eri toimintojen välillä aiempaa helpommaksi. Sen voi myös räätälöidä käyttäjän yksilöllisiä tarpeita vastaavaksi In-App-ostoilla, joita ovat muun muassa Traffic Live, Panorama View 3D sekä ajantasaiset kartat säännöllisesti takaava NAVIGON FreshMaps XL. Täysversion päivitys on maksutta ladattavissa kaikille rekisteröityneille käyttäjille.

NAVIGON FrehsMaps XL -toiminto saatavilla nyt myös Windows Phone 7:lle

Tänä keväänä NAVIGON FreshMaps XL -toiminto on saatavilla myös Windows Phone 7:lle. Säännölliset kartat takaava toiminto on siten saatavilla kaikille tärkeimmille älypuhelinalustoille. Toiminnolla älypuhelimen omistajat voivat ladata ajantasaiset kartat joka kolmas kuukausi vähintään kahden vuoden ajan. Käyttäjiä informoidaan uusista, ladattavissa olevista kartoista navigointisovellusta käynnistettäessä.

”NAVIGON for Android 4.1” -päivityksellä widget ja aktiivinen kaista-avustin

Uudella ”NAVIGON for Android 4.1” -päivityksellä navigointisovelluksen käyttäminen Android-älypuhelimissa on entistä miellyttävämpää. Aktiivisen kaista-avustimen lisäksi uuden päivityksen tuomia huippuominaisuuksia ovat äänen ulostulo Bluetoothin kautta sekä määränpään syöttöä nopeuttava älykäs widget. NAVIGON-widgetin avulla käyttäjät voivat valita kohteensa 20 viimeisimmän kohteen joukosta tai vielä yksinkertaisemmin, etsiä lähistöllä olevia kiinnostuksen kohteita heti alusta. TrafficCheck -ominaisuus kertoo reitin varrella olevista rakennustyömaista, liikenneruuhkista tai -vaaroista. Päivitys on saatavilla Android marketista maksutta lähiviikkoina.

Badalle kolme uutta täysversiota

Vuoden 2012 toisella neljänneksellä NAVIGON tuo markkinoille Samsungin Bada-käyttöjärjestelmälle kolme uutta täysversiota: Eurooppa, Pohjois-Amerikka ja Australia & Uusi-Seelanti. Sovellus tarjoaa tuoreimmat kartat ja laajan valikoiman uusia toimintoja. Mukana ovat jo asemansa vakiinnuttaneet ominaisuudet Traffic Live, aktiivinen kaista-avustin Pro, Reality View Pro sekä NAVIGON MyRoutes. Navigointisovelluksen uusi täysversio tulee ladattavaksi Samsungin sovelluskaupasta. Euroopan versio on saatavilla hintaan 49,95 euroa.

Tärkeimmät Mobile World Congress -uutiset

• iPhone/iPad: NAVIGON 2.1 for iPhone -version päivitys Google Street View -palvelulla
  • Windows Phone 7: ajantasaiset kartat takaava FreshMaps XL -toiminto saatavilla kevään aikana
  • Android: NAVIGON for Android 4.1 –päivityksen ominaisuuksia mm. aktiivinen kaista-avustin, TrafficCheck, äänen ulostulo Bluetoothin kautta, NAVIGON-widget
  • Bada: NAVIGON for Bada Euroopalle, Pohjois-Amerikalle ja Australialle/Uudelle-Seelannille

Navigon sosiaalisessa mediassa:
Facebook: www.navigon.com/facebook
YouTube: www.navigon.com/youtube
Twitter: www.navigon.com/twitter
Flickr: www.navigon.com/flickr

Lisätietoja, kuvat ja testikappaleet:
SEK Public Oy
Tomi Ertovaara
tomi.ertovaara@sekpublic.fi

SEK Public Oy
Jukka Jänönen
jukka.janonen@sekpublic.fi

Navigonin maahantuoja Suomessa (mm. jälleenmyynti-, hinta- ja takuutiedot):
Citypro Oy
Insinöörinkatu 7 A
tarmo.timonen@citypro.fi

Navigonin asiakaspalvelu:
support.fin@navigon.com

Avoinna arkisin klo 10–18, palvelua suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi

NAVIGON ja Garmin lyhyesti
Heinäkuusta 2011 NAVIGON-tuotemerkki on osa Garmin-konsernia. Garmin on maailman johtava satelliittinavigointilaitteiden valmistajan. Konserni on vuodesta 1989 lähtien suunnitellut, valmistanut, markkinoinut ja myynyt navigointi-, viestintä- ja informaatiolaitteita ja -sovelluksia – joista useimmat on varustettu GPS-teknologialla. Garmin-tuotteita käytetään autoilu-, ulkoilu-, veneily-, ilmailu-, mobiili-, OEM- ja langattomissa sovelluksissa. Garmin Ltd. -yhtiö on rekisteröity Sveitsiin ja sen suurimmat tytäryhtiöt sijaitsevat Yhdysvalloissa, Taiwanissa ja Isossa-Britanniassa. Lisätietoa saat Garminin virtuaalisesta lehdistöhuoneesta www.garmin.com/pressroom
tai mediasuhteiden osastolta, puh. +1-913-397-8200. Garmin ja nüvi ovat Garmin Ltd.:n tai sen tytäryhtiöiden rekisteröityjä tavaramerkkejä.