Navigon löytää tien Google Android -käyttäjille

Navigonin palkittu MobileNavigator-navigointiohjelmisto julkaistaan kevään aikana Googlen Android-alustalle. Tulevaisuuden navigointiteknologiaa jo tänään tarjoava palkittu sovellus mahdollistaa navigoinnin matkapuhelimella myös ilman datayhteyttä.

Navigon laajentaa edelleen tuettujen mobiilialustojen valikoimaansa ja tuo MobileNavigator-navigointiohjelmistonsa Googlen Android -alustalle kevään 2010 aikana. MobileNavigator for Android -ohjelmisto (versiot 1.5 - 2.1) tukee lukuisia älypuhelimia on-board-asennettuna, kuten T-Mobilen Pulse, Nexus One tai HTC Magic. On-board -asennus tarkoittaa, että navigointiohjelman kartat on ladattu etukäteen matkapuhelimiin, joten niitä ei tarvitse ladata datayhteyttä käyttämällä. Tämä tarkoittaa käyttäjälle alempia käyttökustannuksia ja käytön nopeutta, etenkin ulkomailla liikuttaessa. On-board-navigoinnissa käyttäjän ei tarvitse huolehtia datasiirron maksuista tai verkon yhteysongelmista huonoilla kuuluvuusalueilla. Navigon-ohjelmisto muuntaa matkapuhelimen luotettavaksi kumppaniksi riippumatta ympäristöstä. Ohjelmistosta löytyy mm. Reality View Pro -ominaisuus, joka näyttää moottoriteiden poistumisliittymät valokuvamaisesti, helpottaen oikean liittymän havainnoimista. Ohjelmisto vaihtaa automaattisesti päivä- ja yötilojen välillä ja ruutunäkymän saa vaihdettua joko pysty- tai vaakatilaan. Ohjelmisto käyttää jopa 8 fps ruudunpäivitysnopeutta opastusanimaatiossa, mikä tekee karttanäkymästä selkeän ja nykimättömän. Visuaaliset ohjeet, älykkäät ajo-opasteet, kuten kaista-avustin ja nopeusavustin pyrkivät varmistamaan turvallisen ajotavan. Selkeästi äännetyt, yksityiskohtaiset ajo-ohjeet antavat etukäteistietoa suunnistukseen. Navigon markkinajohtaja Navigon on matkapuhelinverkosta riippumattomien navigointiratkaisujen markkinajohtaja. Android-matkapuhelinohjelmisto on ollut markkinoilla vuodesta 2008 ja sille odotetaan uusia laitteita vuoden 2010 aikana. Yhdysvaltalainen tutkimusyhtiö Gartner ennakoi, että avoimeen lähdekoodiin perustuvan käyttöjärjestelmän kasvu jatkuu jopa seitsenkertaisena vuoteen 2012 asti. ”Palkittu ohjelmistomme MobileNavigator tarjoaa jo nyt huomisen teknologiaa laajalle valikoimalle matkapuhelinalustoja,” sanoo Navigonin matkapuhelinliiketoiminnan johtaja Gerhard Mayr. ”Loimme äskettäin yhteydet esimerkiksi sosiaalisen median palveluihin kuten Facebookiin ja Twitteriin iPhone-alustalla. Nyt Android-käyttäjät saavat korjata satoa pitkän aikavälin osaamisestamme. Haluamme tuoda laadukkaan navigoinnin yhä useammalle käyttäjälle.” Yksinkertaista navigointia MobileNavigator integroituu saumattomasti Android-käyttöjärjestelmään ja hyödyntää alustan ominaisuuksia, tarjoten intuitiivista opastusta. Älykäs osoitteensyöttö ehdottaa ennakolta kirjainyhdistelmiä, mikä nopeuttaa ja helpottaa käyttöä. Lisäksi ohjelmistolla on suora yhteys puhelimen yhteystietoihin. MobileNavigator-ohjelmisto Android-älypuhelimille tulee ladattavaksi Android Marketplaceen seuraavien viikkojen kuluessa. Ohjelmisto tarjotaan houkuttelevaan esittelyhintaan. Alueellisen version hinta on 49,95 euroa, kun koko Euroopan kartat sisältävä versio maksaa 74,95 euroa. Navigon tarjoaa myös 30 päivän ’Try & Buy’ -kokeilumahdollisuutta, joka ei velvoita kauppaan. Yhteensopivat laitteet: • HTC Hero • HTC Magic • Google Nexus One • Huawei U8220 • Motorola Droid • Motorola Milestone • Samsung GT-i5700 Galaxy Spica • Samsung GT-i7500 Galaxy • Sony Ericsson Xperia X10 • T-Mobile G2 Touch • T-Mobile G1 • T-Mobile Pulse Navigon sosiaalisessa mediassa: Facebook: www.navigon.com/facebook YouTube: www.navigon.com/youtube Twitter: www.navigon.com/twitter Flickr: www.navigon.com/flickr