NAVIGON tuo 72 -sarjan uutuusnavigaattorit markkinoille - Flow ja viiden tuuman näyttö

NAVIGON tuo markkinoille 72-sarjan navigaattorimallinsa. Uutuussarjan laitteissa on vastikään julkaistu NAVIGON Flow -navigointiohjelmisto, joka takaa entistä helpomman käytettävyyden. Selkeä viiden tuuman näyttö antaa paremman yleiskuvan liikenteestä. Sarjan monipuolisilla ominaisuuksilla varustetuista laitteista löytyy jokaiselle sopiva navigaattori.

IFA-messuilla ensiesittelynsä saaneet NAVIGON 72-sarjan navigaattorit ovat nyt saatavilla. Sarja koostuu neljästä eri laitteesta, joissa jokaisessa on viiden tuuman näyttö. NAVIGON 72 Easy-, NAVIGON 72 Plus- ja NAVIGON 72 Premium -navigaattorimallit ovat saatavilla lokakuussa. Niitä seuraa marraskuussa kauppoihin tuleva NAVIGON 72 Plus Live -navigaattori.

Intuitiivista navigointia viiden tuuman näytöllä

Sarjan kaikissa neljässä laitteessa on myös äskettäin julkaistu NAVIGON Flow -navigointiohjelmisto. Se tarjoaa käyttäjälle entistä intuitiivisemmat toiminnot. Suuremmat näppäimet lisäävät turvallisuutta ja helpottavat laitteen käyttöä. "NAVIGON Flow -käyttöjärjestelmän suunnittelussa kiinnitimme erityistä huomiota käyttäjiemme toiveeseen selkeämmästä valikko-ohjeistuksesta", kertoo NAVIGONin tuotelinjajohtaja Jörn Watzke.

Monipuoliset ominaisuudet kaista-avustimesta NAVTEQ Traffic -toimintoon

NAVIGON 72 Easy -navigaattori sisältää perusominaisuudet aktiivisesta kaista-avustimesta 20 Euroopan maan karttoihin. NAVIGON Plus -laitteen avulla käyttäjät voivat löytää reittinsä 44 Euroopan maasta ja voivat käyttää apunaan muun muassa Text-to-Speech -ominaisuutta, joka kertoo välimatkat, kadunnimet ja liikennetiedot ääneen puhuttuina. NAVIGON 72 Premium -navigaattori kattaa edellä mainittujen ominaisuuksien lisäksi neljä muuta toimintoa, joista yksi on NAVTEQ Traffic. Se antaa käyttäjälle TMC-ominaisuuksia ajankohtaisempaa ja kattavampaa tietoa liikenteestä.

NAVIGON 72 Plus Live varustettuna 44 maan kartoilla

NAVIGON 72 Plus Live tarjoaa käyttäjälle reaaliaikaista tietoa. Käyttäjät voivat hyödyntää laitteen mukana tulevaa kahta suosituinta NAVIGON Live Services -palvelua maksutta kolmen kuukauden ajan. Traffic Live -palvelu kertoo tarkat ja päivittyvät liikennetiedot reaaliaikaisen tiedonsiirron avulla, kun taas Google Local Search -ominaisuus löytää mielenkiintoisia kohteita, kuten ravintoloita tai nähtävyyksiä reitin varrelta. Live-ominaisuudet ovat hankittavissa NAVIGON Fresh -verkkokaupasta. NAVIGON 72 Plus Live -navigaattoriin voi halutessaan hankkia myös muita Live Services -palveluita, joista Suomessa toimivia ovat muun muassa Mobiilitutkavaroitin, Livesäätiedot ja Tapahtumat Live.

Hintatiedot ja saatavuus

NAVIGON 72 Easy -navigaattori on saatavilla hintaan 159 euroa, NAVIGON 72 Plus hintaan 199 euroa ja NAVIGON 72 Premium hintaan 299 euroa. Marraskuussa markkinoille tulevan NAVIGON 72 Plus Live -navigaattorin hinta on 199 euroa. Laitteen mukana tulevaa etuseteliä käyttämällä Live-tilausta voidaan laajentaa 30 prosenttia alennettuun hintaan (Clever Flat 12 hintaan 34,95 euroa normaalin 49,95 euron sijaan tai Clever Flat 24 hintaan 69,97 euroa normaalin 99,95 euron sijaan[1]). Live Services -palvelupäivitys on saatavilla tammikuun 2012 puoliväliin asti alennettuun hintaan 29,95 euroa (normaalisti 49,95 euroa).

NAVIGON 72 Easyn ominaisuudet

• Viiden tuuman näyttö
  • NAVIGON Flow -navigointiohjelmisto
  • TMC / TMC-reittipalvelu
  • Reality View Pro
  • Aktiivinen kaista-avustin
  • NAVIGON MyRoutes
  • NAVIGON Clever Parking
  • NAVIGON Loppusuora
  • NAVIGON-etusetelit kartoille ja palveluille
  • 20 Euroopan maan kartat

NAVIGON 72 Plus (lisäominaisuudet)

• Kromikehys
  • 44 Euroopan maan kartat
  • Text-to-Speech

NAVIGON 72 Plus Live (lisäominaisuudet)

• Kaksi NAVIGON Live -palvelua (Traffic Live, Google Local Search) - kolmen kuukauden ajan

NAVIGON 72 Premium (lisäominaisuudet)

• NAVTEQ Traffic / Premium TMC
  • Bluetooth kädet vapaana -toiminto 2.0
  • Huipputason ääniohjaus 2.0
  • Panorama View 3D / City View 3D 2.0, Landmark View 3D

[1] Etuseteli on voimassa 30 vuorokautta laitteen käyttöönotosta.

Navigon sosiaalisessa mediassa:

Facebook: www.navigon.com/facebook
YouTube: www.navigon.com/youtube
Twitter: www.navigon.com/twitter
Flickr: www.navigon.com/flickr

Lisätietoja, kuvat ja testikappaleet:

SEK Public Oy
Tomi Ertovaara
tomi.ertovaara@sekpublic.fi

SEK Public Oy
Jukka Jänönen
jukka.janonen@sekpublic.fi