Navigon uudisti Fresh - päivitys- ja huoltopalvelunsa

Navigon on uudistanut ilmaisen päivitys- ja huoltopalvelunsa, Navigon Fresh -ohjelmiston. Freshin käyttäjät voivat nyt ladata myös yksittäisten maiden karttoja laitteisiinsa tarvittaessa. Uudistusten myötä sekä lataamisesta että käyttämisestä on tullut helpompaa.

Navigon Fresh -palvelu on ilmainen Navigon-asiakkaiden palvelu, jonka kautta he voivat pitää huolta laitteistaan. Tietokoneohjelmiston avulla käyttäjät voivat ladata laitteisiinsa ohjelmistopäivityksiä, uusia karttoja ja lisätä laitteidensa toiminnallisuutta. Parantaakseen palvelun käyttökokemusta Navigon on lisännyt siihen ominaisuuksia ja tehnyt käytöstä helpompaa. Tärkein uudistus on, että käyttäjät voivat ladata yksittäisten maiden karttoja laitteisiinsa tarpeen mukaan, esimerkiksi lomamatkalle tai yllättävän liikematkan vuoksi. Tähän asti karttoja on voinut ladata vain paketeissa, joissa useamman maan kartat tarjotaan yhdessä. Uudistus vähentää tiedonsiirtoon tarvittavaa aikaa sekä tarvittavan tallennustilan määrää. Näin muistia vapautuu muuhun käyttöön, esimerkiksi uusille ominaisuuksille tai käyttäjän omalle sisällölle. Uusi palvelu on tarjolla Mobile Navigator 7 -ohjelmistoa käyttäville Navigon-navigaattoreille. Myös Freshin käytettävyyttä on hiottu. Ohjelmisto näyttää esimerkiksi laitteen käytettävissä olevan tallennustilan ennen ja jälkeen uusien latausten. Lisäksi palvelu tarjoaa ladattavaksi laitteiden käyttöohjeita usealla eri kielellä. CeBIT-messuilla julkistettu ominaisuus MyReport on myös uutta. MyReport sisältyy kaikkiin CeBIT-messuilla julkistettuihin laitteisiin. Sen avulla Navigon-käyttäjien on mahdollista tehdä muutoksia karttadataan omien kokemusten perusteella. Uusi liikenneympyrä tai tienristeys merkitään navigaattoriin kun se kohdataan. Navigonille tiedot päivittyvät automaattisesti, kun laite liitetään tietokoneeseen ja Fresh-ohjelma avataan. Suomenkielinen Navigon Fresh on ilmaiseksi ladattavissa osoitteesta: www.navigon.com/fresh