Navigon uudisti Live-palvelunsa

Navigaattorivalmistaja Navigon on Berliinissä pidettyjen IFA-messujen yhteydessä julkistanut kaksi uutta Live-palvelua. Suomessakin toimiva Events Live -palvelu löytää navigaattorin käyttäjälle ajankohtaiset tapahtumat paikkakunnittain, kuten vaikkapa Rock-konsertit. Yhteensä Navigonin Live-palveluita on jo seitsemän.

Events Live -palvelun ohella Navigon julkisti keski-eurooppalaisille käyttäjille suunnatun Fuel Live -palvelun. Palvelu toimii elokuusta lähtien Belgiassa, Ranskassa, Saksassa, Italiassa, Luxemburgissa, Hollannissa, Portugalissa, Espanjassa ja Isossa Britanniassa, listaten navigaattorin käyttäjälle edullisimmat tankkauspaikat. Palvelun laajentumisen aikataulusta kattamaan myös pohjoismaiden tankkauspaikat, ei ole vielä tietoa.

Uudistuksen jälkeen Navigonin Live-palveluita on yhteensä seitsemän, joista viisi toimii Suomessa. Uudet palvelut saa käyttöönsä päivittämällä olemassa olevan NAVIGON 8450 Live -navigaattorin, tai hankkimalla vastikään julkaistun NAVIGON 70 Premium Live -mallin, johon palvelut sisältyvät valmiina.

Uusien palveluiden julkistuksen yhteydessä Navigon laski myös Live-palveluidensa hintoja. Uusiin Live-navigaattoreihin palvelut sisältyvät nyt veloituksetta 15 kuukauden ajan. Lisäominaisuutena hankittuna Live-palvelut maksavat Clever Flat -mallissa 49,95 euroa 12 kuukaudeksi ja 99,95 euroa 24 kuukaudeksi.[1]

Kaikki reaaliajassa

Live-palvelut muuttavat navigaattorin tehokkaaksi reitinhallintaan erikoistuneeksi laitteeksi. Uudella Events Live -toiminnolla voi etsiä tapahtumia tietyissä kategorioissa haluamansa kaupungin tai paikkakunnan lähettyvillä. Valittuaan kategorian, kuten vaikkapa Rock tai Klassinen, navigaattori esittää käyttäjälle listan tapahtumista seuraavien päivien aikana. Lisätietoina tapahtumasta annetaan esimerkiksi taustatiedot, lippujen hinnat ja alkamisajankohta. Tapahtumatietoihin on pääsy kätevästi Live-valikosta jo ennen matkaa, tai sen aikana ja tapahtumiin suunnistaminen käy helposti yhdellä painalluksella. Palvelu listaa tapahtumia 24 euroopan maassa.

Uuden palvelun lisäksi käyttäjien saatavilla on edelleen jo esitellyt Live-palvelut, kuten Google Local Search, sekä liikennetietoa tarjoava Traffic Live. Näitä palveluita kehitetään myös jatkuvasti entistäkin paremmmiksi.

NAVIGON 70 Premium Live -navigaattorin mukana toimitettavat Live -palvelut:

• Traffic Live
  • Weather Live
  • Google Local Search
  • Mobile Safety Camera Live
  • Events Live
  • Clever Parking Live (ei käytössä Suomessa)
  • Fuel Live (ei käytössä Suomessa)

NAVIGON 40 Premium Live -navigaattorin mukana toimitettavat Live -palvelut:

• Traffic Live
  • Weather Live
  • Google Local Search
  • Mobile Safety Camera Live
  • Clever Parking Live (ei käytössä Suomessa)

Navigon sosiaalisessa mediassa:
Facebook: www.navigon.com/facebook
YouTube: www.navigon.com/youtube
Twitter: www.navigon.com/twitter
Flickr: www.navigon.com/flickr

[1] Esittelytarjouksena Clever Flat 24 kk maksaa 89,95 euroa 10.10.2010 asti

Lisätietoja, kuvat ja testikappaleet:
SEK Public Oy
Sampsa Koskenalho
sampsa.koskenalho@sekpublic.fi

Jukka Jänönen
jukka.janonen@sekpublic.fi

Navigonin maahantuoja Suomessa (mm. jälleenmyynti-, hinta- ja takuutiedot):
Citypro Oy
Insinöörinkatu 7 A
tarmo.timonen@citypro.fi

Navigonin asiakaspalvelu:
support.fin@navigon.com
Avoinna arkisin klo 10-18, palvelua suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi

Navigon lyhyesti:
NAVIGON AG on maailman johtavia navigointijärjestelmien toimittajia. Omien navigointilaitteiden valmistuksen lisäksi NAVIGON tekee yhteistyötä autonvalmistajien ja tunnettujen elektroniikkavalmistajien kanssa tuottaen GPS-teknologiaan perustuvia navigointiratkaisuja tietokoneille ja matkapuhelimille. Lisäksi NAVIGON tarjoaa ammattilaistason navigointiratkaisuja autoteollisuuden OEM-toimittajille. NAVIGON on perustettu vuonna 1991 ja se työllistää yli 400 henkilöä maailmanlaajuisesti. Sillä on toimistot Aasiassa, Euroopassa ja Pohjois-Amerikassa. NAVIGON - ja maailma on sinun.
www.navigon.com