NAVIGON vaihtaa nimensä Garmin Wuerzburg GmbH:ksi

Samalla yhtiön johtovastuu vaihtuu

Satelliittinavigoinnin maailman markkinajohtaja Garmin (NASDAQ: GRMN) kertoi tänään, että sen Euroopan tutkimus- ja kehityskeskukseksi integroima NAVIGON GmbH -yhtiö on nimetty Garmin Wuerzburg GmbH:ksi. Samalla NAVIGONin nykyinen toimitusjohtaja Egon Minar luovuttaa tehtävänsä Johannes Angenvoortille, joka on vastannut NAVIGONin laitteiden tuotekehityksistä ja sovelluksista viimeiset neljätoista vuotta.

"Johannes Angenvoort on todellinen tutkimus- ja kehitysasiantuntija ja näin ollen erinomainen johtaja uudelle tutkimus- ja kehityskeskuksellemme Würzburgissa. Olen vakuuttunut, että Angenvoort tiimeineen nostaa Garminin navigointimarkkinoiden edelläkävijäksi", sanoo Garminin johtaja Cliff Pemble. "Haluan myös kiittää Egon Minaria hänen merkittävistä saavutuksistaan muutosvaiheen aikana ja erityisesti hänen aikaansaannoksistaan kahden yhtiön kulttuurien yhteensovittamisessa."

Garmin osti NAVIGONin 26.7.2011 vahvistamaan ja tukemaan yhtiön johtoasemaa auto- ja matkapuhelin-GPS-markkinoilla. Garmin Wuerzburg toteuttaa yhtiön visiota perustaa teknologia- ja tuotekehityskeskus, jossa kehitetään eurooppalaisia kuluttajia entistä paremmin palvelevia tuotteita.

Perustamisvuodestaan 1989 lähtien Garmin on tuottanut yhteensä 91 miljoonaa GPS-laitetta. Yhtiö on kehittänyt innovatiivisia GPS-tuotteita laajasti ja vakiinnuttanut johtoasemansa kaikilla palvelemillaan markkinoilla muun muassa auto-, ilmailu-, merenkulku-, kuntoilu-, ulkoilu-, jäljitys- ja langattomilla sovelluksilla.

Garmin International Inc. lyhyesti
Garmin International Inc. on maailman johtavan satelliittinavigointilaitteiden valmistajan Garmin Ltd:n (Nasdaq: GRMN) tytäryhtiö. Konserni on vuodesta 1989 lähtien suunnitellut, valmistanut, markkinoinut ja myynyt navigointi-, viestintä- ja informaatiolaitteita ja -sovelluksia – joista useimmat on varustettu GPS-teknologialla. Garmin-tuotteita käytetään autoilu-, ulkoilu-, veneily-, ilmailu-, mobiili-, OEM- ja langattomissa sovelluksissa. Garmin Ltd. -yhtiö on rekisteröity Sveitsiin ja sen suurimmat tytäryhtiöt sijaitsevat Yhdysvalloissa, Taiwanissa ja Isossa-Britanniassa. Lisätietoa saat Garminin virtuaalisesta lehdistöhuoneesta www.garmin.com/pressroom tai mediasuhteiden osastolta, puh. +1-913-397-8200. Garmin ja nüvi ovat Garmin Ltd.:n tai sen tytäryhtiöiden rekisteröityjä tavaramerkkejä.

Notice on Forward-Looking Statements:
This release includes forward-looking statements regarding Garmin Ltd. and its business. Such statements are based on management’s current expectations.  The forward-looking events and circumstances discussed in this release may not occur and actual results could differ materially as a result of known and unknown risk factors and uncertainties affecting Garmin, including, but not limited to, the risk factors listed in the Annual  Report on Form 10-K for the year ended December 25, 2010, filed by Garmin with the Securities and Exchange Commission (Commission file number 0-31983).  A copy of such Form 10-K is available at www.garmin.com/aboutGarmin/invRelations/finReports.html.  No forward-looking statement can be guaranteed.  Forward-looking statements speak only as of the date on which they are made and Garmin undertakes no obligation to publicly update or revise any forward-looking statement, whether as a result of new information, future events, or otherwise.