NAVIGONilta ensimmäinen verkosta riippumaton navigointisovellus Windows Phone 7.5:lle

NAVIGONin suosittu navigointisovellus on nyt saatavilla myös Windows Phone 7.5 (Mango) -käyttöjärjestelmällä varustettuihin älypuhelimiin [1]. ”NAVIGON for Windows Phone 7” on niin sanottu onboard-navigointiratkaisu, jossa kaikki navigointiin tarvittava tieto on tallennettu laitteeseen. Näin reittiopastus toimii myös ilman yhteyttä matkapuhelinverkkoon. Monipuolisten ominaisuuksiensa myötä NAVIGON-sovellus on kattavampi kuin mikään muu navigointisovellus kyseiselle käyttöjärjestelmälle.

NAVIGON opastaa nyt myös älypuhelinkäyttäjiä, joiden puhelimissa on Windows Phone 7 -käyttöjärjestelmä. Niin sanottu onboard-navigointiratkaisu on nyt saatavissa Windows Phone Marketplace -sovelluskaupassa ja se toimii laitteissa, joissa on Windows Phone 7.5 (Mango) tai uudempi käyttöjärjestelmä. "Uuden navigointisovelluksen myötä tarjoamme palkittua ohjelmistoamme vielä yhdelle lupaavalle alustalle”, sanoo kansainvälisen matkapuhelinliiketoiminnan johtaja Gerhard Mayr. ”Käyttäjät voivat hyödyntää ensimmäistä onboard-navigointiratkaisua Windows Phone 7:lle. Saumaton integrointi käyttöjärjestelmään takaa alusta alkaen helpon käytön ja suunnistamisen.”

Kaista-avustin Pro sekä Traffic Live

Uusi navigointisovellus tarjoaa lukuisia toimintoja, joista NAVIGONin myötä on tullut jo standardeja muilla älypuhelinalustoilla. Näitä ovat ”Kaista-avustin Pro”, joka näyttää kuljettajalle oikean kaistan sekä ”NAVIGON MyRoutes”, joka ehdottaa jopa kolmea eri reittiä räätälöitynä oman ajotavan, viikonpäivän ja kellonajan mukaan. ”Traffic Live” tarjoaa liikennetietoa reaaliajassa. Lisäksi autoilija voi navigoida suoraan puhelimen osoitekirjasta valittuun kohteeseen sekä käyttää ”Reality Scanner” -toimintoa. Se näyttää näköpiirissä olevan alueen nähtävyydet suoraan älypuhelimen kameranäytössä. ”NAVIGON Shortcut” -toiminnolla käyttäjät voivat tallentaa suosikkejaan, kuten kotiosoitteensa, pikakuvakkeena suoraan Windows Phone 7 -puhelimensa aloitusruudulle.

Kävelynavigointi ja intuitiivinen käyttö

Integroidun kävelynavigoinnin ansiosta älypuhelinta voidaan käyttää myös oppaana auton ulkopuolella. Monipuolisuutensa lisäksi sovellus on myös vaikuttavan helppokäyttöinen. ”Älykäs osoitteen syöttö” tunnistaa automaattisesti katuosoitteet kohdetta syötettäessä. Lisäksi kohteita voidaan syöttää myös koordinaatteja käyttäen.

Hinta ja saatavuus

Karttamateriaalien osalta valikoimassa on kaksi versiota: NAVIGON Eurooppa 44:n maan kartoilla sekä NAVIGON USA. 11.10.–15.11. NAVIGON Eurooppa on saatavilla alennettuun hintaan 62,49 euroa (norm. 88,99 e), USA-version alennettu hinta on 26,99 euroa (norm. 44,49 e). Sovellus on nyt ladattavissa Windows Phone Marketplacesta kaikkiin laitteisiin, jotka toimivat Windows Phone Mango -versiolla.

NAVIGON traffic4all Windows Phone 7:lle

Ilmainen NAVIGON-sovellus ”traffic4all” on nyt myös saatavilla Windows Phone 7:ään. Sovellus näyttää lähiympäristön liikennetilanteen reaaliajassa. Lisäksi sen avulla voi tarkastella mahdollisia ruuhkia muissa kohteissa sekä konkreettisissa osoitteissa Euroopassa, Yhdysvalloissa ja Kanadassa. Sovelluksen karttanäkymä näyttää nykyiset liikennevirrat eri väreissä, normaalista (vihreä) ja hitaasta (keltainen) ruuhkiin (punainen) ja tukossa oleviin (mustavalkoinen). Halutessaan tietoa liikenteen oletetusta tilanteesta tiettynä aikana, käyttäjä voi hyödyntää sovelluksen ennustetoimintoa. NAVIGON traffic4all on saatavilla veloituksetta Windows Phone Marketplacessa [2].

NAVIGON Windows Phone 7.5:lle

Keskeiset ominaisuudet:

• Onboard EU 44 NAVTEQ -kartat
  • Reality View Pro
  • Traffic Live
  • Google Local Search
  • NAVIGON MyRoutes
  • Text-to-Speech
  • Kaista-avustin Pro
  • Nopeusavustin
  • Jalankulkunavigointi
  • Älykäs osoitteen syöttö