NAVIGONilta iso päivitys Android-navigointisovellukseen

NAVIGONin uusi Android 4.0 -navigointisovellus on nyt saatavilla. Päivityksen myötä Android-sovelluksen käyttäjät saavat karttoihinsa päivitykset ja karttoja voi helposti hallita NAVIGON MyMaps -palvelun avulla. Sovelluksen käyttöliittymää on myös uusittu ja siihen voi halutessaan hankkia useita lisäominaisuuksia. Sovelluksen saa nyt tarjoushinnalla 2.11.2011 saakka.

NAVIGON tuo markkinoille uuden version Android-navigointisovelluksestaan. 4.0-päivitysversio tuo merkittäviä lisäominaisuuksia, kuten esimerkiksi markkinoiden ensimmäisen joustavan karttakonseptin. “Mitä enemmän ihmiset pystyvät muokkaamaan navigointisovellustaan omien tarpeidensa mukaiseksi, sitä paremmaksi sovellus tulee”, NAVIGONin kansainvälisen matkapuhelinliiketoiminnan johtaja Gerhard Mayr toteaa. “Tämän takia olemme suunnitelleet uuden Android-päivityksen siten, että sen ominaisuuksia voi parantaa säännöllisesti päivitettävillä kartoilla ja muilla valinnaisilla elementeillä. Uusittu käyttöliittymä ja lisäominaisuudet tekevät toiminnoista entistäkin helpompia ja tarjoavat käyttäjien kaipaamaa joustavuutta”, hän jatkaa

Uusimmat kartat -takuu mukana

NAVIGON Android 4.0:lle on ensimmäinen Android-navigointisovellus, jossa on uusimat kartat -takuu: sovelluksen oston yhteydessä asiakas saa varmasti tuoreimman tarjolla olevan karttaversion.

NAVIGON MyMaps -palvelu auttaa käyttäjää varustamaan sovelluksensa juuri niillä kartoilla, joita hän tarvitsee eniten kulloisellakin hetkellä. Tämä auttaa säästämään muistia muuta sisältöä varten, kuten esimerkiksi musiikille ja videoille. Käyttäjä voi valita erillisiä karttoja alueellisista tai Euroopan kartastoista ja tilausta vastaan he voivat päivittää karttansa neljännesvuosittain vähintään kahden vuoden ajan.

Uusi valikko ja virtaviivaistettu käyttöliittymä

NAVIGON Android 4.0:lle tuo lisätietoa näytölle ”NAVIGON Cockpit” -ominaisuuden ansiosta. Uudessa näytössä mm. navigointi, tien ulkopuoliset näkymät, keski- ja nykyinen nopeus ovat näkyvillä. Aika, nopeus ja korkeuserot on mahdollista tallentaa muistiin myöhempää tarkastelua varten.

Uusi parannettu käyttöliittymä takaa, että sovellus mukautuu automaattisesti näytön kokoon. Helppokäyttöisyyttä lisää, että ainoastaan eniten käytössä olevat toiminnot ovat suoraan esillä pienemmissä näytöissä. Mikäli tarvetta, lisätoiminnot saa helposti otettua näytölle mukaan. NAVIGON Android 4.0 -päivitys on yhteensopiva Android Honeycomb -version kanssa ja siten se toimii myös sitä käyttävissä tablettitietokoneissa.

Runsaasti lisäominaisuuksia

Hätätapausavustin tuo näytölle nykyisen sijainnin ja auttaa käyttäjää löytämään poliisiasemat, sairaalat, apteekit ja huoltoasemat. Maakohtainen informaatio puolestaan kertoo kunkin maan erityispiirteistä kuten esimerkiksi nopeusrajoituksista.

Uuden In-App -lisäominaisuuksien myötä käyttävät voivat parantaa sovellusta haluamallaan tavalla: kulinaristeja ja matkailijoita varten löytyvät niin Michelin ravintola- ja hotelliopas kuin Vihreä matkaopas Michelin. Lisäksi sovellusta voi kehittää POI-paketilla, jonka avulla löytyy suuri joukko mielenkiintoisia ja tärkeitä paikkoa eri teemoihin jaoteltuna.

Päivitetty versio on nykyasiakkaiden ladattavissa maksutta Android Marketista[1]. Marraskuun 2. päivään saakka uudet asiakkaat voivat ostaa Euroopan kartoilla varustetun sovelluksen hintaan 47,95 euroa (norm. 59,95 €) ja alueellisilla kartoilla varustetun version hintaan 39,95 euroa (norm. 49,95 €). FreshMaps XL -palvelun Euroopan versio maksaa tarjousaikana 19,95 euroa (norm. 29.95 €). Alueellisten versioiden tarjoushinta on 29,95 euroa (normaali hinta 39,95 €). Tämän myötä käyttäjä saa lisäksi päivityksen 44 Euroopan maan karttamateriaaleihin.

NAVIGON Android 4.0:lle

Keskeisimmät uudet ominaisuudet:

• Intuitiivisempi käyttöliittymä
  • NAVIGON MyMaps
  • Uusimmat kartat -takuu
  • Hätätapausavustin
  • Maakohtaiset informaatiot

Uusia lisäominaisuuksia mm. (ostettavissa Googlen Checkout-palvelusta):

• NAVIGON FreshMaps XL
  • NAVIGON Cockpit
  • Michelin ravintola- ja hotelliopas
  • Vihreä matkaopas Michelin
  • ADACin leirintäalueopas
  • Mielenkiintoisten kohteiden paketti
  • Mobiilitutkavaroitin Live
  • Traffic Live (vain uudet asiakkaat)

[1] Teknisistä syistä johtuen on mahdollista, että joidenkin versiopäivitysten saatavuus viivästyy.

Navigon sosiaalisessa mediassa:

Facebook: www.navigon.com/facebook
YouTube: www.navigon.com/youtube
Twitter: www.navigon.com/twitter
Flickr: www.navigon.com/flickr

Lisätietoja, kuvat ja testikappaleet:

SEK Public Oy
Tomi Ertovaara
tomi.ertovaara@sekpublic.fi

SEK Public Oy
Jukka Jänönen
jukka.janonen@sekpublic.fi