NAVIGONilta uusi älypuhelinsovellusten sukupolvi

Pian saatavilla MobileNavigator myös Windows Phone 7:lle

NAVIGON esittelee yleisimmillä älypuhelinalustoilla toimivien sovellustensa uusimman sukupolven. FreshMaps -konseptia vastaavat karttapäivitykset ja NAVIGON MyMaps -sovellus ovat nyt ensi kertaa saatavilla älypuhelimiin. Käyttäjät voivat päivittää karttansa säännöllisesti yksilöllisten valintojensa mukaan. Uusi ohjelmistokonsepti tekee navigoinnista aiempaa helpompaa ja intuitiivisempaa. Myös Windows Phone 7:n käyttäjille julkaistaan pian täysversio suositusta navigointisovelluksesta.

IFA 2011 -messuilla ensiesittelynsä saivat uuden sukupolven NAVIGON-sovellukset. Tuotekehityksen tuloksena älypuhelimissa käytettävä MobileNavigator-navigointisovellus toimii nyt yleisimmillä älypuhelinalustoilla ja sen myötä NAVIGON on jälleen markkinoiden uranuurtaja. Navigointisovellus on nyt saatavilla useana eri versiona sekä iPhone- että Android -alustoille. NAVIGON julkistaa IFA-messuilla myös Windows Phone 7:lle kehitetyn täysversion.

"Pohdimme, miten voisimme tehdä sovelluksistamme entistä parempia", kertoo NAVIGONin kansainvälisen matkapuhelinliiketoiminnan johtaja Gerhard Mayr. "Uudistuksen keskiössä olivat asiakkaidemme toivomat näytön ja valikon selkeys sekä karttapäivitykset. Tavoitteenamme on jatkaa menestystämme matkapuhelinnavigoinnin saralla uuden sovellussukupolvemme myötä."

Säännölliset karttapäivitykset itse valituille kartoille

Android- ja iPhone-sovellusten tuotekehityksen ja uuden karttakonseptin ansiosta älypuhelinten käyttäjät voivat odottaa navigointisovelluksilta entistä enemmän joustavuutta ja säännöllisesti uusiutuvia karttamateriaaleja. Keskeinen ominaisuus uudessa konseptissa on mahdollisuus erottaa kartta ja sovellus toisistaan. NAVIGON MyMaps -sovelluksen ansiosta käyttäjät voivat valita älypuhelimeensa ladattavaksi ainoastaan ne kartat, joita he tarvitsevat. Tämä säästää sekä latausaikaa että puhelimen tallennustilaa. Toisena innovaationa on se, että sovellusten kartat voidaan nyt päivittää säännöllisesti. Karttapäivitysmahdollisuus on pian saatavilla myös iOS- ja Android-käyttöjärjestelmien sovellusversioihin. Käyttäjät voivat kertamaksulla ostaa oikeuden tuoreimpien karttapäivitysten lataamiseen vähintään kahdeksi vuodeksi. Tämä mahdollistaa sovelluksen yksilöinnin omien tarpeiden mukaan.

"Uuden konseptin avulla muokkaamme navigointisovelluksiamme käyttäjien tarpeisiin soveltuviksi", Gerhard Mayr sanoo. "He saavat älypuhelimiinsa navigointiratkaisun, joka on ajantasaisempi ja yksilöllisempi kuin mikään muu navigointisovellus tänä päivänä."

Sovellusten käyttöliittymä aiempaa intuitiivisempi

NAVIGON on kehittänyt myös älypuhelinsovellustensa selkeyttä ja intuitiivisuutta vastaamaan navigointilaitteille juuri julkaisemaansa NAVIGON Flow -ohjelmistoa. Uusi käyttöliittymä on rakenteeltaan selkeä ja mahdollistaa käyttäjälle helpon liikkumisen eri valikoiden välillä. Lisäksi etenkin iPhonessa valikoita ja karttoja voidaan hallita monikosketus-toiminnon avulla. "Innovatiiviset toiminnot lisäävät mukavuutta, kun niiden käyttö sujuu vaistonvaraisesti", Gerhard Mayr sanoo. "Uusi sovellussukupolvemme onkin tässä mielessä uraauurtava."

Täysversio Windows Phone 7:lle tulossa pian

Android- ja iPhone-puhelimiin kehiteltyjen uusien sovellusten lisäksi myös Windows Phone 7:lle on pian saatavilla MobileNavigator-navigointisovelluksen täysversio. Se sisältää hyödyllisiä toimintoja, kuten reaaliaikaiset liikennetiedot, ääneen lausutut suuntatiedot ja ”Kaista-avustin Pro” -toiminnon. Versio on saatavilla Windows Phone 7.5 -versiosta ylöspäin ja sisältää muun muassa Reality Scanner -toiminnon, jonka avulla käyttäjä saa älypuhelimensa kameraa käyttämällä tietoja kaikista lähietäisyydellä sijaitsevista mielenkiintoisista kohteista.

Uuden sukupolven älypuhelinsovellukset julkaistaan muutaman viikon sisällä IFA 2011 -messuista.

Navigon sosiaalisessa mediassa:

Facebook: www.navigon.com/facebook
YouTube: www.navigon.com/youtube
Twitter: www.navigon.com/twitter
Flickr: www.navigon.com/flickr

Lisätietoja, kuvat ja testikappaleet:

SEK Public Oy
Tomi Ertovaara
tomi.ertovaara@sekpublic.fi

SEK Public Oy
Jukka Jänönen
jukka.janonen@sekpublic.fi