Navigonilta uusi kompakti navigaattorimallisto

NAVIGON 20-sarjan uudet navigaattorit tarjoavat korkealaatuista navigointia kompaktiluokassa. Easy- ja Plus-versiot ovat pieniä ja käteviä, opastaen käyttäjänsä turvallisesti kohteeseen, kiitos monipuolisten ominaisuuksien. Tämä tekee niistä erityisen sopivia vapaa-ajan käyttöön sekä jalankulkijoille, jotka arvostavat innovatiivista teknologiaa ja muotoilua.

IFA-messut, Berliini 6.9.2010 - Ne ovat keveitä ja mahtuvat jokaiseen taskuun: NAVIGON 20 -sarjan navigaattorit ovat sopivia kumppaneita viikonloppumatkoille, kuten ostosmatkalle Pariisiin, autolla tai jalkaisin liikuttaessa. Lyhyisiin, hämärän syksyn katkaiseviin irtiottoihin sopii kaveriksi navigaattorin Easy- tai Plus-versio.

Elegantin designinsa ansiosta, 3,5-tuuman näyttö tekee kummastakin mallista tyylikkään varusteen. Easy- ja Plus-mallit sisältävät 23 euroopan maan karttamateriaalin. Laitteiden ostajalle tarjotaan myös Navigon Fresh Maps -päivityspalvelua 80% alennuksella. Näin kahden vuoden karttapäivitykset on mahdollista hankkia laitteen yhteydessä huippuedulliseen 16,95 euron hintaan.

”Navigonilta löytyy oikea laite jokaiselle käyttäjälle”, sanoo Jörn Watzke, Navigonin tuotejohtaja. ”20-mallistolla tarjoamme kätevän lähtötason navigaattorin vapaa-ajan käyttöön autoilijoille sekä jalankulkunavigointiin.”

Pieni mutta luotettava

Laitteiden tarkkaan valikoidut ominaisuudet takaavat luotettavan opastuksen. Edes liikenneruuhkien ei tarvitse katkaista matkaa, sillä TMC-liikennetietoa hyväkseen käyttävä reititys huomaa tukoksen ja tarjoaa vaihtoehtoista reittiä. Aktiivinen kaista-avustin on erityisen kätevä urbaanissa liikenteessä, sillä sen dynaaminen animaatio ilmaisee käyttäjälle milloin kaistaa tulee vaihtaa. Nopeusavustin varoittaa kuljettajaa jos suurin sallittu nopeusrajoitus ylittyy. Ja kiitos Navigonin MyBest POI -kohteiden, voi käyttäjä ladata navigaattoriin omat suosikkikohteensa pikavalikkoon. Yhden klikkauksen ikonit ja menuvalikko voidaan piilottaa, jolloin suurempi osa näytön pinta-alasta voidaan käyttää aktiivisen kartan ja ajo-ohjeiden esittämiseen. Erityisen hyödyllinen ominaisuus on jalankulkunavigointi, joka tarjoaa opastusta kääntäen näytön samalla pystyasentoon, jolloin orientaatio helpottuu ja käyttäjä löytää etsimänsä helposti vieraassakin kaupungissa. Navigonin Loppusuora taltioi automaattisesti auton sijainnin sitä pysäköitäessä ja opastaa takaisin autolle kävelylenkin päätteeksi.

Lisää mukavuutta Plus-mallilla

NAVIGON 20 Plus sisältää Easy-malliin nähden vielä lisää ominaisuuksia ja on suunnattu erityisesti heille, jotka arvostavat käyttömukavuutta mutta käyttävät navigaattoria silti vain satunnaisesti. Liikeanturi tarjoaa lisää mukavuutta ja turvallisuutta, aktivoiden menuvalikot tai NAVIGON MyBest POI -kohteet ilman että ruutua tarvitsee koskettaa. Riittää että heilauttaa kättään laitteen edessä, jolloin menuvalikot ilmestyvät esiin. Tämä tarkoittaa myös sitä, että näytön pinta-alasta voidaan jatkuvasti käyttää suurempi osa aktiivisen kartan ja reitityksen esittämiseen. Lisäturvallisuutta tuo myös teksti puheeksi -toiminto, joka lukee kadunnimet ääneen, jolloin kuljettaja voi keskittyä liikenteen seuraamiseen kadunnimien sijaan.

NAVIGON Sightseeing inspired by MERIAN scout -ominaisuus tekee Plus-mallista todellisen matkaoppaan, sen näyttäessä kaikki lähimmät nähtävyydet, sekä MERIANin henkilökunnan toimittamat taustatiedot kohteista. Tämä täydentää NAVIGON Sightseeing Tours powered by ViaMichelin -ominaisuutta, joka sisältää valikoituja matkailureittejä lukuisissa euroopan maissa. Kokeiluversiossa on 14 esitallennettua reittiä ja lisää reittejä voi ostaa Navigonin nettikaupasta.

Kumpikin malli on saatavilla vuoden viimeisen neljänneksen alussa. NAVIGON 20 Easyn suositushinta on 99 euroa ja Plus-mallin 149 euroa.

NAVIGON 20-sarjan keskeisimpiä ominaisuuksia:

• 3,5’’ tuumainen kosketusnäyttö
  • Aktiivinen kaista-avustin
  • Realistiset risteyskuvat
  • NAVIGON MyRoutes
  • NAVIGON MyBest POI
  • NAVIGON Loppusuora
  • 80 % alennus NAVIGON FreshMaps -karttapäivityksistä (hintaan 16,95 euroa)
  • Yhden klikkauksen menu
  • Nopeusavustin

NAVIGON 20 Plus EU20 -mallin lisäominaisuuksia:

• Liikeanturi