Navigonin palkitut navigaattorit parantavat liikenneturvallisuutta

Maailman johtaviin navigaatiotuotteiden valmistajiin kuuluva Navigon tulee Suomen markkinoille kahdella upeasti muotoillulla ja palkitulla navigaattorimallilla. Uutuudet sisältävät ominaisuuksia, jotka lisäävät liikenneturvallisuutta suunnistettaessa ja auttavat kuljettajaa hallitsemaan ajotilanteita paremmin. Navigon 5110 ja 7110 ovat väsymättömiä apukuskeja, jotka säästävät kuljettajien hermoja vieraassa ympäristössä suunnistettaessa.

Navigon 7110- ja 5110-GPS-navigaattoreiden merkittävimpiä uusia ominaisuuksia on liikenneturvallisuutta parantava Lane Assistant-kaistaopastus, joka kertoo kuljettajalle hyvissä ajoin etukäteen millä kaistalla hänen tulee ajaa seuratakseen reittiä. Tämä parantaa ennakointia liikenteessä ja vähentää vaaratilanteita aiheuttavia äkillisiä, viime hetken kaistanvaihtoja.

Haluaisitko ajaa päämäärääsi nopeinta, lyhintä vai kenties kauneinta reittiä? Matkan aikana Navigon-navigaattori voi näyttää sinulle arvioidun saapumisaikasi, varoittaa sinua ylinopeuksista ja toimia matkapuhelimesi hands free-kaiuttimena. Lisäksi se tallentaa muistiin ajetun reitin metrien ja sekuntien tarkkuudella. Ajetut matkat ovat purettavissa navigaattorista Excel-tiedostoksi, jolloin ajopäiväkirjan tulostaminen kilometrikorvauksia varten on helppoa.

Navigon 5110:n ja 7110:n käyttö on nopeaa ja helppoa. Osoitetta syötettäessä navigaattori arvaa katujen ja kaupunkien nimiä suosituimmuus- ja suuruusjärjestyksessä, ei aakkosjärjestyksessä. Näin osoitteen syötöstä selvitään vähemmillä klikkauksilla.

Turvallisuus ja tyyli yhdessä
Arvostettu Red Dot Design palkitsi Navigon 7110:n tuotesuunnittelun ”best of the best”-arvonimellä vuoden 2007 vertailussa, jossa arvioitiin yli 2500 kuluttajaelektroniikan tuotetta. Navigonin uusien navigaattorien huomiota herättävin piirre onkin niiden tyylikäs muotoilu. Phoenix Design Studion suunnittelema navigaattori näyttää kiiltävine kehyksineen ja kaarevan telineensä ansiosta hyvältä autossa kuin autossa. Kestävä ja helposti kiinnitettävä teline mahdollistaa navigaattorin käyttämisen myös pystyasennossa. Monipuoliset sijoitusvaihtoehdot ja mahdollisuus pystyasentoiseen näyttöön parantavat näkyvyyttä ja sitä kautta liikenneturvallisuutta.

Navigon on voittanut useita testejä alan lehdissä ympäri maailmaa, ja se on ainoa GPS-navigaattori, joka on saanut selkeän ja helpon käyttöliittymän johdosta saksalainen teknisen valvonnan liiton, TÜVin hyväksynnän liikenneturvallisuutta parantavana tuotteena. Navigonin käyttöliittymät on kehitetty yhdessä Fraunhofer-instituutin kanssa, jonka käytettävyyslaboratoriossa tutkitaan tuhansia laitteita vuosittain. Käyttöliittymä on luotettava ja intuitiivinen, jolloin sen opiskelu on helppoa, jopa ilman ohjekirjaa. Käyttöliittymä on suomenkielinen.

Hinnat ja saatavuus
Navigon 5110/5100 ja Navigon 7110/7100 tulevat myyntiin syyskuun aikana hyvin varustettuihin elektroniikka- ja autoalan myymälöihin. x100-mallit toimitetaan Pohjoismaiden kartat sisältävän muistikortin kera, x110-mallit toimitetaan Euroopan kartat sisältävän muistikortin kera. Arvioidut jälleenmyyntihinnat ovat:

• 5100: 329,00 euroa
• 5110: 399,00 euroa
• 7100: 429,00 euroa
• 7110: 499 ,00 euroa

Tukkumyyjä: CityPro Oy, puh. (09) 755 2740

Navigon 5110/5100, tärkeimmät ominaisuudet:
• Kaista-avustaja (Lane Assistant)
• Automaattinen ajonopeudenvalvonta
• Reitin varrella olevat erikoiskohteet (POI, Point Of Interest)
• Kiinteiden nopeudenvalvontapisteiden näyttö