NAVIGONin reaaliaikainen liikennetieto myös iPhonelle

NAVIGON esitteli äskeisillä IFA-messuilla uudet Live-palvelut, jotka tuovat reaaliaikaista tietoa navigaattoriin matkaan liittyen esimerkiksi sääolosuhteista, liikennemääristä ja palveluista. Tulevaisuudessa myös NAVIGONin iPhone-käyttäjillä on mahdollisuus liikennetietoa raportoivan Traffic Live -palvelun käyttöön.

NAVIGON MobileNavigator on laadukas navigointiohjelmisto iPhone-puhelimelle. Kesällä julkaistun ohjelmiston laajat ominaisuudet sekä saumaton integraatio puhelimen muihin toimintoihin muuntavat iPhonen täydelliseksi navigaattoriksi. Nyt NAVIGON lisää iPhone-ohjelmistonsa ominaisuuksiin uuden Traffic Live -palvelun. ”NAVIGON Traffic Live vie älykkään ja verkottuneen navigoinnin uudelle tasolle: olemme markkinoiden ensimmäinen yhtiö, joka tarjoaa iPhonen käyttäjille reaaliaikaista tietoa liikennetapahtumista,” sanoo Gerhard Mayr, NAVIGONin mobiililiiketoiminnan johtaja. Traffic Live ottaa liikennetiedot huomioon sekä matkan suunnittelun että matkustuksen aikana. Kuljettaja saa jatkuvasti päivittyvää tietoa reiteistä sekä liikennetiedoista ja voi reagoida ruuhkiin ja valita toisen reitin hyvissä ajoin. Palvelu tulee saataville 14 Euroopan maassa sekä Pohjois-Amerikassa. NAVIGON Traffic Live on nopeampi ja tarkempi kuin TMC NAVIGON Traffic Live -palvelun käyttäjiä tiedotetaan heti liikenneolosuhteiden muutoksista, jolloin he voivat navigoida juuri sen hetkisen liikenteen mukaan. MobileNavigator varoittaa liikenneruuhkasta ja lisäksi Traffic Liven kautta saa yksityiskohtaista tietoa siitä, millaisesta ruuhkasta on kyse ja onko liikenne täysin pysähtynyt. Tiedon avulla kuljettaja voi valita ruuhkattoman reitin tai pysyä valitsemallaan reitillä. Halutessa palvelu voi toimia myös täysin automaattisesti. Traffic Live tarjoaa yleiskuvan sen hetkiseen liikennetilanteeseen, mutta antaa kuljettajan päättää. Jos kuljettaja valitsee vaihtoehtoisen reitin, laite esittää päivitetyn saapumisajan ja matkan. NAVIGON Traffic Live -palvelun voi ostaa suoraan MobileNavigator ohjemistosta ja ensimmäisen kuukauden tutustumistarjouksena palvelu maksaa 19.99€, jonka jälkeen se on saatavissa hintaan 24.99€. Tietoa Traffic Live -palvelussa siirretään matkapuhelimen datayhteyden kautta. Mikäli liittymässä on datapaketti, ei palvelu synnytä ylimääräisiä kustannuksia matkapuhelinlaskuun. MobileNavigator-ohjelmisto lanseerattiin iPhonelle tämän vuoden kesäkuussa, jonka jälkeen NAVIGON on jatkuvasti laajentanut ohjelmistoaan uusilla ilmaisilla ominaisuuksilla, kuten reittisuunnittelupalvelulla, kiinteillä nopeusvalvontapisteillä sekä saumattomalla integraatiolla iPod-toimintoihin. NAVIGONIN Traffic Live -palvelu iPhone -puhelimeen on saatavissa App Storeista hintaan 99.99 euroa, sisältäen 40 Euroopan maan kartta-aineiston. Pohjoismaan kartat sisältävä versio maksaa syyskuun loppuun asti kestävässä kampanjassa 49.99 euroa, jonka jälkeen sen hinta on 69.99 euroa. Tiedote IFA-messuilla julkistetuista Live-palveluista: http://www.cisionwire.fi/gci-finland/reaaliaikaista-tarkkuutta--uudet-navigon-live--palvelut Navigon sosiaalisessa mediassa: Twitter: www.twitter.com/NAVIGON_ Flickr: http://www.flickr.com/photos/navigon/ YouTube: http://www.youtube.com/user/NAVIGONcom Facebook: http://www.facebook.com/pages/NAVIGON/51924150929