• Oy SEK Ab/

NAVIGONin traffic4all-ilmaissovellus kertoo liikennetiedot iPhonen ja iPadin käyttäjille

NAVIGON tarjoaa iPhonen ja iPadin käyttäjille uuden, maksuttoman traffic4all-sovelluksen. Sovellus kertoo ajantasaiset liikennetiedot ja sen avulla käyttäjä voi myös itse raportoida reitillään olevista ongelmatilanteista. Sovellus on jo toinen NAVIGONin 20-vuotisjuhlavuotensa kunniaksi lanseeraamista ilmaissovelluksista. Traffic4all-sovellus on myös täysin yhteensopiva NAVIGON MobileNavigatorin iPhone-version kanssa.

Saksalainen navigaattorivalmistaja NAVIGON juhlii tänä vuonna 20-vuotista taivaltaan. Juhlavuoden kunniaksi se julkaisee jo toisen ilmaissovelluksensa iPhonen ja iPadin käyttäjille. Traffic4all-sovellus[1] kertoo reaaliaikaiset liikennetiedot edessä olevasta liikenteestä ja tarjoaa lisäksi mahdollisuuden kartoittaa ruuhkariskejä valikoiduissa kohteissa ympäri Euroopan. Sovelluksen tietokannan on luonut NAVIGONin pitkäaikainen kumppani INRIX, joka tuottaa liikennetiedot myös NAVIGONin Traffic Live -palveluun.

Liikennemäärien näyttö ja ennustus hyödyllinen apu tien päällä

Traffic4all-sovellus osoittaa karttanäkymässä reitin liikennevirran eri väreillä: vihreänä, punaisena tai mustavalkoisena. Vihreä kertoo liikenteen normaalista etenemisestä, punainen hidastuneesta liikenteestä ja mustavalkoinen paikallaan seisovasta liikenteestä. Sovelluksen ennusteominaisuuden avulla käyttäjä saa halutessaan myös arvion odotettavissa olevasta liikennetilanteesta tiettynä ajankohtana. Sen avulla autoilija voi tarkistaa liikennemäärät tietyillä tieosuuksilla, esimerkiksi kaupungin halki kulkevan päätien liikennemäärän ruuhka-aikaan. Traffic4all -sovelluksen käyttäjät, joilla on jo käytössään NAVIGON MobileNavigator Traffic Live -ominaisuudella, voivat navigoida valittuun kohteeseen sujuvinta mahdollista reittiä. Ruuhkaraportit ja muut liikennerajoitukset on huomioitu annetussa reittiehdotuksissa automaattisesti.

Raportoi liikennetilanteista myös kanssa-autoilijoille

Traffic4all-sovelluksen avulla autoilijat voivat raportoida reitin varrella olevista ongelmatilanteista myös muille tien päällä matkaaville. Esimerkiksi juuri tapahtuneissa onnettomuustilanteissa autoilijat voivat jakaa onnettomuustiedon sekä tarkan tapahtumapaikan helposti. Kaikkia raportoituja liikennetukoksia voi tarkastella sekä karttanäkymässä että luettelona.

Traffic4all-sovellus on jo toinen NAVIGONin juhlavuonna julkaistavien ilmaisten sovellusten sarjassa. iPhonen ja iPadin käyttäjät voivat ladata sen Applen App Storesta maksutta. Viime vuoden lopulla NAVIGON julkaisi myös help2park-sovelluksen, joka auttaa löytämään pysäköintitilaa kaikkialla maailmassa. Help2park sovellus on ladattavissa iPhoneen Applen App Storesta ja Android-puhelimiin vastaavasti Android Marketista.

[1] Sovellus on saatavilla englannin-, saksan- ja ranskankielisenä.

Navigon sosiaalisessa mediassa:
Facebook: www.navigon.com/facebook
YouTube: www.navigon.com/youtube
Twitter: www.navigon.com/twitter
Flickr: www.navigon.com/flickr

Lisätietoja, kuvat ja testikappaleet:
SEK Public Oy
Tomi Ertovaara
tomi.ertovaara@sekpublic.fi

SEK Public Oy
Jukka Jänönen
jukka.janonen@sekpublic.fi