Nordea ja Accenture solmivat viisivuotisen sovellusulkoistussopimuksen

Accenture on solminut viiden vuoden ulkoistussopimuksen Nordean kanssa. Yhteistyö kattaa pankin avointen verkkosivujen sovellusten kehittämisen ja ylläpidon. Nordea on johtava finanssipalveluryhmä Pohjoismaissa ja Baltiassa. Sopimuksen arvoa ei julkistettu.

Yhteistyö auttaa Nordeaa parantamaan asiakaspalveluaan ja lisäämään kustannustehokkuuttaan. Nordean avoimet verkkosivut, jotka koostuvat 30 verkkosivustosta ja joilla on yli seitsemän miljoonaa kävijää kuukaudessa, ovat yksi tärkeimmistä Nordean asiakaskanavista sekä kasvavassa määrin myös merkittävä myynti- ja palvelukanava. Sopimuksen mukaan Accenture ottaa vastuun Nordean avointen verkkosivujen sisällönhallinta-alustan ylläpitämisestä ja kehittämisestä. Alusta perustuu Microsoft .NET teknologiaan. Accenture tarjoaa palvelunsa paikallisesti Tanskassa sekä hyödyntäen maailmanlaajuisen palvelukeskusverkostonsa keskuksia Bangaloressa, Intiassa. ”Sopimus tarjoaa käyttöömme ammattitaitoiset resurssit sekä kansainvälisen verkkosovellusten kehittämisen ja ylläpidon osaamisen,” kertoo Henrik Korch, Business Chief Information Officer, Nordean markkinointi. “Se myös varmistaa, että meillä on joustavuutta skaalautua molempiin suuntiin riippuen kysynnästä sekä muuttuvista liiketoimintatarpeistamme.” ”Kun etsimme luotettavaa liikekumppania avuksemme, keskityimme aiempiin näyttöihin innovaatioista, luovuudesta ja uusista ideoista,” kertoo Nordean Digital Marketing –yksikön johtaja Juha Toivari. “Accenturen tietämys liiketoiminnastamme sekä todistettu kyky tuottaa parannuksia ja hallintapalveluita Microsoft-sovelluksille, tekee yhtiöstä parhaan mahdollisen kumppanin meille.” Koska kuluttajien internetin käyttö lisääntyy jatkuvasti, yksilöllisen online-kokemuksen tarjoaminen on kriittistä orgaaniselle kasvulle,” sanoo Bent Dalager, Accenturen finanssitoimialajohtaja Tanskassa. ”Accenture auttaa Nordeaa saavuttamaan uuden tason asiakasvuorovaikutuksessa ja liiketoimintatehokkuudessa tarjoamalla Nordean käyttöön laajan offshore-kapasiteettinsa ja osaamisensa sekä syvällisen teknologianäkemyksensä”. Accenture toimittaa palvelut yhteistyössä liiketoimintateknologiapalvelutuottaja Avanaden kanssa. Avanade yhdistää näkemystä, innovaatiota ja erikoisosaamista Microsoft-teknologioista auttaakseen asiakkaita saavuttamaan tuloksia. Avanade on Accenturen ja Microsoftin yhteisyritys, jossa Accenture toimii enemmistöomistajana.