Norsk Hydro ja Accenture solmivat kolmivuotisen SAP-ylläpitosopimuksen

Accenture ja johtava alumiinitoimialan yritys, Norsk Hydro ASA, ovat solmineet kolmivuotisen sovellusylläpitosopimuksen. Ulkoistussopimus kattaa kahden Hydron SAP-järjestelmän maailmanlaajuisen ylläpidon ja tuen.

Systemaattisen ja standardoidun lähestymistavan avulla parannetaan Hydron SAP-pohjaisten liiketoimintaprosessien kustannus- ja toimintatehokkuutta, unohtamatta laatua ja innovatiivisuutta. Palvelu toimitetaan Hydron useissa eri maissa toimiville käyttäjille Accenturen maailmanlaajuisen palvelukeskusverkoston kautta, hyödyntäen keskuksia Saksassa ja Intiassa. Ulkoistetun palvelun on määrä alkaa lokakuussa 2010.

“Yhteistyösopimus Accenturen kanssa pohjautuu standardipalveluun, joka on räätälöity Hydron tarpeisiin. Yhteistyökumppanin valinnassa painotimme erityisesti innovatiivisuutta, toimialatuntemusta, joustavuutta, maailmanlaajuista palvelukykyä sekä kypsää, testattua lähestymis- ja toimintatapaa, joka on kustannustehokas”, sanoo Hydron tietohallintojohtaja Stig Heggelund.

“Sopimus jatkaa pitkäaikaista yhteistyötämme Norsk Hydron kanssa. Se nostaa Norsk Hydron operatiivisen tehokkuuden tasolle, joka auttaa Hydroa menestymään kilpailluilla kansainvälisillä markkinoilla”, sanoo Olav Skjaeveland Accenturen Chemicals and Natural Resources – ryhmän Pohjoismaiden johtaja. ”Tämä tarjoaa Norsk Hydrolle erinomaisen mahdollisuuden hyödyntää Accenturen markkinoiden johtavaa sovellusulkoistusosaamista ja -resursseja.”

Accenture on tehnyt yhteistyötä Hydron kanssa 1980-luvun lopulta lähtien sekä konsultoinnin että teknologiapalvelujen alueilla.

Matthew McGuinness, Accenture Media Relations

matthew.mcguinness@accenture.com

Christine Fields, Accenture Media Relations

christine.fields@accenture.com