Office 2010 ja SharePoint 2010 nyt testattavina

Microsoft julkisti tänään Professional Developers Conference 2009 –tapahtumassa beta-versiot Office 2010:stä ja SharePoint 2010:stä. Microsoft Oy:n liiketoimintajohtaja Tom Toivosen mukaan uusien sovellusten tavoitteena on tarjota ihmisille parhaat mahdolliset työkalut tehokkaaseen työskentelyyn. Toivonen kertoo, että Microsoft Office 2010 mahdollistaa tiedostojen tuottamisen ja muokkaamisen perinteisten työasemasovellusten lisäksi puhelimella ja selaimella. Monipuolisten PC-sovellusten lisäksi joustavuutta tuovat uudet Office Web Apps -sovellukset, jotka mahdollistavat Office-asiakirjojen kevyen työstämisen useilla eri Internet-selaimilla. Seuraavat beta-versiot on nyt ladattavissa osoitteesta: www.microsoft.com/2010 · Microsoft Office 2010 –työasemasovellukset · Microsoft SharePoint Server 2010 · Microsoft Project 2010 · Microsoft Visio 2010 · Microsoft Office Mobile 2010 · Office Web Apps –selainsovellukset Beta-sovellusten uusia ominaisuuksia ovat mm.: · Outlook Social Connector: yhdistää kommunikointihistorian, työ- ja vapaa-ajan verkostojen syötteet samaan Outlook-näkymään. Outlook Social Connector edistää sekä työ- ja vapaa-ajan sosiaalista verkottumista integroitumalla beta-vaiheessa SharePoint 2010:een ja julkaisuvaiheessa Windows Liveen. Työelämän sosiaalinen verkkopalvelu LinkedIn on ensimmäisenä ilmoittanut tekevänsä linkityksen Outlookkiin ensi vuoden alkupuolella. · Office Mobile 2010: tarjoaa Office-kokemuksen tietokoneen ja selaimen lisäksi myös puhelimessa. Office Mobile 2010:n beta-versio on ladattavissa Windows Mobile 6.5 phone -puhelimiin Windows Mobile –marketplacessa osoitteessa http://marketplace.windowsphone.com/Default.aspx · Kehittynyttä teknologiaa ja designia: Office 2010 ja Office Web Apps -sovellusten välinen intergraatio, kehittyneempi navigointi, parempi suorituskyky sekä luotettavuus. PDC materiaaleja: Virtual Press Room www.microsoft.com/presspass/events/pdc/default.aspx PDC-konferenssin materiaalit www.microsoftpdc.com Tuoreimmat uutiset Twitteristä www.twitter.com/pdc09 ja www.twitter.com/ch9live Kuvia www.flickr.com/photos/microsoftpdc PDC-yhteisö Facebookissa www.facebook.com/microsoftpdc Office-yhteisö Facebookissa www.facebook.com/office