Omnitelen toimitusjohtajaksi Tomi Paatsila

Yhtiö vie suomalaista osaamista Eurooppaan, Afrikkaan ja Lähi-itään

Omnitelen tuore toimitusjohtaja Tomi Paatsila (DI) on kokenut kansainvälisen liiketoiminnan luotsaaja. Ennen Omniteleä Paatsila työskenteli 17 vuotta Nokiassa johtotehtävissä enimmäkseen ulkomailla.

”Omnitelen kilpailuetu on operaattorikentän tunteminen laajasti eri puolilla maailmaa. Olemme toimittaneet yli 1000 projektia 300 asiakkaalle 78 maassa. Ratkomme pävittäin saman tyyppisiä ongelmia operaattoreiden kanssa ympäri maailmaa – ja juuri tämä antaa meille mahdollisuuden tuoda asiakkaittemme käyttöön kaikki se kaupallinen ja teknologinen osaaminen ja näkemys, mitä globaalisti olemme havainnoineet. Kansainvälinen toimintakenttä houkutteli ottamaan vastaan kiinnostavan tehtävän - viedä suomalaista osaamista kansainvälisille markkinoille”, Tomi Paatsila kertoo.

Paatsila toimi aiemmin Nokiassa myynnin, markkinoinnin, johtamisen, tuotehallinnan ja liiketoiminnan kehittämistehtävissä. Vuosina 2006 – 2010 Paatsila asui Dubaissa. Vuodesta 2008 Paatsila johti Nokiassa operaattoriliiketoiminnan myyntiä Lähi-idässä, Afrikassa ja Intiassa. Vuodesta 2006 hän vastasi Nokian Mobile Phones -yksiköstä Lähi-idän ja Afrikan alueella.

Paatsilan tehtävänä onkin Omnitelessä luotsata jo tutuilla markkinoilla yhtiön liiketoimintaa yhä voimakkaampaan kasvuun Afrikassa ja Lähi-idässä sekä Euroopassa.

”Tavoitteemme on syventää nykysiä asiakassuhteitamme, luoda uusia asiakkuuksia ja kehittää meidän palveluportfoliotamme. Omnitelellä on erinomainen historia ja vankka henkilöstön osaaaminen. Juuri tämä antaa erinomaiset lähtökohdat meidän tavoitteen saavuttamiselle.” Paatsila visioi.

Lisätietoja:

Toimitusjohtaja Tomi Paatsila puh. 044 551 4400, etunimi.sukunimi@omnitele.fi

Omnitele
Omintele konsultoi kansainvälisesti operaattori- ja televiestintäalalla. Omnitele on Findan tytäryhtiö, ja yhtiö on perustettu vuonna 1988. Omnitele yhdistää asiakkaittensa käyttöön teknologiaosaamisen ja operaattoriliiketoiminnan kokemuksen Suomessa ja muualla Euroopassa, Afrikassa, Lähi-idässä sekä Karibian alueella. Yhtiön pääkonttori sijaitsee Helsingissä. www.omnitele.fi