Orton Invalidisäätiö 70 vuotta

Terveydenhuollon teknologia ja hoitoinnovaatiot puhuttavat huippuasiantuntijoita.

Orton Invalidisäätiö on toiminut 70-vuotisen historiansa aikana Suomen johtavana ortopedian osaajana ja edelläkävijänä. 20.5. pidettävässä juhlaseminaarissa Orton nostaa esiin terveydenhuollon tulevaisuuden mahdollisuudet. Hoidetaanko tästä 70 vuoden kuluttua ortopediset vaivat nanotekniikalla mikroskooppisten robottien avulla tai kehitetäänkö vaurioituneen kudoksen tilalle keinotekoisesti uutta? Muun muassa näihin aiheisiin juhlaseminaari tuo visionsa. ”Orton Invalidisäätiöllä on hyvät valmiudet kehittää terveydenhuollon palvelujaan syvän osaamisen, läheisten yliopistoyhteyksien ja laajan tutkimustoiminnan ansiosta. Teknologia tuo terveydenhuoltoon uusia merkittäviä mahdollisuuksia mutta synnyttää myös kehityskohteita. Joka tapauksessa teknologia ja hoitoinnovaatiot mullistavat tulevaisuuden terveydenhuoltoa”, Orton Invalidisäätiön toimitusjohtaja Heikki Teittinen arvioi. Juhlaseminaarissa puhuvat professori Martti Siisiäinen kolmannen sektorin kehityksen suuntaviivoista, LT, dosentti, lääketieteellisen etiikan professori Veikko Launis tarkastelee terveydenhuollon teknologian mahdollisuuksia, neurologian erikoislääkäri Nina Forss uusista hoitosovelluksista kipututkimuksen tiedoin sekä tulevaisuuden terveydenhuollon teknologiasta professori Lutz-P. Nolte Bernin yliopistosta. Nolte on erikoistunut kirurgiseen teknologiaan ja biomekaniikkaan. Seminaarin avaavat Invalidisäätiön hallituksen puheenjohtaja Juhani Saari ja toimitusjohtaja Heikki Teittinen. Valtiovallan tervehdyksen tuo opetusministeri Henna Virkkunen. Kutsu juhlaseminaariin Tiedotusvälineiden on mahdollista osallistua seminaariin, joka alkaa 20.5. klo 12 Orton Invalidisäätiön auditoriossa, Tenholantie 10, Helsinki. Tervetuloa! Lisätietoja: Heikki Teittinen, toimitusjohtaja Orton Invalidisäätiö Puh. 050 500 4083 heikki.teittinen@orton.fi ******* Orton Invalidisäätiö on vuonna 1940 perustettu suomalainen terveyden ja hyvinvoinnin erikoisosaaja. Orton-konserniin kuuluvat yritykset Sairaala ORTON Oy, Kuntoutus ORTON Oy ja Respecta Oy, joiden palveluja täydentää laaja yleishyödyllinen toiminta. Orton sijaitsee Helsingissä ja palvelee valtakunnallisesti. www.orton.fi