• Oy SEK Ab/

Paalupaikka Traffic Live -palvelulle: NAVIGON kärjessä reaaliaikaisissa liikennetiedoissa

NAVIGON on ainoa navigaattorivalmistaja, joka tarjoaa autoilijoille reaaliaikaiset liikennetiedot 18 maassa Euroopassa. Vuonna 2010 Traffic Live -palvelun kattama kilometrimäärä yli kaksinkertaistui. Traffic Live laajennetaan tulevaisuudessa sisältämään muitakin maita.

Vuonna 2010 NAVIGON laajensi Traffic Live -palvelunsa[1] kattamaan yhteensä 18 maata Euroopassa [2]. Palvelut kattavat moottori- ja valtateiden lisäksi kaupunkikeskusten vilkkaat kadut sekä ruuhkaiset, väliaikaiset poikkeusreitit. Näin ollen NAVIGONilla on markkinoiden kattavimmat palvelut. Tämän taustalla on osittain NAVIGONin ja yhteistyökumppanin INRIXin viimevuotinen palvelulaajennus. ”Traffic Live on erityinen menestystarina”, iloitsee NAVIGONin tuotelinjajohtaja Jörn Watzke. ”Jatkamme tarinaa laajentamalla kyseistä palvelua, jotta asiakkaamme voivat nopeasti ja turvallisesti löytää perille myös vastaisuudessa.”

Nopeammin tietoa 1,5 miljoonalta käyttäjältä

NAVIGONin reaaliaikaisten palveluiden menestyksen takana on eri lähteistä saatujen tietojen yhdistäminen. Traffic Live -palvelun käyttäjien toimittamat liikenneraportit ovat erityisen tärkeitä. 1,5 miljoonalla osallistuvalla käyttäjällä, NAVIGON on alaansa edellä myös tältäkin osin. ”Traffic Liven käyttäjät eivät ainoastaan vastaanota tietoa, vaan samalla myös auttavat parantamaan palvelua milloin vain haluavat”, Jörn Watzke kertoo. ”Kasvavasta käyttäjämäärästä johtuen palvelusta tulee entistä tarkempi, mikä viime kädessä hyödyttää kaikkia.” Lisäksi liikennetietoa saadaan muun muassa logistiikkakumppaneilta, viranomaistahoilta, teiden induktiosilmukoista ja liikennekameroilta. Kaikki tieto muokataan NAVIGON-ohjelmistoon upotettuihin liikennetiedotuksiin.

Traffic Live on nyt saatavilla kaikkiin yleisiin navigointialustoihin: navigointilaitteiden lisäksi reaaliaikaiset liikennetiedot toimivat iPhonessa sekä Android-käyttöjärjestelmällä varustetuissa älypuhelimissa. NAVIGON tarjoaa palvelun myös tulevaisuuden sisäänrakennetuille autonavigaattoreille.

Yksityiskohtaisempi ja nopeampi kuin TMC-liikennetiedot

Koska tieto siirtyy nopeasti matkapuhelinverkkojen välityksellä, autoilijat saavat tiedot ruuhkista jopa nopeammin kuin ilmaisten TMC-liikennetietojen kautta. Näin he voivat hyvissä ajoin välttää epäsuotuisia liikenneolosuhteita. Tämä vuorostaan säästää aikaa, rahaa ja hermoja – vastaisuudessa yhä useammassa maassa ja yhä useammilla tieosuuksilla.

[1]  Traffic Live on osa NAVIGONin laajaa Live-palvelukonseptia. Palvelut sisältyvät NAVIGON Live-navigaattoreihin veloituksetta 15 kuukauden ajan, jonka jälkeen palvelu maksaa 49,95 euroa 12 kuukaudeksi. Hinta sisältää palvelun ja datamaksut Euroopassa.
[2] Traffic Live on saatavissa seuraavissa maissa: Suomi, Itävalta, Belgia, Tanska, Ranska, Saksa, Iso-Britannia, Unkari, Irlanti, Italia, Luxemburg, Alankomaat, Norja, Portugali, Slovenia, Espanja, Ruotsi ja Sveitsi (tammikuusta 2011 alkaen)

Navigon sosiaalisessa mediassa:
Facebook: www.navigon.com/facebook
YouTube: www.navigon.com/youtube
Twitter: www.navigon.com/twitter
Flickr: www.navigon.com/flickr

Lisätietoja, kuvat ja testikappaleet:
SEK Public Oy
Tomi Ertovaara
+358 40 703 32 44
tomi.ertovaara@sekpublic.fi

Jukka Jänönen