Partioaitta lahjoittaa lähes 100 000 euroa ympäristönsuojeluun

Partioaitta tekee merkittävän lahjoituksen suomalaiseen ympäristönsuojeluun. Yritys kannustaa muitakin tahoja mukaan talkoisiin monimuotoisemman ja puhtaamman luonnon puolesta.

Ulkoilu- ja retkeilyvarusteiden vähittäismyyntiin erikoistunut Partioaitta tekee merkittävän panostuksen suomalaiseen ympäristönsuojeluun lahjoittamalla yhteensä 94 464 euroa kolmelle ympäristönsuojeluun erikoistuneelle taholle. Nämä ovat Pidä Saaristo Siistinä ry (44 398 €, 47 %), Suomen Ladun Metsämörritoiminta (27 395 € 29 %) sekä Metsähallituksen ylläpitämän Kiilopään reitin kunnostus (22 671 €, 24%).

Ympäristön asialla

Merkittävä lahjoitus koostuu Partioaitan kanta-asiakasjärjestelmän, 365-klubin, kautta tehdyistä ostoista, joiden loppusummasta Partioaitta tilittää 1 % Ympäristöbonuksena klubilaisten itse valitsemiin luonnonsuojelu- ja yhteiskuntavastuukohteisiin. Ympäristöbonus on osa Partioaitan kestävän kehityksen periaatteiden mukaista liiketoimintaa.

”Asiakkaitamme, henkilökuntaamme ja omistajiamme yhdistää rakkaus luontoa ja siellä liikkumista kohtaan. Syy tähän on yksinkertainen: haluamme olla mukana luomassa parempaa tulevaisuutta – se on vastuumme ja velvollisuutemme”, kertoo Partioaitan toimitusjohtaja Nina Ehrnrooth.

Ympäristöbonuksen lahjoituskohteiksi valitaan voittoa tavoittelemattomia, pieniä organisaatioita, jotka edistävät eri ikäisten ihmisten ulkoiluharrastusta sekä ympäristön hyvinvointia.

Arvopohjaisesti kertakäyttökulttuuria vastaan

Ympäristönsuojelu Partioaitan toiminnan ytimessä, ja Ympäristöbonus on vain yksi osa Partioaitan yritysvastuuta.

”Kaikki toimintamme perustuu arvoihimme ja The Partioaitta Way -toimintaoppaaseemme. Käymme jatkuvaa keskustelua tavarantoimittajiemme kanssa tuotteiden tuotantomenetelmistä, pakkausmateriaaleista, ihmisoikeuksista sekä eläinsuojelusta – aina on varaa olla vastuullisempi”, Ehrnrooth sanoo.

Tärkeä osa Partioaitan ekologista ajattelua on tuotteiden hoito, korjaus ja kierrätys – kaikki asioita, jotka kertakäyttökulttuuriin painottuvassa maailmassa usein unohtuvat.

”Turhaa kulutusta vähentäviä konkreettisia toimenpiteitä ei tuoda yritysmaailmassa tarpeeksi esille. Meille paras tapa turvata kestävää kehitystä on myydä laadukkaita, ajattomia ja pitkäkestoisia tuotteita. Siksi olemme asiakkaamme tukena koko tuotteen käyttöiän ajan. Asiakaspalvelullamme haluamme varmistaa, että ostettu tuote on oikeanlainen ja pitkäikäinen, eikä kiireessä tai vain hinnan perusteella tehty hutiostos. 365-klubin jäsenimmelle tarjoamme tuotteidemme testausta ja lainaamista, tekstiilien vahausta ja kenkien huoltoa ilmaiseksi myymälöissämme. Lopuksi autamme kierrättämään tuotteen”, Ehrnrooth jatkaa.

Vuonna 2017 lahjoitettava 94 464 euron suuruinen Ympäristöbonus luovutetaan Helsingin Yrjönkadun myymälässä 24.1. klo 20 alkaen. Lämpimästi tervetuloa nauttimaan lasillinen kuohuvaa Ympäristöbonuksen kunniaksi!

Lisätietoja:

Nina Ehrnrooth, toimitusjohtaja, nina.ehrnroot@partioaitta.fi, + 358 40 5800 374

Partioaitta

Partioaitta on Suomessa toimiva ulkoilu- ja retkeilyvarusteiden vähittäismyyntiin erikoistunut yritys. Suomen 16 myymälää ja verkkokauppa sekä niiden osaava henkilökunta tarjoavat laadukkaita tuotteita alan johtavilta brändeiltä. Partioaitta noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä, yrityksen arvioihin – Laatu, Luonto, Palvelu, Osaaminen ja Valikoima –  perustuvia periaatteita ja on sitoutunut YK:n Global Compactin periaatteisiin. Partioaitta on osa ruotsalaista Frilufts Retail Europe AB -yhtiötä.