Perinteikäs Valokarnevaali sytyttää Linnanmäen väriloistoon lokakuussa

​Karnevaalissa julkistetaan ensi kesän uutuuslaitteen nimi

Jo viidennen kerran järjestettävä Linnanmäen Valokarnevaali ilahduttaa huvipuistokansaa jälleen lokakuussa. Pimenevien iltojen iloksi tuhansiin valoihin puettu huvipuisto avautuu yleisölle 8.-17. lokakuuta. Vierailijoita viihdyttää tänä vuonna jopa 39 huvipuistolaitetta ja karnevaaliohjelmaa on tarjolla kaiken ikäisille. Lisäksi Valokarnevaalissa julkistetaan ensi vuoden vauhdikkaan uutuuslaitteen nimi.

Linnanmäen perinteikäs Valokarnevaali tuo kymmenen päivän ajaksi iloa ja valoa pimeisiin iltoihin. Karnevaalihenkeä luovat tuhansin erivärisin valoin koristellun huvipuistoympäristön lisäksi runsas ohjelmisto, johon kuuluvat muun muassa kurpitsakulkue, haamujengi, tuliakrobatia sekä katusoittajat ja -tanssijat. Lisäksi huvipuistossa on näytteillä eri taiteilijoiden kokoama lumoava valomaalausnäyttely.

”Valokarnevaali on lunastanut paikkansa monipuolisena kaupunkitapahtumana erityisesti syyslomaa viettävien perheiden keskuudessa. Värivaloin koristeltu huvipuisto on ainutlaatuinen elämys, joka jokaisen kannattaa kokea”, Linnanmäen toimitusjohtaja Risto Räikkönen sanoo.

Ensi kesän hurja uutuuslaite saa nimen

Linnanmäki saa ensi kesänä uuden laitteen, joka on suunnattu erityisesti huvipuiston hurjapäisille vierailijoille. Uutuudelle on haettu nimeä yleisökilpailulla ja voittajanimi julkaistaan yleisölle Valokarnevaalissa. Linnanmäen verkkosivuilla 30. syyskuuta saakka käynnissä olevaan kilpailuun on saapunut jo yli 20 000 ehdotusta, ja voittajanimen keksijälle on luvassa VIP-kortti, joka oikeuttaa kahteen rannekkeeseen jokaisena huvipuistopäivänä kaudella 2011.

Linnanmäen toiminnalla kerätään varoja lastensuojelutyöhön. Huvipuisto on avoinna vierailijoille Valokarnevaalin ajan 8.-17. lokakuuta joka päivä klo 17 - 22.

Lisätietoja:

Lasten Päivän Säätiö
Risto Räikkönen, toimitusjohtaja
Puh. 050 64 291

Kuvatiedustelut Teija Tiilola, puh. (09) 773 99 280, teija.tiilola@linnanmaki.fi