Petteri Aaltonen aloittaa TNT Suomi Oy:n Turun aluejohtajana

Pikakuljetusyhtiö TNT Suomi Oy on nimittänyt Petteri Aaltosen Turun aluejohtajakseen 1.9.2008 alkaen. 40-vuotias Aaltonen siirtyy TNT:lle Nokia Oyj:sta, jossa hän työskenteli erilaisissa kuljetus- ja jakelulogistiikan tehtävissä vuodesta 1994 lähtien vastuualueenaan Eurooppa, Lähi-Itä ja Afrikka.

Koulutukseltaan Aaltonen on sähkövoimatekniikan insinööri. Yhteistyö TNT:n kanssa on hänelle tuttua monen vuoden ajalta.

- Talo ja ihmiset ovat tuttuja, joten uuteen tehtävään on siinä mielessä helppo ja mukava tulla. Tässä tehtävässä pääsen käyttämään vahvuuksiani sosiaalisena, avointa kommunikaatiota ja tiimityötä arvostavana henkilönä. Uskon, että kokemukseni kansainvälisestä logistiikasta antavat myös hyvät edellytykset toiminnan kehittämiselle.

Aaltosen mukaan menestyvä liiketoiminta perustuu tuotteiden ja palvelun korkeaan laatuun sekä kilpailukykyisen tuotevalikoiman takaamaan asiakastyytyväisyyteen. Myös asiakkaan tarpeiden ymmärtäminen on erittäin tärkeää.

- Kun laatu on kunnossa, palvelua on helpompi myydä. TNT:llä laatu on kohdallaan, joten liiketoiminnan kehittämiselle on olemassa hyvät edellytykset. Talouskasvun mahdollisesti hidastuessa kaikki vaan pitää tehdä hieman tehokkaammin, jotta pysymme kasvu-uralla myös jatkossa.

Samaan aikaan syyskuun alussa, kun Aaltonen aloittaa Turun aluejohtajana, keskittää TNT Suomen lentonsa Turkuun.

- Turun terminaalilla on jatkossa aiempaa merkittävämpi rooli TNT:n Suomen toiminnoissa, mikä tuo mielenkiintoisen lisähaasteen uuteen tehtävään. Nyt meidän täytyy näyttää olevamme asiakkaidemme luottamuksen arvoisia ja uskon vahvasti, että sen myös teemme, Aaltonen vakuuttaa.