Pienillä teoilla on mahdollista tukea merkittävää työtä

SAIRAALAKLOVNIEN SIJOITUSNEUVONTAA vol.1 - Kirpputoripöydän tuotoilla voi tukea Sairaalaklovnien toimintaa.

Sairaalaklovnien toiminta on mahdollista erilaisten avustusten ja lahjoitusten avulla. Ilman yksityishenkilöiden tukea toimintaa ei olisi nykyisessä laajuudessa. Pienistä puroista syntyy isoja virtoja – se on ajan henki, yhdessä tekeminen. Ihmiset haluavat tehdä pieniä asioita lähipiirissään ja nähdä omien tekojensa vaikutuksen käytännössä.

”Sairaalaklovnien kannalta asia näkyy niin, että tukijat haluavat mielellään tehdä jotain konkreettista ja tuntea olevansa osa toimintaa” , toteaa Sairaalaklovnit ry:n toiminnanjohtaja Aino Viertola.

Yhdistys käynnistää kampanjan, jonka tavoitteena on kertoa käytännön esimerkkien kautta, miten pienillä arjen teoilla voi olla mukana mahdollistamassa merkittävää toimintaa. Kampanjan nimellä muistutetaan, että rahaa on mahdollista ”sijoittaa” myös niin, että sen tuotto on maallista mammonaa arvokkaampaa – iloa lapsille sairaaloissa. Sairaalaklovnien läsnäolo sairaalassa on osa lapsipotilaiden hyvää hoitoa, joka edesauttaa paranemisprosessia ja koko perheen hyvinvointia.

Yhdistys toimii tällä hetkellä kaikissa yliopistollisissa sairaaloissa viidellä paikkakunnalla ja sillä on 40 koulutettua klovnitohtoria. Toimintapäiviä on yhteensä 10 viikossa ja vuositasolla tavoitamme yli 46 000 henkeä.

Tällä hetkellä yhdistys tekee töitä varainhankinnan eteen, jotta syksyn toiminnan laajuus voidaan turvata.

Sijoitusneuvontaa Vol.1 ”kampanjatuotteet”:

-          Yhdistyksen kotisivuilla on PDF-tiedosto, jonka voi tulostaa ja kiinnittää kirpputoripöytään kertomaan lahjoituskohteesta. Tiedosto löytyy suomeksi ja ruotsiksi.

-          YouTubessa on klovnien tekemä viraalivideo, jossa kerrotaan asiasta. Video löytyy hakusanoilla ”Sairaalaklovnien sijoitusneuvontaa”

-          Yhdistys osallistuu Siivouspäivä -tapahtumaan lauantaina 25.5. pitämällä kirpputoripöytää toimistollaan osoitteessa Albertinkatu 27 klo 11-14. Tuotto menee kokonaisuudessaan yhdistyksen työn tukemiseen.

Näin helppoa se on: Fashion kirppis lahjoitti Sairaalaklovneille pöytämaksut

Fashion kirppis on Hanna Gullichenin järjestämä tapahtuma, jossa muodista kiinnostuneet myyvät pois käyttämättä jääneitä löytöjään. Tapahtuma on erittäin suosittu ja tunnettu laadukkaista merkkivaatteistaan. Ravintola Maxillin tiloissa järjestetyssä tapahtumassa tunnelma oli sunnuntaina 19.5 iloisen rento. Pöytämaksut Hanna halusi ohjata Sairaalaklovnien toimintaan.

”Kaikki voivat tehdä pieniä tekoja hyvien asioiden puolesta. Minut herätti aikanaan ystäväni esimerkki. Oivalsin, että näin voi ja pitää toimia. Siitä tulee hyvä mieli kaikille, jotka ovat olleet mukana. Sairaalaklovneja halusin tukea, koska olen omakohtaisesti saanut kokea heidän työnsä tärkeyden. Kannustan kaikkia olemaan aktiivisia ja tekemään näitä pieniä hyviä tekoja. Se on ihan helppoa!”, kertoo Hanna.

Lisätietoja: Aino Viertola, toiminnanjohtaja, Sairaalaklovnit ry   puh. 040 534 7079 / aino@sairaalaklovnit.fi

www.sairaalaklovnit.fi   - www.facebook.com/sairaalaklovnit

Sairaalaklovnit on yhdistys, jonka kouluttamat artistit kiertävät sairaaloiden lastenosastoilla ilahduttamassa pieniä potilaita ja heidän omaisiaan. Klovnitohtorit saavat lapset hetkeksi unohtamaan sairautensa ja antavat luvan hyvälle mielelle, vapauttavalle naurulle ja hulluttelulle keskellä sairaalan arkipäivää.