• Oy SEK Ab/

Pietari Postin kuvittama kahvirasia ilahduttaa kesäisellä kuosilla Neljäs Juhla Mokka -kahvirasia odotettuun kokoelmaan

Suosittu Juhla Mokka -kahvirasiasarja laajenee, kun keräilykohteeksi muodostunut kokoelma saa neljännen jäsenensä toukokuussa. Samalla Paulig esittelee lahjakkaan nuoren kädentaitajan. Kuvittaja-graafikko Pietari Postin piirtämässä raikkaassa designissa on kesäisten kahvihetkien tuoksua.

Toukokuussa kauppoihin saapuvan Juhla Mokka -kahvirasian kuosissa voi aistia kesän kiireettömien kahvihetkien tuntua.

”Rauhaisa kahvitauko puutarhassa, mökillä tai laiturin nokassa on tärkeä hetki monelle kahvinjuojalle. Siinä korostuvat nautinto ja kiireettömyys, jotka jäävät arjessa usein muiden askareiden varjoon”, Juhla Mokka -kahvin Brand Manager Minna Saari sanoo.

Kaunis rasia kahvipaketteineen on käytännöllinen tuliainen mökille tai kylään mennessä ja mukava muisto hyvän kahvin nauttimisen jälkeenkin. Tiiviissä rasiassa kahvi säilyy hyvin ja kesäinen ilme ilahduttaa silmää. Juhla Mokka -kahvipaketin lisäksi rasia sisältää kahvimitan.

”Kuvitettuja Juhla Mokka -kahvirasioita valmistetaan vain rajoitettu erä, ja keräilijät ovatkin jo tottuneet odottamaan vuotuista design-tulokasta”, Minna Saari kertoo.

Raikas kuvitus kertoo kesäisen kahvihetken tarinan

Juhla Mokka -kahvirasian on tänä vuonna suunnitellut kansainvälistä uraa tekevä kuvittaja-graafikko Pietari Posti. Postin kuvitusta ovat innoittaneet omat kahvihetket mökin kuistilla luonnon keskellä.

”Mieluisin kahvihetkeni on järven rannalla, missä kaikki ympärillä oleva elämä sekoittuu kahvinautintoon. Laineiden liplatus, aamutuulessa heiluva osmankäämi, simpukkaa nakertava piisami ja koko järven elämä silkkiuikkuineen ja sudenkorentoineen sekoittuvat emalikupissa höyryävän kahvin tuoksuun”, kuvailee Posti kuvitustaan.

Kahvirasia on jatkoa nuorten suomalaisten taiteilijoiden Juhla Mokka -kuvituksille. Pietari Posti jatkaa kolmen lahjakkaan suomalaisen rasiaperinnettä: vuonna 2008 rasian suunnitteli Klaus Haapaniemi, vuonna 2009 Sanna Annukka ja vuonna 2010 Sanna Mander.

”Olin ihaillut rasioita kaupassa jo aiemmin ja olen erittäin iloinen siitä, että mahdollisuus oman rasian suunnitteluun aukeni. On kunnia päästä jatkamaan alkanutta perinnettä”, Posti sanoo.

Kuvia lehdistökäyttöön: http://www.paulig.fi/kuvapankki

Lisätietoja:
Oy Gustav Paulig Ab
Brand Manager Minna Saari, puh. (09) 319 8236,
minna.saari@paulig.com

Pietari Posti
Kansainvälistä uraa tekevä Pietari Posti on saanut oppinsa Lahden muotoiluinstituutissa. Hänen modernin vintagemaisia kuvituksiaan on julkaistu lukuisissa mainoksissa, kirjankansissa, julisteissa sekä sanoma- ja aikakauslehdissä. Posti on tehnyt töitä kansainvälisesti mm. The New York Times-, The Washington Post- sekä Guardian-lehdille. Suomessa hänen kuvituksiaan on julkaistu mm. Helsingin Sanomissa, Oliviassa sekä Glorian Koti -lehdessä. Lisäksi Posti on tehnyt kuvituksia Iittalalle, Postille sekä Lumenelle. Nykyisin Posti asuu ja työskentelee Barcelonassa.

Juhla Mokka
Suomen suosituin ja luotetuin kahvi Juhla Mokka on ilahduttanut suomalaisia kahvinystäviä jo vuodesta 1929. Tuolloin se tuotiin markkinoille nimellä Juhlasekoitus. Hieno ja täyteläinen Juhla Mokka on maistunut siitä lähtien suomalaisille niin arjen kahvihetkissä kuin juhlissakin. Nykyään lähes joka toinen Suomessa nautittu kahvikupillinen on Juhla Mokka -kahvia. Etelä-Amerikan Colombia- ja Santos-pavuista sekä Keski-Amerikan ja Afrikan kahvilaaduista huolella ja ammattitaidolla valmistettu Juhla Mokka -kahvi on perinteiseen suomalaiseen tapaan vaaleapaahtoista, 100-prosenttista arabica-kahvia.