Piikkimatto vuoden joululahja Ruotsissa

Ruotsin kaupan tutkimusinstituutti HUI on valinnut Suomessakin suosiota saavuttaneen piikkimaton vuoden joululahjaksi. Valinta kertoo tämän hetken trendistä löytää keinoja hyvinvoinnin edistämiseksi ja stressin vähentämiseksi. Piikkimatto on siten mitä oivallisin joululahja. Moderni piikkimatto, Shakti, lanseerattiin Suomeen kuluneen syksyn alussa.

Intialaiseen perinteeseen pohjautuva Shaktimatto on tehokas väline kehon hoitoon. Sen vaikutukset perustuvat yli 6000 piikkiin, jotka osuvat vartalon akupisteisiin rentouttaen lihasjännitystä ja vapauttaen endorfiineja. ”Shaktimaton tiedetään auttaneen myös monia univaikeuksista ja päänsäryistä kärsiviä. Piikkien paine laajentaa ihon verisuonia parantaen lihasten hapenottokykyä ja edistäen kuona-aineiden poistumista. Samalla hoito nostaa energiatasoa ja rentouttaa”, kertoo joogaohjaaja ja fysioterapeutti Kylli Kukk, joka toimii Shaktimaton puolestapuhujana Suomessa. Mattoa Suomessakin myyvän Life-terveyskauppaketjun toimitusjohtaja Mika Laasonen uskoo, että matto tulee olemaan suosittu joululahja myös täällä. ”Terveyteen ja hyvinvointiin liittyvät lahjat ovat meilläkin selkeä trendi tänä vuonna. Uskon, että se tulee näkymään piikkimattojen myynnissä.” Lisätietoja Shaktimatosta ja sen käytöstä löytyy osoitteesta http://www.macronova.fi/shakti1.html Kuvia matosta voi ladata osoitteesta http://www.shaktimattan.se/ShaktiPressbilder.aspx HUI valitsi vuoden joululahjan Ruotsissa nyt 22. kertaa. Aikaisemmin vuoden lahjoiksi on valittu mm. elämys, navigaattori, äänikirja, pokerisetti ja taulutelevisio. HUI:n lehdistötiedote aiheesta kokonaisuudessaan (ruotsiksi) on luettavissa osoitteessa http://www.hui.se/web/Kampanjsida.aspx