• Oy SEK Ab/

Pilvestä aina tuorein versio Officesta, SharePointista, Exchangesta ja Lyncista Microsoft julkisti Union-pilvipalvelun

Microsoft julkisti tänään seuraavan sukupolven pilvipalvelunsa. Unioniksi ristitty tuottavuuspalvelu on merkkipaalu Microsoftin pilvipalvelustrategian toteutumisessa. Palvelu kokoaa yhteen tuoreimmat päivitysversiot Officesta, SharePointista, Exchangesta ja Lyncista kaikenkokoisille yrityksille ja organisaatioille. Union-betaohjelma on alkuvaiheessa tarjolla 13 alueella. Palvelu on saatavilla ensi vuonna maailmanlaajuisesti.

Unionin tuottavuustyökalut mahdollistavat yhteistyön ja viestinnän käytännössä kaikilla yleisimmillä yritysten käyttämillä selaimilla, älypuhelimilla ja tietokoneilla. Samalla ne auttavat saamaan tehtävät turvallisesti ja nopeammin valmiiksi oman organisaation sisällä sekä yhdessä kumppaneiden kanssa.

"Unionin avulla pienikin yritys voi tavoitella suuria ja iso yritys voi toimia nopeasti ja ketterästi. Pilvipalvelut auttavat säästämään kustannuksissa ja käytettävissä on aina tuoreimmat ohjelmistoinnovaatiot. Kun me kumppaneidemme kanssa huolehdimme teknologiasta, voivat asiakkaamme keskittyä oman liiketoimintansa kehittämiseen", Microsoftin Office divisioonan johtaja Kurt DelBene esittelee.

Unionin kehitystyössä Microsoft halusi luoda palvelun, joka sopii laajan asiakasjoukon tarpeisiin, aina yksittäisestä ammatinharjoittajasta suuriin yrityksiin saakka.

”Pilvipalvelumme tarjoavat joustavuutta asiakkaillemme ja kumppaneillemme. Unionin avulla he pystyvät tarjoamaan työntekijöilleen alan uusimpia teknologioita ja palveluita nopeasti ja kustannustehokkaasti. Esimerkiksi Office Web Appsin, yritystason sähköposti-, pikaviestin- ja webconferensing-palveluiden  käyttöönotto  voi parhaimmillaan tapahtua alle 15 minuutissa”, Microsoft Oy:n pilvipalveluliiketoiminnan johtaja Lasse Gerdt esittelee.

Union tarjoaa suuren joukon eri hintaisia palveluvaihtoehtoja yrityksille ja julkisille organisaatioille alkaen aina kaksi dollaria per käyttäjä kuussa maksavasta sähköpostin perusversiosta.  Myös Office Professional Plus –palvelu on ensimmäistä kertaa saatavilla käyttöperusteisella hinnoittelumallilla.

Ensi vuonna Unioniin tulee mukaan myös Microsoft Dynamics CRM Online –palvelu sekä opiskeluun liittyviä palveluja oppilaille, koululaitoksille ja niiden työntekijöille.

Union-betalataukset ja lisää aiheesta www.union.com (sivusto avautuu klo 20.00 19.10.2010)

Valokuvia, tiedotteet, videomateriaalia sekä Unionin julkistustilaisuuden webcast osoitteesta

www.microsoft.com/presspass/presskits/2010office

Lisätietoja:

Microsoft Oy, pilvipalveluliiketoiminnan johtaja Lasse Gerdt, lasseg@microsoft.com, p. 044 566 6677

Microsoft

Vuonna 1975 perustettu Microsoft on maailman johtava ohjelmistotuotteiden, -ratkaisujen ja -palveluiden toimittaja, joka auttaa yrityksiä, organisaatioita ja ihmisiä hyödyntämään tietotekniikan mahdollisuuksia uusilla innovatiivisilla tavoilla. Suomessa Microsoftin palveluksessa työskentelee 280 henkilöä, joiden visiona on yhdessä yli 3000 yhteistyökumppanin kanssa auttaa asiakasta menestymään Microsoftin ratkaisujen avulla. Maailmanlaajuisesti Microsoftilla on noin 92 000 työntekijää yhteensä 102 maassa. Tilivuonna 2009 Microsoftin liikevaihto oli 62,48 miljardia US dollaria.