Pinpoint-palvelu opastaa oikean Microsoft-kumppanin luo

Maaliskuussa avautuva Microsoft Pinpoint -kumppanihakupalvelu mahdollistaa Microsoft-kumppanien asiakkailleen toteuttamien ratkaisujen avoimen haun ja arvioinnin. Palvelu helpottaa tarvittavan osaamisen löytämistä Microsoft-kumppanien verkostosta. Sosiaalisesta mediasta tuttu mahdollisuus arvioida IT-palveluyrityksiä on alalla uutta.

”Olemme äskettäin uudistaneet kumppaniohjelmamme. Samalla tuomme asiakkaillemme käyttöön Pinpointin kaltaisia uusia mahdollisuuksia yhdistää asiakastarve ja markkinoilta löytyvä osaaminen. Microsoftin kumppaniyhteisölle uudistus merkitsee paitsi osaamisten päivittämistä myös lisääntyvää läpinäkyvyyttä ja avoimuutta”, Microsoft Oy:n kumppanistrategiasta vastaava Juha Heikkonen toteaa.

atBusiness ja Sininen Meteoriitti ovat esimerkkejä Microsoft- kumppaneista, joka panostavat jatkuvasti osaamisensa kehittämiseen. Tulevassa Pinpoint-portaalissa molemmat näkyvät Portals and Collaboration –alueen ylimmän osaamistason saavuttaneena kumppanina, mikä on käytännössä tarkoittanut merkittäviä investointeja osaamiseen.

”Microsoft on ollut jo vuosia strateginen kumppanimme, minkä vuoksi meille oli tärkeää jatkaa korkeimmalla kumppanitasolla myös uudistuneessa kumppaniohjelmassa. Koko kumppaniohjelman uudistus on erittäin tervetullut kuten myös uusi Pinpoint –palvelu: näin asiakkaat saavat nopeammin käsityksen eri ratkaisualueilla toimivista kumppaneista ja heidän osaamisestaan”, mainitsee atBusineksen myynti- ja markkinointijohtaja Perttu Monthan.

”Microsoftin lanseeraama uudistus ja Pinpoint-palvelu ovat käytännössä tarkoittaneet aiempaa merkittävästi laajemman asiantuntijajoukon kouluttamista ja sertifiointia”, Sinisen Meteoriitin myyntijohtaja Jari Pullinen puolestaan lisää.

Microsoft Pinpoint kumppanihakupalvelu löytyy osoitteesta http://pinpoint.microsoft.com/fi-FI

Lisätietoja:

Juha Heikkonen, Partner Strategy and Programs Lead, Microsoft Oy, p. 050 554 1641

Perttu Monthan, myynti- ja markkinointijohtaja, atBusiness Oy, p. 040 545 3104

Jari Pullinen, myyntijohtaja, Sininen Meteoriitti Oy, p. 050 345 7485

Microsoft

Vuonna 1975 perustettu Microsoft on maailman johtava ohjelmistotuotteiden, -ratkaisujen ja -palveluiden toimittaja, joka auttaa yrityksiä, organisaatioita ja ihmisiä hyödyntämään tietotekniikan mahdollisuuksia uusilla innovatiivisilla tavoilla. Suomessa Microsoftin palveluksessa työskentelee 280 henkilöä, joiden visiona on yhdessä yli 3000 yhteistyökumppanin kanssa auttaa asiakasta menestymään Microsoftin ratkaisujen avulla. Maailmanlaajuisesti Microsoftilla on noin 92 000 työntekijää yhteensä 102 maassa. Tilivuonna 2009 Microsoftin liikevaihto oli 62,48 miljardia US dollaria.

atBusiness
atBusiness on tietotekniikan palveluyritys, joka tuottaa asiakkaidensa liiketoiminnan menestykselle välttämättömiä ratkaisuja. Strategisen kumppanin asemamme nojaa syvään luottamukseen, innovatiivisuuteen, ketteryyteen, korkeaan laatuun sekä kestävään kasvuun. Ratkaisumme perustuvat tarkoituksenmukaisiin teknologioihin ja kumppanuuksiin, sillä jokainen bisnes on omanlaisensa. Asiakkaitamme palvelee 170 ammattilaista Espoossa, Kuopiossa, Lappeenrannassa ja Pietarissa.

Sininen Meteoriitti

Sininen Meteoriitti on verkkopalveluiden ja tietotyön asiantuntija. Yritys suunnittelee ja toteuttaa liiketoimintaa tukevia ja käyttäjäystävällisiä palveluja sekä järjestelmiä verkkoon. Suomalainen kasvuyritys Sininen Meteoriitti tunnetaan erityisesti laajasta Microsoft-teknologioiden hyödyntämisestä. Keihäänkärkiosaamista yrityksellä on erityisesti SharePoint-ratkaisujen toimittajana. Sininen Meteoriitti on tutkitusti yksi Suomen parhaista työpaikoista. Yhtiö on perustettu vuonna 2001.