Pretax laajenee Tanskaan

Pohjoismaiden johtava talous- ja palkkahallinnon palveluyritys Pretax Yhtiöt jatkaa kansainvälistymistään perustamalla Accountor Denmarkin yhteistyössä tanskalaisen tilitoimiston Nielsen & Christensenin kanssa. Vuonna 1989 perustettu Nielsen & Christensen kuuluu Tanskan kymmenen suurimman tilitoimiston joukkoon ja sillä on 120 työntekijää.

Accountor Denmarkin toimitusjohtajaksi on kutsuttu Nielsen & Christensenin partneri Hans Jørgen Rasmussen. Accountor Denmark on jo sopinut 20 asiakkaan kanssa taloushallinnon ulkoistuspalveluista. Accountor Denmarkia rakentaa nyt vajaan kymmenen hengen tiimi ja henkilökuntaa rekrytoidaan paraikaa.

- Tämän yhteisyrityksen jälkeen pystymme palvelemaan asiakkaitamme Tanskassa entistä paremmin. Tavoitteenamme on pystyä tarjoamaan asiakkaille korkealaatuisia ja tehokkaita talous- ja palkkahallinnon palveluja kaikkialla Itämeren ympäristössä, kertoo Pretax Yhtiöiden toimitusjohtaja Asko Schrey.

- Uskomme taloushallinnon sähköistyksen ja ulkoistuksen olevan selvässä kasvussa myös Tanskassa, joten luonnollisesti näemme sen lupaavana markkinana Accountor Groupin edistyksellisille taloushallinnon palveluille, toteaa puolestaan toimitusjohtaja Rasmussen.

Pretaxilla on nyt tytäryhtiöt Norjassa, Ruotsissa, Tanskassa, Hollannissa, Venäjällä ja Virossa. Yhteensä ulkomaiset yksiköt työllistävät runsaat 400 henkeä. Kaikkiaan Pretaxin palveluksessa on lähes 1300 henkilöä.

Schreyn mukaan Accountor Denmarkin perustaminen sopii hyvin Pretaxin kasvustrategiaan ja vahvistaa yhtiön asemaa Pohjoismaiden johtavana talous- ja palkkahallinnon palveluyrityksenä.

- Asiakkaamme kansainvälistyvät ja tarvitsevat yhteneviä taloushallinnon palveluita eri yksiköilleen, olivat ne sitten Suomessa tai ulkomailla. Myös markkinat yhtenäistyvät ja ulkoistamiset yleistyvät, Schrey jatkaa.